Achterklep van onze Xantia gaat niet van slot

Alles wat niet in de andere categorieen past.
User avatar
Jeroen2
Posts: 28
Joined: Thu Aug 29, 2019 8:35 pm

Re: Achterklep van onze Xantia gaat niet van slot

Post by Jeroen2 »

Het linkervoor raamwerk laat ik even zitten.. totdat ik zeker weet dat de rest goed te doen is. Dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat ik het raam zelf aanpak. Dank voor het toe willen zenden van de info Fetje!
Bij de rechtervoor veerpoot is nog een kleine twijfel of het te repareren valt.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten welke hydraulieklieding het is, dan zou ik eronder moeten kruipen. Maar hoe dan ook klinkt het als een hele klus.
Ik bel morgen met de garage voor overleg en mogelijk een afspraak om de Xantia daar te laten voor het reparatiewerk. Ik laat het weten!
Xantia break '99
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Achterklep van onze Xantia gaat niet van slot

Post by Stars_Falling_93 »

Lijkt me een goede overweging.

Raammechanisme is inderdaad heel goed zelf te doen; heb het pas ook gedaan. Als je daar t.z.t. hulp bij nodig hebt, roep je maar.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Achterklep van onze Xantia gaat niet van slot

Post by Feije »

henkr wrote: Wed May 04, 2022 12:57 pmde plekken die je noemt zijn zeker niet berucht als Xantia-roestplekken.
Tussen spatbord en veerpoot heb ik wel twee keer eerder roest gezien. Die beide Xantia's hadden overigens meer dan vier ton gelopen. Geen idee waarom het daar dan gaat roesten, maar het verband met de tellerstand is gauw gelegd - alleen wellicht ten onrechte?

Overigens zou je ook kunnen overwegen om alleen het slechte deel van de leidingen te vervangen. Dat is absoluut een minder nette oplossing en je moet oppassen dat je leidingenwerk dan geen spaghetti wordt, maar het kan net zo functioneel zijn als een nieuwe leiding met veel minder werk.
User avatar
Jeroen2
Posts: 28
Joined: Thu Aug 29, 2019 8:35 pm

Re: Achterklep van onze Xantia gaat niet van slot

Post by Jeroen2 »

Stars_Falling_93 wrote: Thu May 05, 2022 2:18 pm Lijkt me een goede overweging.

Raammechanisme is inderdaad heel goed zelf te doen; heb het pas ook gedaan. Als je daar t.z.t. hulp bij nodig hebt, roep je maar.
Ah :) dank je voor je aanbieden! Maar eerst kijken of de Xantia weer de weg op kan. Pff, garage belde dat het niet zo eenvoudig is.
Ze halen er iemand bij die nog meer verstand van lassen en mogelijkheden zoeken heeft. Het zou in de papieren kunnen lopen werd me al verteld.
Ik hoop volgende week meer te weten!
Xantia break '99
User avatar
Jeroen2
Posts: 28
Joined: Thu Aug 29, 2019 8:35 pm

Re: Achterklep van onze Xantia gaat niet van slot

Post by Jeroen2 »

Feije wrote: Thu May 05, 2022 3:58 pm
henkr wrote: Wed May 04, 2022 12:57 pmde plekken die je noemt zijn zeker niet berucht als Xantia-roestplekken.
Tussen spatbord en veerpoot heb ik wel twee keer eerder roest gezien. Die beide Xantia's hadden overigens meer dan vier ton gelopen. Geen idee waarom het daar dan gaat roesten, maar het verband met de tellerstand is gauw gelegd - alleen wellicht ten onrechte?

Overigens zou je ook kunnen overwegen om alleen het slechte deel van de leidingen te vervangen. Dat is absoluut een minder nette oplossing en je moet oppassen dat je leidingenwerk dan geen spaghetti wordt, maar het kan net zo functioneel zijn als een nieuwe leiding met veel minder werk.
Wel.. zoveel kilometers hebben we er zeker niet op staan (twee ton plus een beetje) en de auto staat onder een carport. Alhoewel ... een aantal maanden niet doordat de carport gerepareerd werd. Hoop niet dat dit de oorzaak is. Daarvoor is er nimmer iets gezien.

Ja de leiding laat ik eerst enkel meenemen in een prijsopgaaf. En wat de mogelijkheden zijn die ze me kunnen bieden.
Maar eerst hopen dat het reparatiewerk gedaan kan worden aan het ijzerwerk.

Edit..
Ik kwam nog een foto tegen uit de oude doos. Augustus 2006!
De twee eerste komen niet meer voor op de RDW site. De laatste wel! En hopelijk nog wel wat langer ook.
Xantia-3-100_3627_2.jpg
Xantia-3-100_3627_2.jpg (183.74 KiB) Viewed 1059 times
Xantia break '99
Post Reply