De Berline van NdeJ

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
Post Reply
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: De Berline van NdeJ

Post by Menno »

OK, dat verwacht je niet als je het plaatje zo ziet ... ;)
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by NdeJ »

Afmetingen Honda HR-V 2001-2006: lengte 411, breedte 170 hoogte 158cm. Hij is dus zo'n 40 cm korter, 5 cm smaller, maar wel 20cm hoger.

Groet, Nico
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

Zou evengoed toch zonde zijn Nico, als ik me goed herinner heb je best een behoorlijke prijs betaald voor je berline en er eigenlijk niet eens zo lang plezier van gehad.
Bij mij werden de leidingen ook wat roestig, die heb ik een paar jaar geleden behandeld met RX5 en RX10, sindsdien bliven ze mooi glimmend zwart.
Alle korte rem en veerleidingen bij het achtersubframe zijn makkelijk na te maken en te plaatsen, de lange leidingen die door de plastic koker lopen lijkt me een ramp om te plaatsen, kan bijna niet anders dan door het hele subframe te laten zakken. :(
Vooruitlopend op een opvolger: Ben ik wel met je eens, in mijn optiek maakt Citroën/PSA geen auto's meer dus ik ga tzt ook elders (Volvo) shoppen.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by Feije »

henkr wrote: Thu Jan 21, 2021 4:59 pm...kan bijna niet anders dan door het hele subframe te laten zakken. :(
Ik weet niet hoe jullie achterste subframes eruit zien, maar bij mij mag dat er tzt sowieso wel eens onder vandaan om hem te ontdoen van de nodige roest. Hij is nog niet doorgerot en hij is ook niet gevaarlijk, maar ik word toch niet heel erg vrolijk als ik aan de achterkant onder mijn Xantia kijk... De Turbo CT is bij mij iets beter.

EDIT: Henks Xantia staat natuurlijk binnen, dus dat subframe zal vast nog heel prima zijn ;).
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

Valt tegen hoor Feije, die van mij heeft ook een lange periode van dagelijks gebruik achter de rug voordat ie met pensioen ging, de antiroestmiddelen hebben wel geholpen:
Image
Omdat ik het hitteschild er zo verschrikkelijk vond uitzien die ook maar vervangen:
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by Feije »

Ik schrik nog niet echt van die van jou, Henk. Die antiroestmiddelen hebben zéker geholpen. Als nieuw is het niet meer, maar ik vind het nog redelijk netjes (op dat hitteschild na inderdaad).

Bij mij is het subframe vooral rechts best wel ver heen. De rest gaat nog wel.
IMG_2241.JPG
IMG_2241.JPG (248.96 KiB) Viewed 2819 times
IMG_2239.JPG
IMG_2239.JPG (250.9 KiB) Viewed 2819 times
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

Poe! Da's best wel heftig! :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: De Berline van NdeJ

Post by web »

Welnee, ook die valt best mee. Een keer handen uit de mouwen. Deels uit elkaar trekken, staalborstel, RX5, RX10 en het ziet er al heel anders uit. Heb je wel een paar dagen een sleutel of op z'n minst losse delen schilder ruimte nodig.

Ik zie geen diepe schilfers, vooral oppervlakteroest.

Niet nog jaren zo door de pekel gaan natuurlijk, dan gaat het wél een keer mis.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

Omdat de basis best wel dik staal is, heb ik die delen van het subframe met een naaldenbikhamer behandeld, dat ging best goed.
Het begint natuurlijk bij het feit dat net als bij trekhaken de walslaag niet verwijderd wordt d.m.v. stralen, zolang die achterblijft zal het altijd gaan roesten.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by Feije »

Die bovenste dingen kun je volgens mij met rubber en al ook nog wel nieuw krijgen. Dat zou al een heel stuk schelen!

EDIT: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto- ... -lager.htm
Dat blijkt inderdaad te kloppen. Goedkoop is het niet, maar aangezien je er meteen vier (fikse) draagarmrubbers voor krijgt is het m.i. nou ook niet meteen belachelijk duur.
Post Reply