Achterlicht break

Auto's, onderdelen, accessoires, ..
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Achterlicht break

Post by Feije »

Oeh, worden die late niet meer dof? Dat wist ik niet eens! Verklaart wel waarom al mijn Valeo-achterlichten uit eind '96 nog goed zijn. Late Axo's worden helaas nog steeds wel bruin, zoals mijn v6 bewees voordat ik er Valeo's in zette:
6gciCFC2.jpg
6gciCFC2.jpg (237.61 KiB) Viewed 2601 times

Bij dat derde achterlicht dat ik heb doorgestuurd kun je trouwens lezen dat er Axo op staat, dus ik vermoed dat alle 1B Breaks dan lichten van Axo hadden. Dan is het weer hopen dat het licht dat je vervangt even bruin is als de rest. Anders krijg je dus het effect op de bovenstaande foto.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Achterlicht break

Post by web »

Axo's waren van nieuw af aan een tikje paarsiger/bruiniger dan de neutraal grijze Valeo's. Daarom moet je ze dus niet mengen ;)

Kleplicht links ziet eruit als de enige Valeo in dat setje?

Ik weet even niet meer of ik er nog heb, eigenlijk. Heel wat weggedaan/weggegeven al.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Achterlicht break

Post by Feije »

web wrote: Wed Apr 21, 2021 8:13 pmKleplicht links ziet eruit als de enige Valeo in dat setje?
Nee dat is óók een Axo, alleen een veel nieuwere. Je kon inderdaad wel zien dat hij er iets anders uitzag dan een Valeo, dus heb ik hem wel vervangen. Ik weet niet meer of hij echt bruiner was (uit m'n hoofd was 'ie wat meer lichtgrijzig dan Valeo), maar de textuur van het glas is ook gewoon net iets anders.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Achterlicht break

Post by web »

Jeetje. Twee verschillende Axo's. Dat is nieuw voor me.
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Achterlicht break

Post by Breeze »

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb nog een achterklep staan van, ik denk, een 1b, want het glas van de achteruitrijlichten ziet er aardig donker uit.

Adri
Last edited by Breeze on Thu Apr 22, 2021 2:19 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Achterlicht break

Post by Feije »

web wrote: Thu Apr 22, 2021 8:13 am Jeetje. Twee verschillende Axo's. Dat is nieuw voor me.
Mijn theorie is dat die oude door de jaren heen gewoon heel erg verkleurd zijn. Dan zou die nieuwere dat op termijn ook doen, alleen die is nog niet zo ver. Hij is in 2014 pas gemonteerd als ik de facturen erop nasla, maar het licht zelf zal denk ik ouder zijn. Als ik mijn onderdelenvoorraad weer eens doorspit zal ik eens kijken wat de productiedatum is die erop staat.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Achterlicht break

Post by Feije »

https://www.piecesdorigine.nl/citroen-x ... 52997.html

https://www.piecesdorigine.nl/citroen-x ... 50-e9.html

Deze lui hebben zelfs nog nieuwe lichten liggen. Volgens mij zijn ze beide voor een t1 break. Voor die eerste vragen ze €25 en voor de tweede €38. Geen idee waarom daar verschil in zit.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Achterlicht break

Post by H@ns »

In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Achterlicht break

Post by web »

Eén of twee new old stock lampen monteren lijkt me een prima manier om juíst kleurverschil te krijgen...
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Achterlicht break

Post by Feije »

Even een paar dagen onder een UV-lampje leggen om hem vast wat te laten verkleuren? :P
Post Reply