Rob's Xantia

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Rob's Xantia

Post by Breeze »

Rob22 wrote: Wed Mar 31, 2021 5:54 pmHeb vanochtend ongeveer een uur zitten stoeien met het plaatsen van de juiste formaat foto's. Helaas is het me tot op heden niet gelukt ze aan te passen aan de vereiste grootte :think:
- Foto laden in Paint
- Tab "Bestand"
- "Formaat wijzigen"
- Horizontaal of verticaal net zo lang verkleinen tot het past.
Succes.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Rob's Xantia

Post by Feije »

Het kan ook in Gimp als je daar een beetje handig mee bent. Dan bewaar je iets meer details (de resolutie van de foto zal hoger blijven). Ik geloof dat het forum foto's tot 200 of 300 kB accepteert. Je kunt in Gimp de kwaliteitsslider bij het exporteren naar jpg zo ver verlagen dat hij aangeeft dat je onder die 200 of 300 blijft en dan exporteren. Moet je alleen wel aangeven dat je een voorbeeld wilt.
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Rob's Xantia

Post by citroen23 »

Rob22 wrote: Wed Mar 31, 2021 5:54 pm Een vroege 1B ;) Heb vanochtend ongeveer een uur zitten stoeien met het plaatsen van de juiste formaat foto's. Helaas is het me tot op heden niet gelukt ze aan te passen aan de vereiste grootte :think:
Rob, ik zit al een aantal jaartjes bij one.com. daar kun je voor een paar centen je foto's uploaden zonder al die aanpassingen aan je foto's te maken.
Tevens heb je dan geen reclame logo's in je foto's zoals bij een gratis server account krijgt. (waarbij de stekker er na een half jaartje uitgetrokken wordt wegens geen inkomsten........ :evil: )
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Rob's Xantia

Post by Feije »

Imgur kan daarvoor ook, dat is gratis en stopt ook niet zomaar ;). Toch vind ik het zelf wel een prettig idee als de foto’s op het forum zelf staan. Dan ben je niet afhankelijk van andere partijen.
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Rob's Xantia

Post by citroen23 »

Wat Breeze al vermelde :
"Horizontaal of verticaal net zo lang verkleinen tot het past....................."
Dat is mij in ieder geval teveel werk :D
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Rob's Xantia

Post by Feije »

Tsja meestal zijn de posts waar ik foto's in zet sws gigantisch. Ik ben er meestal meer dan een uur mee bezig om te schrijven en het verbaast me soms ook dat er mensen zijn die de tijd nemen om het te lezen...
User avatar
TRXke
Posts: 83
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: Rob's Xantia

Post by TRXke »

@Rob22,
Ik gebruik an jaren easy tumbnails en zet dan de foto's op mijnalbum waar ik dan de "img" link van plaats in mijn post, dit gaat allemaal vrij vlot hoor.
Ben ik ieder geval zeer benieuwd naar de foto's van jou Xantia!

@Feije, ik zie zeker dat er veel tijd in jou posts zit en als ik langs kom op dit forum lees ik ze altijd graag!
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Rob's Xantia

Post by Rob22 »

Merk dat het hier enige tijd erg rustig is geweest, waarvoor mijn excuses. Ongeveer een week of twee geleden is mijn oma overleden (niet plotseling overigens), maar dat maakt het verlies natuurlijk niet minder. Het besef dat de intense band nu (definitief?.. :think: ) doorbroken is voelt beroerder dan ik aanvankelijk had verwacht.
Afijn, ik zal me binnenkort even inlezen in de fotobewerkprogramma's, al wordt dat waarschijnlijk nogal een uitdaging voor iemand die de b*llen verstand heeft van computerprogramma's :lol: Hoe dan ook, ik wil jullie niet onthouden van de updates! ;) :) Tot snel.
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Rob's Xantia

Post by Feije »

Oef, sterkte met het verlies! Dapper dat je het hier deelt ook. Je bent natuurlijk absoluut niet verplicht om hier te posten ;). We kunnen hier best wat geduld opbrengen. Mijn eigen draadje ligt ook al maanden stil :oops:.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Rob's Xantia

Post by henkr »

Veel sterkte Rob!
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply