Het Café

User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Voor bijverwarmen van de garage ( goed geïsoleerd) gebruik ik als het nodig is een laserkachel ( petroleum) , voordelig en werkt buitengewoon goed , permanent verwarmen via het gas doe ik al enige tijd niet meer , duur en eigenlijk wel erg decadent om de auto’s ook met 18 graden te stallen ,….
Als alles uit staat is het aan het eind van de winter vaak een graad of 12~15 ….

Vandaar die kachel als ik eens wat wil doen en het is mij te fris volstaat lokale warmte prima. ( overigens krijgt die kachel de hele schuur warm als het moet )

Interessant zo’n standkachel constructie !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Moet die uitlaat horizontaal of verticaal?
Concreet: muur of dak?
Wat je wilt. Er zit een flexibele uitlaatbuis bij die je kunt richten zo je wilt. Alleen mag de totale hoek niet meer dan 270 graden bedragen, dus maximaal 3 90 gradenbochten. De buis die erbij zit is maar kort, 60cm ofzo schat ik. Je kunt hem verlengen tot maximaal 2 meter. Afgelopen weekend heb ik getest met 2 3 meter lange buizen achter elkaar aan dat korte stukje uitlaatbuis en hij bleef gewoon netjes schoon branden. Als er iets niet goed is zie je het meteen wel want dan rookt ie wel.

Je kunt de kachel zelf monteren met de uitlaatpoort naar beneden tot maximaal 90 graden gedraaid, dus dat de uitlaatpoort horizontaal is.

@Menno: bedenk dat zo'n standkachel de verbrandingslucht niet uit de ruimte haalt en terug stuurt. Ik neem aan dat jouw petroleumkachel geen uitlaat naar buiten heeft?

Volgens mij kunnen die standkachels trouwens ook wel op petroleum lopen maar petroleum is al snel duurder dan diesel, of heb ik dat mis?
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Dat klopt idd …
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Wat ik nou toch lees!
Ze hebben de Xantia (ex Nico) gestolen van Berts vriendin, bij het wegrestaurant op de A4 zuid van Schiphol

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Loos alarm.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Stond in de Donald Duck?
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Ze was aan de verkeerde kant het restaurant uitgegaan en kon hem niet vinden...
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ik ga niet beweren dat mij zoiets nog nooit overkomen is :oops:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

henkr wrote: Sat Oct 15, 2022 12:56 pm Ik ga niet beweren dat mij zoiets nooit zou kunnen overkomen :oops:
Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

O nee hoor! zal rond 1973 geweest zijn, auto van mijn vader geleend teneinde de RAI te bezoeken, parkeer hem op een parkeerplaats tussen 2 goudkleurige Volvo's 144' , makkelijk terug te vinden zou je zeggen.
Paar uur later stond er op dezelfde plek nog maar 1 goudkleurige 144, de andere en mijn vaders auto waren verdwenen (dacht ik)
Uiteindelijk uitgevogeld dat ik me op het verkeerde parkeerterrein bevond. :oops:
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply