De Berline van NdeJ

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by bthomas »

Zoals je op de foto kunt zien was het niet zo extreem dat de oprijplaten in hetzelfde vlak als de aanhanger liggen, maar ik heb het in mijn schetsje ook iets 'perfecter' getekend dan dat het was. Ik bedoel: er zat meer ruimte tussen dus de oprijplaat hoeft niet helemaal horizontaal (of omhoog) om hem eruit te halen.

Ik heb me ook afgevraagd of ik de oprijplaat naar voren moest 'aanschuiven' of juist zover mogelijk naar achteren. Maar er zit zoveel beweging in alle onderdelen dat het me dwaas lijkt om daar op te vertrouwen.

Ik vind Henk's idee om er iets tussen te doen zo gek niet.
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by NdeJ »

Image

Even een fotootje van m'n nieuwe vervoersmiddel.
17 jaar oud met 107k op de klok, net ingereden dus. En het rijden? Och, het is geen Xantia, dat mag duidelijk zijn. Het is in ieder geval een auto die je niet op iedere hoek van de straat ziet. Het uiterlijk is ook nogal een discussiepunt, je vind hem leuk of spuuglelijk, wat dat betreft is het net een Citroën.

@Bert: Heb je al besloten wat je met m'n oude Xant gaat doen?

Groet, Nico
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by Breeze »

NdeJ wrote: Mon Feb 01, 2021 10:34 pmzo'n Honda HR-V 4 deurs type 2001-2006 vind ik wel leuk.
Dus dat is het geworden, als ik het goed begrijp en zie?

Honda HR-V.jpg
Honda HR-V.jpg (54.09 KiB) Viewed 2693 times
Heb jij dit ook allemaal? Dit is wel het nieuwe type.
Van alle Japanners heb ik Honda altijd het meest aantrekkelijk (het minst onaantrekkelijk) gevonden. Veel plezier ermee.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by NdeJ »

Dank je Adri.
Nee, dat zit er allemaal niet op. Een 6 bak was niet verkeerd geweest trouwens. 4000 toeren bij 120 km/u. Het motortje hoor je overigens bijna niet, het zijn meer de banden die nogal wat lawaai maken.

Groet, Nico
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

Wat voor banden zitten er nu op Nico?
"La meilleure voiture française jamais construite"
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by NdeJ »

Voor Michelin en achter Bridgestone.

Groet, Nico
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

Voor zover je er iets aan hebt?
Ik heb onder de oudste 106-aut Michelin Alpin zitten, die wilde ik ook kopen voor op de nieuwe 106-aut, waren bij Michelin niet meer leverbaar waardoor ik Vredestein Snowtrac's gekocht heb, het is ronduit een verademing zo stil als die zijn vergeleken met de Michelin's.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by NdeJ »

Ik heb er ook nog een set lm velgen met Snowtrac 3 erbij, ga ik die er onder doen. Ik wil het zomersetje toch nog even overspuiten, kan ik gelijk het verschil horen.
Maar Henk, rijd jij zomers ook met winterbanden?

Groet, Nico
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

Nee hoor Nico, 's zomers gewoon de Michelin Energy's en ook die maken trouwens meer geluid dan de snowtracs. :D heb ook het idee dat hoe ouder ze worden des te meer lawaai, alsof het rubber harder wordt of zo.
Daarentegen zijn de Mich. Crossclimates onder de Xantia wel lekker stil.
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by bthomas »

NdeJ wrote: Sun Apr 11, 2021 4:27 pm @Bert: Heb je al besloten wat je met m'n oude Xant gaat doen?
Ja, hij wordt tzt gerepareerd en dan weer verkocht.
Post Reply