Xantia V6

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
jjbstolk
Posts: 46
Joined: Sat May 22, 2021 6:40 pm
Location: Musselkanaal
Contact:

Re: Xantia V6

Post by jjbstolk »

Ha, nou dan wordt dat een klusje voor later een keer. :)
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)

Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia V6

Post by Feije »

jjbstolk wrote: Sun Jun 06, 2021 12:26 pmZou de olietemp sensor wel voorbereid zijn naar de tellerbak toe?
Ik zou verwáchten van wel, maar garanderen kun je zoiets natuurlijk nooit. Ik zou aannemen dat Citroën gewoon de dikste kabelbomen in je Xantia gemonteerd heeft. Wellicht moet je die temperatuursensor zelf nog wel monteren.
User avatar
jjbstolk
Posts: 46
Joined: Sat May 22, 2021 6:40 pm
Location: Musselkanaal
Contact:

Re: Xantia V6

Post by jjbstolk »

Precies ja, iets teveel dingen voor een snelle swap. We gaan eerst maar wat andere dingen aanpakken :)
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)

Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
User avatar
jjbstolk
Posts: 46
Joined: Sat May 22, 2021 6:40 pm
Location: Musselkanaal
Contact:

Re: Xantia V6

Post by jjbstolk »

Even een Xantia update.

Mijn Xantia was bij aanschaf wat incontinent, er lekte voor ergens LHM en ik kon het niet niet vinden. Elke keer alles schoongemaakt maar behalve dat het langzamerhand nat werd kon ik de bron nog niet vinden. Afgelopen week werd het lek een stuk erger. Nu was het beter te vinden: een vorige reparatie aan het T-stuk onder de luchtfliterbehuizing was helaas weer gaan lekken. Uiteindelijk heb ik het T stuk uit de oude leiding gesneden, het eerder geplaatst koppelstukje verwijderd en er nieuw T-stuk ingezet. Het lijkt nu weer droog te blijven :-)

Image

Inmiddels een dubbeldin android radio ingebouwd. De defintieve afwerking volgt nog als ik de stuurwiel bediening en achteruitrijcamera werkend heb gemaakt. De chromestrips in de voor en achterbumper heb ik in kleur gespoten. De strips waren wat verweerd, en in kleur geven ze de auto een wat dikker gezicht samen met de verwijderde logo's (vind ik), de strips aan de zijkant blijven wel zoals ze zijn. Ik ga nog wat delen spuiten, maar dat komt later :D

Image

Image

Image
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)

Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Xantia V6

Post by JW-C5 »

Dat ziet er fraai uit, nu al :thumbup:

We zijn heel benieuwd hoe dat allemaal werkt, en of je inderdaad die stuurwielbediening ook goed aan de praat krijgt.

Groet,
JW
User avatar
jjbstolk
Posts: 46
Joined: Sat May 22, 2021 6:40 pm
Location: Musselkanaal
Contact:

Re: Xantia V6

Post by jjbstolk »

Ja wordt een mooie, leuke uitdaging :D Als het werkt (of niet) laat ik het weten.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)

Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
User avatar
jjbstolk
Posts: 46
Joined: Sat May 22, 2021 6:40 pm
Location: Musselkanaal
Contact:

Re: Xantia V6

Post by jjbstolk »

Hobby Xantia heeft weer wat updates...

- Spoiler is gespoten en gemonteerd (moet nog wel een polijst beurtje krijgen).
- 2 Siertips geplaatst op de uitlaat.
- Trekhaak los gemaakt, beugel en stekker doos zitten er nog wel dus met 2 bouten is het geheel weer te monteren.
- Rechtsachter de deurgreep gespoten, nu de andere deuren nog.
- Achterdeuren voorzien van lichte folie

Image

Image

Image

Inmiddels ook bedacht dat ik de hangende hemelbekleding niet alleen ga vervangen maar ook ga aanpassen naar een donkere kleur, heb dit pas gezien in 2 autos en dat geeft een luxe gevoel, en dat past wel weer bij deze Xantia. Ik zal dan ook de deurstijl kappen gaan spuiten.
Stuurbediening wacht nog op een juiste module, is besteld maar wegens de hele wereld situatie kon dat nog even duren, ligt dus even stil.

Plannen genoeg.... nu nog tijd vinden :-) Maar ook vooral lekker rijden en genieten van deze heerlijke auto :mrgreen:
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)

Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Xantia V6

Post by bthomas »

Volgens mij heb jij dezelfde radio erin als ik en daarvoor heb je geen module nodig om de stuurwielbediening werkend te krijgen. Sterker nog: het is vrij simpel. Ik weet niet meer precies hoe het zat maar volgens mij heeft die radio 2 'ingangen' waarmee hij weerstand kan meten. Bij een T2 heb je maar 1 daarvan nodig. Via een appje kun je vervolgens acties koppelen aan knoppen op het stuur. Daarbij meet de radio de weerstand die die ziet en koppelt dat aan de actie, bijv volume + of -.
User avatar
jjbstolk
Posts: 46
Joined: Sat May 22, 2021 6:40 pm
Location: Musselkanaal
Contact:

Re: Xantia V6

Post by jjbstolk »

Ik heb deze radio erin zitten:
https://www.ebay.nl/itm/254970120291

Voor stuurbediening signaal heb ik 2 aders, volgens de beschrijving en verkoper (ookal Chinees) heb ik een adapter nodig.

Ik heb deze adapter besteld: https://www.ebay.nl/itm/143493953199 Die kan dus als het goed is het jusite signaal uitspugen, alleen werkt de adapter niet goed. Als ik hem aansluit stinkt hij en de radio werkt niet meer goed. Ik krijg daarvoor een nieuwe opgestuurd aan en andere batch en dat duurt helaas nog even.
De adapter is zeer breed, dus als het met deze radio niet werkt en ik vervang hem kan ik ook met een ander merk hem gebruiken.

En de laatst uitdaging is dat ik nu een XM stuur met stuurbediening heb, en ik nog niet weet of dat wel gaat samenwerken. Ik had de fabrieks radio weggegeven aan een kennis (andere kant NL), dus die wil ik een keer lenen om dan in ieder geval zeker te weten dat het Xantia gedeelte werkt.

Maar het weerstand gedeelte is handig om te weten, ik had gedachte dat dat anders werkt.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline Handbak
Citroen C3 Origins (werk)

Historie: Visa 1.1RE Leader,C4 GP 1.6VTI, C5 Break 2006 2.0 16v G3, Peugeot 307 Break G3, Xsara Break 2000 1.4 G3, Xantia Berline 1995 1.6
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Xantia V6

Post by bthomas »

Je hoeft je oude radio niet terug te lenen, je kunt het gemakkelijk zelf meten met de multimeter. Hieronder staat het schema. Bij een Xm stuur kunnen de waarden misschien anders zijn maar dat maakt voor jouw android radio niet uit.

Ik zit te twijfelen of de ene draad nu aan GND moet of aan +12V, maar ik denk aan GND. De andere draad maak je vast aan een van die twee draden van de radio. Ik meen mij te herinneren dat er ook nog een testprogramma op die radio stond waarmee je kon zien of het werkte.

Image

Image
Post Reply