je suis venue te dire que je m'en vais
Posted: Mon Jul 08, 2019 12:06 am
Beste forum leden,
sinds het oude XCNL-forum was uitgevallen, en later dan weer nieuw leven in geblazen, is dit de eerste keer dat ik opnieuw post.
Niet dat ik daarvoor al zo erg actief was, maar af en toe kon ik toch een bijdrage leveren, of een vraag stellen.
En met dit berichtje kom ik jullie meteen vertellen dat ik weer weg ben.
't is te zeggen : de Xantia wordt vervangen door een Cactus.
Na meer dan 23 jaar, na meer dan 700.000 km, na 4 (en eigenlijk 5) exemplaren break diesel is het welletjes geweest.
Een aankomende wissel van de distributie, allerlei kleine defecten, en steeds meer LEZ-toestanden maken dat het tijd is voor een nieuwe ervaring.
Mijn huidig exemplaar, een HDI 109 uit 2001, in de kleur Bleu Leman, mag op pensioen, met 320.000 op de teller.
Mocht er nog interesse zijn voor een ultieme overname, dan hoor ik het graag.
In het weekend van 20 juli ga ik nog naar Le Ferté Vidame met de oude dame, daarna is het over en out.
Over de Cactus zal ik binnenkort wel een apart draadje starten, zeker !
Al is dat misschien meer een excuus om hier af en toe nog even mee te lezen.
Mag ik hierbij ook even 'dank u' zeggen voor de vele jaren dat ik op dit forum van jullie verhalen kon genieten.
Voor mij was de start een klassieker : de kofferklep van de break, waar het slot niet meer wilde.
Google stuurde me direct naar jullie, bleek een FAQ te zijn, en de remedie werd duidelijk uitgelegd.
Van een louter gewone gebruiksauto evolueerde de Xantia bij elk exemplaar naar een meer hobby-auto. Uitzonderlijk was er nog een bezoekje aan de dealer-garage, maar vrijwel alles kon ik zelf oplossen en onderhouden.
Het kan niet genoeg gezegd : dat was alleen maar mogelijk dank zij jullie bijdragen : altijd snel en creatief meedenken, en oplossingen aanreiken voor de vele vragen.
Dat dat ook gebeurde in een sfeer van hoogstaand respect en met veel humor is al vaker bejubeld en ik kan mij er alleen maar bij aansluiten. Het volstaat om elk ander forum door te scrollen en je weet het wel.
En tenslotte nog eventjes "chapeau" voor wat ons allen verbindt : de Xantia zelf.
Ongelooflijk veel ritten, vakanties, avonturen, landen hebben we met deze auto er bij meegemaakt. Ons gezin is er zowat mee grootgeworden, en eigenlijk zijn we nooit echt in de steek gelaten. Een defecte spanrol op de multiriem en een afgebroken ontkoppelingspedaal zijn de de 2 defecten die mij ooit aan de kant hebben gezet. Verder alleen maar bollen, en bollen, en bollen . . .
La meilleure voiture française jamais construite. Dat is niks te veel gezegd.
groeten,
Bart
sinds het oude XCNL-forum was uitgevallen, en later dan weer nieuw leven in geblazen, is dit de eerste keer dat ik opnieuw post.
Niet dat ik daarvoor al zo erg actief was, maar af en toe kon ik toch een bijdrage leveren, of een vraag stellen.
En met dit berichtje kom ik jullie meteen vertellen dat ik weer weg ben.
't is te zeggen : de Xantia wordt vervangen door een Cactus.
Na meer dan 23 jaar, na meer dan 700.000 km, na 4 (en eigenlijk 5) exemplaren break diesel is het welletjes geweest.
Een aankomende wissel van de distributie, allerlei kleine defecten, en steeds meer LEZ-toestanden maken dat het tijd is voor een nieuwe ervaring.
Mijn huidig exemplaar, een HDI 109 uit 2001, in de kleur Bleu Leman, mag op pensioen, met 320.000 op de teller.
Mocht er nog interesse zijn voor een ultieme overname, dan hoor ik het graag.
In het weekend van 20 juli ga ik nog naar Le Ferté Vidame met de oude dame, daarna is het over en out.
Over de Cactus zal ik binnenkort wel een apart draadje starten, zeker !
Al is dat misschien meer een excuus om hier af en toe nog even mee te lezen.
Mag ik hierbij ook even 'dank u' zeggen voor de vele jaren dat ik op dit forum van jullie verhalen kon genieten.
Voor mij was de start een klassieker : de kofferklep van de break, waar het slot niet meer wilde.
Google stuurde me direct naar jullie, bleek een FAQ te zijn, en de remedie werd duidelijk uitgelegd.
Van een louter gewone gebruiksauto evolueerde de Xantia bij elk exemplaar naar een meer hobby-auto. Uitzonderlijk was er nog een bezoekje aan de dealer-garage, maar vrijwel alles kon ik zelf oplossen en onderhouden.
Het kan niet genoeg gezegd : dat was alleen maar mogelijk dank zij jullie bijdragen : altijd snel en creatief meedenken, en oplossingen aanreiken voor de vele vragen.
Dat dat ook gebeurde in een sfeer van hoogstaand respect en met veel humor is al vaker bejubeld en ik kan mij er alleen maar bij aansluiten. Het volstaat om elk ander forum door te scrollen en je weet het wel.
En tenslotte nog eventjes "chapeau" voor wat ons allen verbindt : de Xantia zelf.
Ongelooflijk veel ritten, vakanties, avonturen, landen hebben we met deze auto er bij meegemaakt. Ons gezin is er zowat mee grootgeworden, en eigenlijk zijn we nooit echt in de steek gelaten. Een defecte spanrol op de multiriem en een afgebroken ontkoppelingspedaal zijn de de 2 defecten die mij ooit aan de kant hebben gezet. Verder alleen maar bollen, en bollen, en bollen . . .
La meilleure voiture française jamais construite. Dat is niks te veel gezegd.
groeten,
Bart