De Berline van NdeJ

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

Heb me er nooit zo in verdiept maar de bevestigingsmoeren zitten dus gewoon in de kofferbodem?
Dat wordt een stuk makkelijke met losdraaien.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by citroen23 »

Voordeel is wel dat hij "mooi" droog is van onderen ;)

Image
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: De Berline van NdeJ

Post by Menno »

Waar olie zit roest het ook niet ( minder ) ;-) ....
Dus droog is niet altijd beter :lol:
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

Dat is slechts ten dele waar!
Ik heb de ervaring dat olie/vettigheid inderdaad preventief werkt tegen roest als het aan een horizontaal oppervlak "hangt".
Als het echter op een oppervlak ligt ziet pekelwater nog steeds kans er onder te komen gewoon omdat de vettigheid gaat drijven op het water.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by Feije »

citroen23 wrote: Sun Jan 24, 2021 3:22 pmVoordeel is wel dat hij "mooi" droog is van onderen ;)
Nou, ook dat valt tegen :lol:. Op zich valt het mee inderdaad, maar de hoogteregelaar zweet wel een beetje. Je kunt op de foto ook wel een beetje zien dat hij vettig is, al valt dat niet zo op.
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by NdeJ »

Vanmiddag onderweg naar ging de rode stoplamp branden, eenmaal thuis de lhm checken en bijgevuld. Toen ik onder de auto keek, zag ik een grote plas lhm. Alweer een lekke leiding! Welke het precies is kan ik niet zien, maar het komt vanonder het reservoir. Ik ga het niet meer laten maken, ik ben er nu klaar mee. Op zich zonde, er zit net een nieuwe apk op, maar goed, jammer maar helaas! Deze week breng ik hem naar de sloop voor oud ijzer prijs. Einde van een tijdperk.

Groet, Nico
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by Feije »

Oef, dat is jammer... Zou wel eens een stuurbekrachtiginsleiding kunnen zijn. Die heb ik met de Tct ook gehad en het schijnt een kwaal te zijn. Waar laat je hem slopen? In Joure gaat een Xantia helaas meteen de shredder in... Mocht je dat van plan zijn, dan zou ik deze week nog wel graag komen kijken of ik er nog een paar onderdelen van zou kunnen gebruiken. Als dat wat jou betreft kan natuurlijk ;).
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by NdeJ »

Tja, onderdelen er van afhalen zie ik niet zitten. Ik heb liever dat ie in zijn geheel weggaat. Voor de liefhebber heb ik nog wel een paar lm velgen te koop. Castellet met wielbouten erbij, staan op goede Kleber banden. Velgen zijn 5 1/2j, dat zijn de Exclusive velgen zeg maar. Overigens niet geschikt voor de Activa's, daar moeten 6j onder, volgens mij.

Groet, Nico
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by Breeze »

En dan nu de hamvraag, wat is de volgende Nico?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by NdeJ »

Voorlopig rijden we in het 206je van vrouwlief. Ik heb voorlopig geen auto nodig, want werkloos. Ik ga rustig om me heen kijken, maar wat ik al eerder zei, zo'n Honda HR-V 4 deurs type 2001-2006 vind ik wel leuk.

Groet, Nico
Post Reply