De Bleu Mauritius van Dijsss

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: De Bleu Mauritius van Dijsss

Post by Stars_Falling_93 »

Onder de knop met de steeksleutel kun je je abonneren op een topic. Of je dan notificaties in de mail krijgt weet ik niet, maar ik verwacht van wel.

Goed bezig! En een C6 als leenauto? Dat wil ik ook wel :).
Jochem
Posts: 13
Joined: Sat Nov 19, 2022 3:17 am

Re: De Bleu Mauritius van Dijsss

Post by Jochem »

Mijn C5 is ook bij Enting in onderhoud, maar mijn leenauto's daar waren tot nu toe een C1 en een DS4. Hopelijk de volgende keer ook een C6 :P Maar leuke Xantia! Zo'n Plus is fijn uitgerust. Die lekkage is niet stiekem een kleppendeksel dat lekt en wat afzakt naar beneden? Gokwerk van achter een PC natuurlijk, maar toch.
Dijsss
Posts: 11
Joined: Tue Sep 13, 2022 12:42 pm

Re: De Bleu Mauritius van Dijsss

Post by Dijsss »

Stars_Falling_93 wrote: Sat Dec 17, 2022 6:30 pm Onder de knop met de steeksleutel kun je je abonneren op een topic.
Die heb ik "subscribed" (of bookmarked) staan. Maar toch geen mails, ook niet in de spam. In het user control panel heb ik nu bij alle notificatiesoorten "email" aangevinkt. Kijken of dat helpt. Hoe is het trouwens afgelopen met de hoogte van jouw Xantia? Tijdens de oktobermeet was ie wat te laag toch?
Jochem wrote: Sun Dec 18, 2022 1:09 am Die lekkage is niet stiekem een kleppendeksel dat lekt en wat afzakt naar beneden?
Nee, lijkt echt alleen bij het carter vandaan te komen. Daarboven is ie (gelukkig) kurkdroog.

Om het 2 wekelijkse drupje op de oprit te voorkomen zit er nu een bodemplaat onder van een Xm die Enting passend gemaakt heeft. Met als nadeel dat je de lekkage nu niet in de gaten kunt houden. Alhoewel ik niet denk dat die veel erger zal worden gezien de frequentie.
Xantia 1.8 16v Plus
Bleu Mauritius
ORGA: 8801
Jochem
Posts: 13
Joined: Sat Nov 19, 2022 3:17 am

Re: De Bleu Mauritius van Dijsss

Post by Jochem »

Dijsss wrote: Sun Dec 18, 2022 10:37 pm Die heb ik "subscribed" (of bookmarked) staan. Maar toch geen mails, ook niet in de spam. In het user control panel heb ik nu bij alle notificatiesoorten "email" aangevinkt. Kijken of dat helpt.
Ik ondervind exact hetzelfde probleem.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De Bleu Mauritius van Dijsss

Post by H@ns »

Jochem wrote: Mon Dec 19, 2022 12:58 am
Dijsss wrote: Sun Dec 18, 2022 10:37 pm Die heb ik "subscribed" (of bookmarked) staan. Maar toch geen mails, ook niet in de spam. In het user control panel heb ik nu bij alle notificatiesoorten "email" aangevinkt. Kijken of dat helpt.
Ik ondervind exact hetzelfde probleem.
Het is heel onlogisch maar je moet het vinkje juist weghalen :shock:
Klik maar eens op dat vinkje voor "subscribe" dan zul je een bericht zien in de trant van "you are now subscribed to be notified when there are new posts in this topic"

Vreemd maar waar
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De Bleu Mauritius van Dijsss

Post by Breeze »

Nou zeg... en ik maar niet begrijpen waarom ik af en toe (alleen in het begin?) een melding kreeg en daarna nooit meer!

BERT1

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: De Bleu Mauritius van Dijsss

Post by Stars_Falling_93 »

Ik besef me nu pas dat ik ook geen mailtjes meer krijg als ik een PB ontvang. Vreemd.
Dijsss wrote: Sun Dec 18, 2022 10:37 pm Hoe is het trouwens afgelopen met de hoogte van jouw Xantia? Tijdens de oktobermeet was ie wat te laag toch?
Die stond achter 2,5 à 3cm te laag. Die is vandaag bij de APK gelijk goed op hoogte gezet.
Dijsss
Posts: 11
Joined: Tue Sep 13, 2022 12:42 pm

Re: De Bleu Mauritius van Dijsss

Post by Dijsss »

Na tijden probleemloos gereden loop ik nu tegen een (klein) probleem aan, de afstandsbediening werkt niet meer. Crosspost met het Citroen-Forum trouwens:

Het gaat om de RF afstandsbediening met 2 knopjes.

Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Batterij vervangen (de vorige was na doormeten ook zo goed als leeg)
- Opnieuw inleren doormiddel van de vergrendelknop 5 seconden ingedrukt houden na het op contact zetten.
- Zekeringen controleren die met de beveiligingscomputer te maken hebben
- Accu 10 minuten los

Ik heb de afstandsbediening met een SDR gecontroleerd: rond 433MHz zend hij keurig een signaal uit op beide knopjes.

De sleutel zelf werkt prima, de centrale vergrendeling gaat er op en af, en hij start gewoon. Dus inleren met een Lexia lijkt niet nodig.

Weet iemand meer over hoe dit systeem bij de fase 2 werkt, en of er nog meer te controleren is?
Ik vraag me af of ik het inleerproces goed gedaan heb; maar in andere topics op het Citroen-Forum heb ik het zo zien langskomen.
Xantia 1.8 16v Plus
Bleu Mauritius
ORGA: 8801
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: De Bleu Mauritius van Dijsss

Post by Lbarré »

Zou wel eens de 2 schakelaartjes in de afstandsbediening zelf kunnen zijn die defect zijn of die zijn losgekomen.
https://www.ebay.com/itm/2x-Edge-Switch ... 2356344142
Ik kan alles nog perfect sluiten met afstandsbediening, maar moet dan manueel, met sleutel dus, alles openen met dat
enige slot aan de bestuurdersdeur. ;)
Dijsss
Posts: 11
Joined: Tue Sep 13, 2022 12:42 pm

Re: De Bleu Mauritius van Dijsss

Post by Dijsss »

De schakelaartjes zijn nog goed; hij zend bij elke druk keurig op 433mhz een signaal uit. Op het Citroen forum heb ik de suggestie gekregen de sleutel opnieuw in te laten lezen met een Lexia.

Dat had ik al aan Enting geopperd, maar die zeiden dat de Lexia alleen de sleutel zelf inleerd; niet de printplaat met de knopjes. Maar volgens mij (en het cifo) zijn het wel beide componenten.

Ga maandag maar weer even bellen
Xantia 1.8 16v Plus
Bleu Mauritius
ORGA: 8801
Post Reply