Het Café

Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Het Café

Post by Lbarré »

Heb wel zelf geen andere kachelmotor liggen. Zal wel weer zoekwerk worden om er nog een te vinden. :oops:
Airco zelf was dan wel al enige tijd ervoor niet meer degelijk aan het werken.
Denk ook wel dat het aan de algemene LHM-pomp ook eens door ouderdoms probleem zou kunnen zijn.
Is nu nog steeds, na 23,5 jaar en meer dan 410.000 km, wel nog steeds de originele. ;)
Zou misschien best naar een Xantia zoeken waarmee ik dan al de defecte of te herstellen onderdelen in mijn Xantia nog kan vervangen.
Kan ik later dan ook nog vele andere onderdelen van gebruiken...:roll:
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Het Café

Post by Lbarré »

Ga morgen dan toch eindelijk een andere kachelmotor bekomen. 8-)
Hopelijk past en werkt die dan ook wel in mijn Xantia met de kabels en klemmen. :?
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Zolang ‘ie voor een Xantia met automatische temperatuurregeling is zijn ze allemaal uitwisselbaar. Een kachelmotor zonder automatische temperatuurregeling is heel anders, dat zie je meteen. Het zou alleen kunnen dat je een verloopstukje nodig hebt voor het roze kabeltje, maar dat zou je desnoods zelf wel kunnen maken met twee AMP’tjes.
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Het Café

Post by Lbarré »

Wel al vele zaken hersteld. Kachelmotor die ik had, past echter geheel niet en dan een gehele nieuwe moeten plaatsen.
Nu weer perfecte verwarming met werkende blazer.
Ook de gehele ruitensproeierpomp vervangen en die werkt nu ook weer perfect en nergens geen lekken meer.
Airco geheel laten herstellen kan dan nog wel even wachten.
Nu ook nog wel zoeken naar een degelijke algemene LHM-pomp om die te vervangen en dan zijn er bijna geen problemen meer. ;)
Post Reply