Het Café

User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Bij onze tennisclub, 4 jaar geleden, ook alle Tube Luminescent-buizen vervangen door de LED versie. (Nog) geen klachten over levensduur of lichtopbrengst. En behalve het 'kaltstellen' van de starter levert het afschakelen van de ballast nog weer 30% rendementswinst.

Ombouw TL naar LED.jpg
Ombouw TL naar LED.jpg (81.31 KiB) Viewed 532 times

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Dat is eigenlijk allemaal wel bekende kost, ik heb toen gewoon allemaal nieuwe (China) spatwaterdichte led armaturen geplaatst en daar bij uit energie overwegingen de zaak in groepen verdeeld, afhankelijk van of ik aan de voor-of achterkant van een auto bezig ben.
Het zijn allemaal enkelzijdig aangesloten buizen zonder ledstarter waarbij je alleen moet opletten dat je de L en N aan de goede kant hebt.
In een moment van onoplettendheid heb ik daar al eens een lichtschakelaar mee laten ploffen.
Aan de voorkant van de garage hangen 2 buizen die via een schakelaar bij de interne deur middels een Lee Towers gebaar :D in te schakelen zijn, gewoon om wat licht te hebben als ik niet aan een auto werk. Deze buizen zijn met een 230V relais ook weer verbonden met de bedieningskast van de grote deur en daar komt dus de inschakelfrequentie om de hoek kijken die wel eens zwaarder zou kunnen wegen dan de totale brandduur.
Maar goed, waar gaat het dus om: Waar kan ik buizen kopen van dit type:
Image
Last edited by henkr on Fri Sep 16, 2022 9:18 am, edited 1 time in total.
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Het getuigt zeker van karakter als je er van overtuigd bent voorrang te hebben en je Aygo dwars voor een aanstormende XC90 positioneert.
https://112groningen.nl/326206/groninge ... groningen/
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Is de tekst in dat item geschreven door een kleuter? :roll:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Dit is voor 112Groningen-begrippen nog heel netjes hoor!
Ik ben wel eens taalfouten gaan verzamelen en had binnen een week een A4'tje vol. :lol:
Het betreft dan niet alleen blunders in spelling en grammatica maar ook heel vaak een onjuiste interpretatie van begrippen.
Zo hebben we al eens kunnen genieten van een verslag over een bestelbus die na een aanrijding naar het ziekenhuis gebracht moest worden en over "kogels" die na een schietpartij op straat achtergebleven zouden zijn waarbij je na het zien van de foto's alleen maar kan concluderen dat voor de betreffende verslaggever een kogel identiek is aan een lege huls.
Kortom: Altijd jolijt op 112.
Edit: Anderen kunnen het ook trouwens:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... ory=foryou
De tekst had dus moeten luiden: "Het geluk van een golden retriever die in zee duikt na een run en dan tot de ontdekking komt dat ie eigenlijk een blonde labrador is. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Vandaag is het dan zover: 50 jaar geleden kocht ik mijn eerste Citroën, en sindsdien heeft er zonder onderbreking steeds minimaal 1 Citroën op mijn naam gestaan :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

:thumbup:
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Je treedt in m'n voetsporen :clap:

Mijn eerste Citroën, een tweede hands Eend uit 1955, kenteken RT-24-40 kocht ik in 1965.
Sinds die tijd hebben er alleen maar Citroëns op mijn naam gestaan, Eenden, AMI's, Dyane, DS-en, GS Breaks, BX-en, Xantia's, een C5 Break en nu de C5AC-Hy.
Ik hoop het nog lang vol te houden :D

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Gaan ze bij mij dan langer mee? :D
1972 -1980 2CV AZ
1980-1992 Dyane 6 LPG
1992 -1994 GSA Pallas C-matic
1994-1999 Xantia 2.0-8V automaat
1999-heden Xantia -Break 2.0-16V Exclusive automaat
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Onmogelijk probleem?
Accu loopt leeg door doorgebrande zekering.
In eerste instantie zou je zeggen dat dit niet kan, maar toch is het me overkomen.
Op alle auto's heb ik een volledig aangesloten 13-polig trailersopcontact en een Nokia carkit, heeft niks met elkaar te maken zou je zeggen?
Op 1 van de 106 automaatjes heb ik in de kofferbak een 12V aansluiting gemaakt, afgetakt van zo'n constante plus, was ooit bedoeld voor mijn dochter opdat ze tijdens zeilwedstrijden haar telefoon en laptop buiten het zicht kon opladen maar tegenwoordig gebruik ik hem vaak om via een omvormer de TL verlichting in een garagebox te laten branden.
Nou vinden ouderwetse TL's en omvormers elkaar niet zo aardig dus zo nu en dan sneuvelt er wel eens iets, zo ook deze week.
De bewuste kabels zijn bij de accu afgetakt en gezekerd met 5A wat voor bijna alle omstandigheden genoeg is en behalve de aansluiting in de kofferbak is onderweg ook nog de carkit aangesloten met een heel lichte zekering.
Deze week sneuvelde er weer eens een omvormer waardoor de 5A eruit klapte.
Onderweg naar huis merkte ik wel dat de radio het niet deed en dat de display "Phone" vermeldde.
Verder weinig aandacht aan geschonken maar de volgende dag was de accu behoorlijk leeg.
Wat gebeurt er kennelijk:
De carkit zorgt er bij wegvallen van de spanning kennelijk voor dat via de verbinding naar de radio de versterker op het rechter kanaal ingeschakeld blijft zoals dat ook hoort tijdens een telefoongesprek onderweg.
na het plaatsen van een nieuwe zekering bleef de radio uit en de accu vol. :D
O ja, opmerkingen in de trant van: "Moet je maar een smartphone kopen" zijn nutteloos, dat traject is al lang afgesloten. :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply