m'n ex

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

m'n ex

Post by luk-asse »

Jongens, droevig nieuws: mijn ex Xantia heeft het begeven en zich begeven naar de Filistijnen. Haar bollen waren op ('k zag haar voorbijhuppelen); een poging om de nieuwe eigenaar aan verse bollen te helpen hielp niet. Afijn, hij kocht de auto voor een prikje als noodoplossing voor enkele maanden en hij heeft haar 3 jaar bij zich gehouden en bij 4,5 ton als economisch compleet loss vervangen door nieuw blik. Waar het stoffelijk overschot geborgen is, weet ik niet. De Filistijnen bevragen? Of neen, wil ik het wel weten?
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: m'n ex

Post by henkr »

Triest verhaal Luk! Onvoorstelbaar, om een paar bollen naar de sloop :(

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: m'n ex

Post by Breeze »

Zo vergaat het met ‘s werelds glorie.
Je hebt toch wel die unieke wieldoppen gered?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: m'n ex

Post by Menno »

Die doppen zijn waarschijnlijk meer waard dan de complete Xantia, en erg gezocht onder XM rijders, zeker als ze netjes zijn ….
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: m'n ex

Post by henkr »

Breeze wrote: Wed Aug 18, 2021 4:26 pm Zo vergaat het met ‘s werelds glorie.
Nu nog even in 't Latijn Adri! :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: m'n ex

Post by Breeze »

Ach dat is voor mij een makkie sinds ik de Avonturen van Kapitein Rob las. In het derde deel, "Het pinguïnland van prof. Lupardi" komt deze scene voor:

Salvator Mundi (Lupardi).jpg
Salvator Mundi (Lupardi).jpg (227.76 KiB) Viewed 2448 times

Gloria, Salvator, Praedo, voor mij allemaal gesneden (ontbijt)koek.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: m'n ex

Post by JW-C5 »

Toch wat potjes latijn, zo te lezen. Maar ja, van een HBS'er mag je ook niet meer verwachten :oops:

Als je Ollie B. ook gelezen had, zou je "sic transit gloria mundi" wellicht opgepikt hebben 8-)

Groet,
JW
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: m'n ex

Post by Breeze »

Hoho, niet zomaar een HBS hé. De gemeentelijke Hogere Burger School met 5-jarige cursus A en B aan de Catharijnesingel. En met als leerlingen o.a. de omroepcoryfeeën Philip Freriks, Marijn de Koning en Henk van Hoorn. Met Henkie heb ik zelfs eindexamen gedaan.

Adri

P.S. 1 Had graag het Gym gedaan, maar voor mijn ouders was de HBS al heel wat.
P.S. 2 Wat moet Luk nu wel niet denken van deze zig-zag?
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: m'n ex

Post by henkr »

JW-C5 wrote: Thu Aug 19, 2021 12:23 am Toch wat potjes latijn, zo te lezen. Maar ja, van een HBS'er mag je ook niet meer verwachten :oops:

Als je Ollie B. ook gelezen had, zou je "sic transit gloria mundi" wellicht opgepikt hebben 8-)

Groet,
JW
Die bedoelde ik dus, hier ook met HBS-B :lol:
Deze uitdrukking is trouwens ook meerdere keren gebruikt onder de afbeelding van een sloper in het Citroën ID/DS-clubblad. :D
Daarop voortbordurend kan je je afvragen of de juiste uitdrukking "Ken uw klassieken" dan wel "Ken uw klassiekers" zou moeten zijn. :idea:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: m'n ex

Post by Breeze »

Breeze wrote: Wed Aug 18, 2021 9:58 pm Gloria, Salvator, Praedo, voor mij allemaal gesneden (ontbijt)koek.
De fijne nuance van Glorie, Redder en Vernietiger van de Wereld is kennelijk niet overgekomen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply