Jako's Xantia

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Jako's Xantia

Post by henkr »

Bestelling geplaatst in april '99, die bestelling ging per trekschuit en postkoets naar de fabriek waar men begin september kon melden dat de bestelling gearriveerd was
Kreeg vervolgens als organr. 8352 op 21 sept 1999, hij is vervolgens wederom per trekschuit naar NL vervoerd, waar ie op 23-10 een kenteken kreeg. :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
Jako
Posts: 16
Joined: Wed Apr 07, 2021 3:48 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Jako »

De mijne is op 29-6 op kenteken gezet, dus 8 weken na de geboorte. Valt me eigenlijk nog mee, want de C5 was er toen al en mensen willen meestal 'iets nieuws'.
Maar ik begrijp het wel, zelf vind ik de Xantia ook mooier dan de (eerste) C5.

@bthomas: niet gemerkt dat je Xantia niet wilde starten de eerste paar dagen na 30 maart omdat je haar verjaardag vergeten was :D
Xantia 1.8 16v Plus 2001 Rouge Pivoine
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Jako's Xantia

Post by bthomas »

Nee, dat heb ik niet gemerkt want hij stond weer eens bij de garage. Er was een heleboel olielekkage maar sinds maandag kan ik er weer mee rijden.
Jako
Posts: 16
Joined: Wed Apr 07, 2021 3:48 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Jako »

Afgelopen maandag mijn Xantia voor een beurt en APK naar Ton van Soest gebracht. Nieuwe voorraadbol en de rembalans achter aanpassen en ik kan weer een jaar verder zweven.
Ik kreeg een compliment over de technische en uiterlijke staat van mijn Xantia :)
Xantia 1.8 16v Plus 2001 Rouge Pivoine
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Jako's Xantia

Post by henkr »

Gefeliciteerd!
Heerlijk gevoel is dat, als er gewoon niks op aan te merken valt. :thumbup:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Jako
Posts: 16
Joined: Wed Apr 07, 2021 3:48 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Jako »

Vandaag mijn Xantia naar Enting gebracht voor de jaarlijkse keuring; afgezien van wat droogtescheurtjes in een paar slangetjes (ABS, retour-LHM en brandstof; allemaal vervangen) was er niks mis mee.
Ik kreeg een XM mee om naar Zwolle te rijden, dat reed ook heerlijk ;-)
Xantia 1.8 16v Plus 2001 Rouge Pivoine
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Breeze »

Mooi voor een mooie Xantia
Is jouw rode kleur na 20 jaar ook nog steeds mooi? En is de vernislaag, indien aanwezig, nog intact?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Jako
Posts: 16
Joined: Wed Apr 07, 2021 3:48 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Jako »

Helaas begint de vernislaag op vooral het dak en in mindere mate op de motorkap en achterklep wat kale plekken te vertonen.
Dat past dan wel bij de eigenaar, ik ben intussen ook aardig kaal :D

Gister eens geïnformeerd bij Enting wat opnieuw spuiten zou kosten. 'als je het goed wil laten doen, ben je toch wel zo'n € 600 kwijt.'ik zou het zo laten' was het antwoord.
ik neig ernaar om het opnieuw spuiten, voorlopig in ieder geval, niet te laten doen.
Xantia 1.8 16v Plus 2001 Rouge Pivoine
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Feije »

Oeh, als ik de vernislaag van mijn Xantia voor €600 kan laten fixen kom ik hem morgen brengen!
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Jako's Xantia

Post by Stars_Falling_93 »

Ik vond het ook al zo'n mooie prijs.
Post Reply