Te koop: Xantia 1.8i 16v - 226500 km

Auto's, onderdelen, accessoires, ...
Post Reply
de_skileraar
Posts: 24
Joined: Fri Dec 06, 2019 4:16 pm

Te koop: Xantia 1.8i 16v - 226500 km

Post by de_skileraar »

Even een interesse check; later dit jaar komt er waardige vervanging voor de Xantia. Behalve dus die auto komen er wat onderdelen in de verkoop.
Ik noem: een achterste uitlaatdemper, achterlichten type II, raammechanismen (elektrisch voor), reservoir ruitenwisservloeistof (+ pompje), zetje wielen, originele speakersetje met tweeters, dakdragers, etc, etc.

In hoeverre is daar op dit forum nog interesse in?

De Xantia is trouwens een zilvergrijze type II met (dan) rond de 220.000 kilometers. Ook afgelopen maand, na het vervangen van een remlichtje en een stofhoesje, weer fluitend door de APK.
Last edited by de_skileraar on Sun Jul 03, 2022 1:12 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Alles hat ein Ende, nur ...

Post by Stars_Falling_93 »

Ik heb mogelijk interesse voor alles wat op een type 1 past.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Alles hat ein Ende, nur ...

Post by Feije »

Passen zal het allemaal wel doen, maar de achterlichten van een type 2 zien er natuurlijk wel anders uit dan van een type 1. Ik denk ook dat je 1A een andere ruitensproeiertank heeft.
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Alles hat ein Ende, nur ...

Post by Stars_Falling_93 »

Bij nog eens lezen heb ik dat niet zo goed verwoord. Ik bedoelde zaken die bij mijn type 1 hetzelfde zijn als type 2. Achterlichten zijn bijvoorbeeld veranderd ondanks dat de pasvorm gelijk is gebleven, dus die dan niet, om even aan te geven hoe ik dat zie.
de_skileraar
Posts: 24
Joined: Fri Dec 06, 2019 4:16 pm

Re: Alles hat ein Ende, nur ...

Post by de_skileraar »

Vanaf 1 juli is mijn Xantia te koop. Ik zal voor die tijd foto's posten zodat je een indruk krijgt van de staat van de (dan keurig gewassen) auto.
Foto's van de auto vul ik aan met een overzicht van onderdelen die ik in de loop der tijd verzamelde. Best een boel, kom ik achter.

To be continued...

Soon...
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Alles hat ein Ende, nur ...

Post by henkr »

Jammer! Wat heeft je er toe doen besluiten?
"La meilleure voiture française jamais construite"
de_skileraar
Posts: 24
Joined: Fri Dec 06, 2019 4:16 pm

Re: Alles hat ein Ende, nur ...

Post by de_skileraar »

Aanschaf van een hybride auto waardoor mijn vrouw het merendeel van de woon-werk kilometers elektrisch kan 'doen'. Ikzelf stap dan voor mijn woon-werk in een 308SW T9.
En toch ook een beetje de eerlijkheid dat het, na zo'n beetje 20 jaar met veel plezier Xantia rijden, tijd is voor verandering.
de_skileraar
Posts: 24
Joined: Fri Dec 06, 2019 4:16 pm

Re: Alles hat ein Ende, nur ...

Post by de_skileraar »

Na bijna tien jaar probleemloos rijden (en niet; na tien jaar bijna probleemloos rijden), is het met 226.522 kilometers op de klok, tijd voor vervanging van onze Xantia uit maart 2000.

De auto zou voor het goeie, frisse veerbollen kunnen gebruiken. Verder staat ze nog op winterbanden. Een set stalen wielen met Michelin Energy Savers (twee met matig profiel), hoort bij de auto. De uitlaat bromt een tikje; zo je wilt heb ik onderdelen waaronder een achterste uitlaatdemper.

Ik probeer een zo eerlijk mogelijk beeld te schetsen van de auto. Vandaar ook foto's van de lakschade, de "bloemkolen" op de sierstrips en de achterbank die op de overgang tussen het velours en de zwarte stof gescheurd is. Maar; originele dakdragers, een ijskoude airco, droog motorblok, goed startend, heerlijk lopend en prima schakellui of wat sportiever (I know, het is een 1.8) te rijden.

De Parrot bluetooth carkit functioneert goed. Speakers voorzijde zijn compo-setjes van Rainbow Audio.

Oh ja: de distributie is bij 160.000 kilometer, in juli 2017 vervangen. Samen met de waterpomp.

Welke liefhebber slaat zijn slag?   :-) De prijsstelling; met Gaspedaal als referentie en verder gebaseerd op weinig: € 1.250. Maar voel je vooral vrij een gefundeerd bod te doen.
Ik zal een andere advertentie openen met onderdelen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
de_skileraar
Posts: 24
Joined: Fri Dec 06, 2019 4:16 pm

Re: Te koop: Xantia 1.8i 16v - 226500 km

Post by de_skileraar »

Mag op slot. De auto is verkocht.
Post Reply