Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Alles wat niet in de andere categorieen past.
User avatar
TRXke
Posts: 83
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Post by TRXke »

Kan er iemand het onderdeelnummer opzoeken van de stuurhuisleiding voor een 1.9TD met orga 8093?
Ik kan het niet terugvinden op CatCar.info en heb geen toegang meer tot service.citroen.
Zelfde geld voor de radiator.

Alvast bedankt!
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Post by henkr »

Heb je een VIN? er kan niet gezocht worden op orga, die geeft alleen de produktiedatum aan, op dezelfde dag kunnen natuurlijk tal van andere modellen gemaakt zijn, als je ooit toegang had tot de servicebox zou dat eigenlijk bekend moeten zijn. :o
Met stuurhuisleiding bedoel je de deels flexibele leiding pomp-stuurhuis?
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
TRXke
Posts: 83
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Post by TRXke »

Uiteraard heb ik een VIN, maar het is niet mijn auto een daarom heb ik deze hier ook niet publiek gezet en ga ik dat ook niet doen, per pb wil ik deze uiteraard wel medelen.
henkr wrote: Mon Sep 20, 2021 10:22 pm ...als je ooit toegang had tot de servicebox zou dat eigenlijk bekend moeten zijn. :o
...
Ik vind het een spijtige manier van opmerking geven op mijn vraag...
Maar als jij ooit toegang gehad hebt tot service.citroen. zou je weten dat je wel onderdelen kan opzoeken zonder chassisnummer en gewoon op model/type/motor en dan is de orga zeer relevant!
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Post by henkr »

Die opmerking was niet ongefundeerd TRXke, ik heb uiteraard eerst geprobeerd hoe ver ik kon komen met de door jou verstrekte gegevens, daar loopt het al vast op het feit dat er kennelijk 2 types 1.9TD motoren zijn, ook moet worden aangegeven of het een berline of een break is.
Naar een orga nummer wordt niet gevraagd en er wordt zondermeer een handbak verondersteld.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Post by JW-C5 »

Mij is onduidelijk waarom er zo moeilijk gedaan wordt over een VIN. Die is gewoon zichtbaar voor elke belangstellende die even de moeite neemt om naar de onderkant van een voorruit te kijken van een auto.

En ik ga mee met Henk´s commentaar, niet alleen omdat er via de ORGA maar zeer ten dele de juiste info boven tafel te krijgen is.
Maar ook omdat er iets gevraagd wordt van iemand anders, die moet dan (onnodig) veel moeite doen om de juiste info boven tafel te krijgen.

Zelf heb ik altijd toegang tot ServiceCitroen, en heb inmiddels voor heel wat mensen relevante info opgezocht.
Maar ik heb geen zin daar meer moeite voor te doen dan noodzakelijk :idea:
Oftewel, gewoon even de laatste 8 cijfers van de VIN geven, dan wordt er actie genomen.

Groet,
JW
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Post by Feije »

JW-C5 wrote: Tue Sep 21, 2021 11:58 pmMij is onduidelijk waarom er zo moeilijk gedaan wordt over een VIN. Die is gewoon zichtbaar voor elke belangstellende die even de moeite neemt om naar de onderkant van een voorruit te kijken van een auto.
Ik kan het wel begrijpen. Een belangstellende is maar één persoon, het forum is toegankelijk voor de hele wereld. Ik zou zelf ook niet zo blij worden als mijn VIN ineens op internet zou staan. Wat iemand er dan mee wil? Dat weet je natuurlijk nooit, maar je kunt er in ieder geval mee achterhalen van wie die auto ongeveer is en in welke contreien hij rondrijdt. Dan kun je ook wel van ieder kenteken de kentekenhouder op internet zetten en dat is ook al jaren niet meer zo.

Eerlijk gezegd begrijp ik zelf niet zo goed waarom er per se moeilijk wordt gedaan over het niet geven van een VIN. Natuurlijk is aan ieder de keuze vrij om iemand wel of niet te helpen en als iemand daar graag een VIN voor wil hebben, dan is dat aan diegene zelf. TRXke is er trouwens inderdaad niet te beroerd voor om het VIN dan via PB te sturen, want ik heb het nummer al ;). Maar in de praktijk kom je volgens mij heel vaak tegen dat bijvoorbeeld beide 1.9TD's dezelfde stuurhuisleiding hebben en dat een break of berline ook niet uitmaakt. Dat is wellicht wel iets meer werk om uit te vogelen, omdat je dan in feite voor vier verschillende auto's de betreffende leiding op moet zoeken. Persoonlijk vond ik dat zelf nooit zo'n probleem toen ik nog in servicebox mocht komen, want zoveel extra werk is het wat mij betreft ook weer niet.
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Post by JW-C5 »

Je schreef als argument om de VIN niet openbaar te maken op dit forum:
Dat weet je natuurlijk nooit, maar je kunt er in ieder geval mee achterhalen van wie die auto ongeveer is en in welke contreien hij rondrijdt. Dan kun je ook wel van ieder kenteken de kentekenhouder op internet zetten en dat is ook al jaren niet meer zo.
Hoe doe je dat dan?
Via een kenteken is het mogelijk om de nodige gegevens van en over de auto op te halen, via de site van de RDW. Dat zijn dan gegevens over APK status, en nog zo wat zaken. Maar kan dat ook ook via (de laatste 8 posities van) de VIN? En via de RDW ook niet van wie hij is en waar hij rondrijdt.
Ik daag je bij deze dan ook uit te vertellen waar mijn huidige voiture met laatste 8 posities VIN ML019003 te vinden zou zijn, en "van wie hij ongeveer is"

Mbt de moeite die ik gedaan heb om dingen uit te zoeken voor anderen, die loopt bij elkaar in de honderden uren via alle VIN´s die ik gekregen heb. Om dat nog eens met een factor x te vergroten, daar heb ik gewoon geen tijd voor.
En eerlijk gezegd ook geen zin in, het blijft "liefde-werk-oud-papier" zoals we dat vroeger noemden.
Zó sta ik daarin, oftewel: take it or leave it ;)

Groet,
JW
User avatar
TRXke
Posts: 83
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Post by TRXke »

Ik had mijzelf voorgenomen om niet meer te reageren en het te laten voor wat het is, het onderdeelnummer heb ik ondertussen al van iemand die niet te beroerd is om dit op te zoeken en ook niet verlegen is om mij gewoon meer info te vragen.
Dat gezegd zijnde schrik ik enorm van de verzuurde sfeer hier op het forum, maar dat merk ik al veel langer op dan vandaag.
Dit is ook de reden waarom ik nog erg weinig post , schrik voor de soms toch wel echt neerbuigende reactie's die mij de indruk geven dat ik terug een schooljongen ben en niet weet met wat ik bezig ben, dat ga ik niet meer verdedigen diegene die mij echt kennen weten wat ik doe en kan.

Een forum is voor mij een plaats waar liefhebbers (van in dit geval de Xantia)samenkomen om te schrijven over hun hobby, en meestal gaat dit dan over technische vragen en of info de gezocht word, de 1 helpt de ander.
Op het Citfo ben ik actief sinds 2005, veel door mij gestarte topics zijn tot vandaag een leidraad voor mensen die hetzelfde probleem of upgrade willen doen aan hun CX, dat is niet toevallig want ik heb altijd bezig geweest met CX (en sinds een jaar of 8 ook de Xantia) en heb altijd geprobeerd mijn bijdrage nuttig over te brengen zodat eenieder er achteraf ook iets aan heeft.
Ik moet dan ook niet vertellen hoeveel uren daar inzitten in de topics maar ook in het beantwoorden van pb's en telefoon gespekken en mails van mensen die mij persoonlijk kennen, maar hé dat is de hobby en dat is leuk (voor mij toch)
In dit topic heb ik niemand persoonlijk gevraagd om iets op te zoeken en ik begrijp dan ook niet dat JW zich persoonlijk voelt aangesproken of aan gevallen.

Verder wil ik Feije nog bedanken voor zijn bijdrage in dit topic, hij is helemaal mee!
En heb ik enorme bewondering voor zijn gedrevenheid en kennis van de Xantia op zijn toch nog jonge leeftijd.

Bij deze laat ik jullie en verlaat ik dit forum , omdat ik in deze sfeer niets te zoeken heb!
Ik vind het erg spijtig voor de beheerder dat dit forum in de verste verte niet te vergelijken is met het originele en hij heeft de moeite gedaan om het op te starten en de harde kern wil er blijkbaar niemand bij als die niet van dezelfde mening is.
Wat mij betreft verwijder je dit topic en mijn account.

Adieu.
Kris
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Post by Lbarré »

Vind dat allemaal wel heel heel jammer. :(
Maar zie ook meer en meer forums gewoon helemaal sluiten, en dit zowel in België als in andere landen.
Zeer recent ook de site van één van mijn voorkeursites over de trams in België ( MIVB, NMVB en opvolgers De Lijn & TEC ervan )
Melding ontvangen dat de site geheel sluit doordat er vaak ook lange uren (nachten ...) moesten worden besteed aan technische taken, moderatie en beheer van het forum zelf. Dit werd werd dan allemaal teveel en dan ook nog dat vandaag, na meer dan 20 jaar na de lancering van de site, het gebrek aan interesse toeneemt in dit soort forums. :(
Er wordt nu dan ook gewoon doorverwezen naar bv. Facebook, Tweeter, enz :shock:
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Onderdeelnummer stuurhuisleiding X2 1.9TD

Post by Breeze »

Dat is wel merkwaardig, ik heb nog helemaal niets gemerkt van een verzuurde sfeer hier. Wel van een verontrustende aflname van het aantal en het aktivieitsniveau van de leden.

Heb ook nog eens dit topic doorgelezen en zowel bij Henk als bij JW niets gemerkt van enige neerbuigendheid. Ik heb ook veel waardering voor Feije, maar ben ook benieuwd naar zijn antwoord op de vraag van JW.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply