stekkeraansluiting CD wisselaar

Dat met die draadjes...
Wibo
Posts: 70
Joined: Mon May 20, 2019 9:19 pm

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by Wibo »

De gehele cd-wisselaar uit elkaar gehaald. Alle (flexibele) verbindingen doorgemeten en de printplaat gedemonteerd, maar geen zichtbare mankementen kunnen ontdekken. De conclusie lijkt me dat de cd-wisselaar overleden is. Als de problemen in de electronica zit, dan gooi ik de schroevendraaier er bij neer. Als ik nog CD's wil afspelen dan wordt het zoeken naar een andere cd-speler/wisselaar. Jammer, maar helaas.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by bthomas »

Ik heb nog een andere suggestie waar je misschien niet aan gedacht hebt. Je kunt met een klein beetje moeite de cassettespeler "vervangen" door een aansluiting waar je je mobiele telefoon op aan kunt sluiten. Ik heb dat bij mijn auto ook gedaan en dat bevalt eigenlijk erg goed. Het enige waar ik geen oplossing voor heb is dat je er een bandje in moet laten zitten dat steeds meeloopt om de elektronica te doen geloven dat er echt een bandje afspeelt. Op zich niet zo'n probleem behalve dat elk half uur het geluid een paar seconden uit gaat omdat het bandje "omkeert".
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by Feije »

Je hebt ook “endless loop cassettes” volgens mij? Voor dit doel kun je daar best wat aan hebben. Anders een 120+ minuten-bandje erin :P. Ze waren er bij mijn weten tot 180 minuten… Hoe lang dat goed gaat in de auto vraag ik me nog af.
Wibo
Posts: 70
Joined: Mon May 20, 2019 9:19 pm

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by Wibo »

Zo'n oplossing kan natuurlijk ook. Dan kun je er eventueel ook nog een iPod op afspelen. En wat de eindeloze cassette betreft. Ik heb nog een "eindeloze" cassette die de cassettekop gebruikt en dan kun via een mini-jackplug bv een losse cd speler of een iPod aan sluiten. Mocht het zover kom dat de analoge FM uit de lucht gaat, dan kun je alleen nog op dergelijke "oude" techniek terug vallen, mits je de origineler radio wilt behouden en gebruiken. Of je moet de radio gaan ombouwen naar DAB+. Schijnt ook niet het grootste probleem te zijn.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by henkr »

Is het gebruik van een Ipod onderhand niet obsoleet?
Ik gebruik hem ook namelijk. :lol:
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by Breeze »

iPod, wasda?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
_rb_
Posts: 56
Joined: Mon May 20, 2019 11:07 pm
Location: Haaglanden

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by _rb_ »

Een smartphone, maar dan zonder bellen, zonder internet, zonder navi en zonder foto/video mogelijkheden.

Best handig dus. :wink:

Die Becker blijft wel mooi. Leuke basis voor een '90's retro model met DAB+ en BT, zoals Blaupunkt ook heeft uitgebracht.
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by Breeze »

_rb_ wrote: Fri Dec 17, 2021 10:48 amEen smartphone, maar dan zonder bellen, zonder internet, zonder navi en zonder foto/video mogelijkheden.
Maar wat kan die dan wel, behalve dat je ermee kan patsen als een goodie van meneer Jobs?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by henkr »

Je kan er 160gb aan muziek (en video) op kwijt, en met een remotecontroller bedienbaar en afleesbaar via de radio.
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: stekkeraansluiting CD wisselaar

Post by henkr »

_rb_ wrote: Fri Dec 17, 2021 10:48 am Die Becker blijft wel mooi. Leuke basis voor een '90's retro model met DAB+ en BT, zoals Blaupunkt ook heeft uitgebracht.
Aangezien Harman Kardon de tent overgenomen heeft kunnen we dat bij Becker wel vergeten. :(
Laatste navi-update 2008. :(
Heeft BT voor de telefoon, dat dan weer wel. :)
Last edited by henkr on Fri Dec 17, 2021 1:50 pm, edited 1 time in total.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply