je suis venue te dire que je m'en vais

Alles wat niet in de andere categorieen past.
vintage
Posts: 12
Joined: Tue Jul 02, 2019 9:33 pm

je suis venue te dire que je m'en vais

Post by vintage »

Beste forum leden,

sinds het oude XCNL-forum was uitgevallen, en later dan weer nieuw leven in geblazen, is dit de eerste keer dat ik opnieuw post.
Niet dat ik daarvoor al zo erg actief was, maar af en toe kon ik toch een bijdrage leveren, of een vraag stellen.

En met dit berichtje kom ik jullie meteen vertellen dat ik weer weg ben.
't is te zeggen : de Xantia wordt vervangen door een Cactus.

Na meer dan 23 jaar, na meer dan 700.000 km, na 4 (en eigenlijk 5) exemplaren break diesel is het welletjes geweest.
Een aankomende wissel van de distributie, allerlei kleine defecten, en steeds meer LEZ-toestanden maken dat het tijd is voor een nieuwe ervaring.
Mijn huidig exemplaar, een HDI 109 uit 2001, in de kleur Bleu Leman, mag op pensioen, met 320.000 op de teller.
Mocht er nog interesse zijn voor een ultieme overname, dan hoor ik het graag.
In het weekend van 20 juli ga ik nog naar Le Ferté Vidame met de oude dame, daarna is het over en out.

Over de Cactus zal ik binnenkort wel een apart draadje starten, zeker !
Al is dat misschien meer een excuus om hier af en toe nog even mee te lezen.

Mag ik hierbij ook even 'dank u' zeggen voor de vele jaren dat ik op dit forum van jullie verhalen kon genieten.
Voor mij was de start een klassieker : de kofferklep van de break, waar het slot niet meer wilde.
Google stuurde me direct naar jullie, bleek een FAQ te zijn, en de remedie werd duidelijk uitgelegd.
Van een louter gewone gebruiksauto evolueerde de Xantia bij elk exemplaar naar een meer hobby-auto. Uitzonderlijk was er nog een bezoekje aan de dealer-garage, maar vrijwel alles kon ik zelf oplossen en onderhouden.
Het kan niet genoeg gezegd : dat was alleen maar mogelijk dank zij jullie bijdragen : altijd snel en creatief meedenken, en oplossingen aanreiken voor de vele vragen.
Dat dat ook gebeurde in een sfeer van hoogstaand respect en met veel humor is al vaker bejubeld en ik kan mij er alleen maar bij aansluiten. Het volstaat om elk ander forum door te scrollen en je weet het wel.

En tenslotte nog eventjes "chapeau" voor wat ons allen verbindt : de Xantia zelf.
Ongelooflijk veel ritten, vakanties, avonturen, landen hebben we met deze auto er bij meegemaakt. Ons gezin is er zowat mee grootgeworden, en eigenlijk zijn we nooit echt in de steek gelaten. Een defecte spanrol op de multiriem en een afgebroken ontkoppelingspedaal zijn de de 2 defecten die mij ooit aan de kant hebben gezet. Verder alleen maar bollen, en bollen, en bollen . . .
La meilleure voiture française jamais construite. Dat is niks te veel gezegd.

groeten,
Bart
User avatar
Breeze
Posts: 946
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: je suis venue te dire que je m'en vais

Post by Breeze »

Amen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: je suis venue te dire que je m'en vais

Post by Menno »

Hoop dat je net zoveel mooie km’s met de cactus gaat maken !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: je suis venue te dire que je m'en vais

Post by citroen23 »

Veel plezier met de cactus ;)
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: je suis venue te dire que je m'en vais

Post by Alfred »

Bart, heel veel plezier met de Cactus.
Misschien kun je ons na enige tijd vertellen hoe je de overstap hebt ervaren en over mogelijke Xantia-afkickverschijnselen ;)

Mvg. Alfred.
Albert
Posts: 68
Joined: Thu Apr 18, 2019 8:10 pm
Location: Veluwezoom

Re: je suis venue te dire que je m'en vais

Post by Albert »

Heel veel plezier straks van de Cactus Bart en hopelijk komen we elkaar nog tegen in Le Ferté Vidame! :)
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: je suis venue te dire que je m'en vais

Post by henkr »

Je gaat de Xant missen Bart!
Niettemin veel geluk met de Cactus!

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Albert
Posts: 68
Joined: Thu Apr 18, 2019 8:10 pm
Location: Veluwezoom

Re: je suis venue te dire que je m'en vais

Post by Albert »

Leuk jou ontmoet te hebben Bart en blijven posten ook al heb jij géén X meer! ;) :)

Image
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

Re: je suis venue te dire que je m'en vais

Post by luk-asse »

Hopelijk voor Bart heeft hij nu een Cactus II: zo zullen de afkickverschijnselen wat beter te verhapstukken zijn.
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
vintage
Posts: 12
Joined: Tue Jul 02, 2019 9:33 pm

Re: je suis venue te dire que je m'en vais

Post by vintage »

Dag iedereen,

soms heb je maar een klein duwtje nodig . . .
Belofte maakt ...
Dus ja, ik zal mijn ervaringen tot nu toe met de Cactus in een apart draadje delen.


komt ie !

Groeten, Bart
Post Reply