Techniek problemen

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Techniek problemen

Post by henkr »

Breeze wrote: Tue May 11, 2021 12:19 pm
Trouwens in AliBaba’s bevestiging staat 10 dagen levertijd. We zullen het zien (en beleven).

Adri
Daarmee bedoelen ze dat de verzending over 10 dagen plaatsvindt maar niet de aflevering bij de klant. :lol:
Bijna net zo erg als gereedschapland.nl/toolcom, daar gebeurt de eerste week na bestelling sowieso niks en die verzenden vanuit Zeewolde. :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Techniek problemen

Post by Feije »

web wrote: Tue May 11, 2021 6:20 pmM'n cb500 stadsbrommertje (toen ik die nog niet ivm aanhoudend thuiswerken verkocht had) wilde zonder luchtfilter helemaal niet lopen boven de 4000 toeren iig. Mét luchtfilter als een zonnetje...
Dat valt nog mee. Mijn motor vloog zonder luchtfilter in de fik :roll:. Ik zat te prutsen met de bezinetoevoer. Omdat de motor niet helemaal aansloeg kreeg ik terugvuur en die kwam terecht op een plasje benzine dat nog vlakbij de carburateur lag. Sindsdien haal ik zulk soort grappen maar niet meer uit…
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Techniek problemen

Post by Breeze »

Florabest motordemo

Hierbij een fotografische en visuele demo van de afgang in toeren door volgas te geven.
Zoals je kan zien heb ik het advies van web ter harte genomen, want als het luchtfilter er uitvalt (negatieve onderdruk of terugvuur) stop ik hem snel terug.
Proefdraaien niet nadat ik nogmaals alle kanaaltjes en sproeier(s) heb doorgeblazen. Ook gepoogd om de ontsteking te controleren. Dat blijkt een magneetontsteking te zijn, waar je bar weinig aan kan stellen zodat het dus ook niet verkeerd kan staan.

We wachten nu dus maar op AliBaba (AliExpress).

Adri
Attachments
Florabest motorunit.jpg
Florabest motorunit.jpg (60.44 KiB) Viewed 2557 times
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Techniek problemen

Post by slimenslecht »

Mogguh Adri,

Ik zet mijn geld vandaag op de brandstoftoevoerslang, die is gescheurd of bijna gescheurd en trekt lucht!

De carburateur en membraam is niets mis mee. Ik weet niet op welke brandstof dat ding gelopen heeft (Aspen, Kantenklaremengsmering, of E5 danwel E10 gemixt met tweetaktolie) maar die slangetjes harden compleet uit. Hebben we hier gehad met een grondboor met zo´n China-blokje erop.
Die had exact dezelfde klachten twee paalgaten voor het einde..., stukje universeelslang deed wonderen.

Succes en ik ben benieuwd ;) , groeten, Ben.
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Techniek problemen

Post by Breeze »

Dat zou geweldig zijn Ben. 'k Ga het woensdag gelijk proberen (we klussen 1x/week). Het toevoerslangetje is inderdaad aardig uitgehard, maar zag er verder nog goed uit. Brandstof E5 (uiteraard) met zelfmenging tot 1:40. Misschien moet ik toch maar eens kijken waar Aspen te koop is.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Techniek problemen

Post by Breeze »

Laatste ontwikkelingen:
- Nieuwe carbu van AliBaba kwam vandaag binnen. Wordt door de lucht vervoerd, dus geen last van afremmend zand waar kamelen op lopen.
- Paar litertjes Aspen 2 gekocht voor slechts € 4,10 per dm3.
- En Bens advies opgevolgd, dus 20 cm nieuwe brandstofslang gekocht voor slechts € 0,10 per cm.
slimenslecht wrote: Fri May 14, 2021 11:56 amMogguh Adri,
Ik zet mijn geld vandaag op de brandstoftoevoerslang, die is gescheurd of bijna gescheurd en trekt lucht!
En het resultaat, hij wil weer toeren maken en blijven maken, maar... helemaal bovenin het toerengebied wordt er weer "iets" gesmoord, want dan valt het toerental weg.

We blijven zoeken.

Verder nog aardige discussies over mengsmering gevonden, want Aspen verkoopt alleen 1:50 en onze kleine jankende Chinees blieft 1:40, zegtie. Meneer Aspen (uit Zweden) beweert dat zijn gemengde mengsmeerolie van Aspen 2 zo goed is, dat je het rustig kan gebruiken in 2T-machines die zeggen dat ze 1:40 lekkerder vinden. Zelfs bij gewenst 1:25 gaat het zonder probleem. Hun achtergrondredenering, te vinden op de website, is wel origineel. Vetter dan 1:50 wordt alleen ingegeven door de fabrikanten die bang zijn dat je inferieure 2T-olie gaat gebruiken en daarom adviseren ze dus vetter dan 1:50. Toen kwam ik op een forum van modelvliegtuigjes. Die gebruiken van die kleine 2-T huilertjes als aandrijving (totdat ze de grond induiken, want dat doen ze vroeg of laat allemaal). Maar daar wordt je niets wijzer van want die gebruiken alles van 1:25 met héle dure olie, tot 1:50 met zelfmenging en olie van de Aksie.

Adri
Last edited by Breeze on Sat May 22, 2021 11:02 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Techniek problemen

Post by web »

De conclusie die je daar kan trekken is dat het schijnbaar niet zo kritisch is...
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Techniek problemen

Post by slimenslecht »

Hoe vetter hoe meer ie rookt, en meer olie is meer smering. Dat laatste is uiteraard kritisch punt bij een tweetakt, en die dingen worden zeikheet (geforceerde koeling of niet). Maar teveel olie geeft weer koolaanslag en koolafzetting op de elektrode van de bougie, ook niet goed :thumbdown: .

Maar ik was wel benieuwd wat ie had gedaan met alleen een nieuwe brandstofslang, want dat was hier dus het enige probleem. Hoe het er nu mee is weet ik niet want mijn goede vriend vertikt het om er E5 of Aspen in te mikken en dat ding staat nu dus al een tijdje met gemixte E10 stil (halfjaartje). :shock: :? :wtf:
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Techniek problemen

Post by Breeze »

Nee Ben, die slang was het niet. Omdat dat een makkelijke was heb ik dat gelijk uitgeprobeerd (Germanisme?). Maar helaas, geen enkel verschil. De oude slang zag er ook nog goed uit, alleen niet meer zo soepel.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Techniek problemen

Post by slimenslecht »

OK, duidelijk.

De slang was hier dusdanig verhard dat ie meerdere scheurtjes had waardoor deze minimaal lucht trok i.p.v. brandstof. Bij het inkorten brak de slang meerdere malen, ook een deel in de tank... Vandaar.
Post Reply