Bedankt voor alle reacties tot zover. Bij Gaos Emmeloord ben ik tot nu toe een keer geweest. Moet zeggen dat ik het terrein ontzettend groot vond, terwijl het aanbod Citroën's me wat tegenviel. Maar misschien was ik er op het verkeerde moment

Kan me het niet precies meer herinneren welke auto's er stonden, maar volgens mij hadden ze op dat moment geen T1's voor onderdelen, wel een XM Turbo C.T.

Maar uit de reacties tot dusver blijkt dat het steeds lastiger wordt om nog Xantia's op sloperijen tegen te komen, wat op zich ook logisch is.
maar het is in ieder geval een begin. In Friesland weet ik in ieder geval dat beide sloperijen in Drachten en de sloperij in Joure al jaren geen Xantia's meer hebben. Lettinga had twee jaar geleden of zo nog wel een leuke 1A diesel (zónder turbo) die een beetje was opgeleukt met Activavelgen en leer. Ik ben benieuwd wat daarmee gebeurd is

.
Ik kan me vaag nog herinneren dat beide sloperijen meerdere sloop Xantia's achterop hun erf hadden staan. Dat zal omstreeks 2013 zijn geweest. Lettinga had toen een hele nette grijze Break 2.0 turbo CT VSX T1 voor onderdelen, met blauwe bekleding en zwart tapijt (meende een '96'er), iets meer dan twee ton gereden. Wat had ik die auto graag willen redden, maar helaas was ze al afgemeld

Alleen de Turbo C.T. plaatjes heb ik kunnen redden, en maken tot op de dag deel uit van mijn collectie Citroën emblemen. De rest van de auto zal inmiddels wel zijn platgeslagen. Pieter Nicolai bewaarde voornamelijk T2's, maar af en toe dook er ook een 1A op tussen de sloopauto's. Een keer had hij zelfs een eerste model rode XM 3.0 V6 12v met lederen interieur en houten dashboardpanelen. Die zag er op het eerst oog niet verkeerd uit, echter de ramen waren kapot, dus bleef er niet veel over van het chique interieur. Hoe het er daar nu voor staat weet ik niet, maar ik denk zo dat de Xantia's zijn afgelost door de eerst (misschien zelf wel de 2e) generatie C5'en.