Deze maand in het autoblad autoweek !!

Alles wat niet in de andere categorieen past.
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Deze maand in het autoblad autoweek !!

Post by citroen23 »

Deze maand in het autoblad autoweek

Image
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!

Post by Feije »

Jep, hij was al voorbijgekomen in het topic gespot, maar eigenlijk verdient dit wel zijn eigen topic natuurlijk! Het lijkt me, nogmaals, vanwege copyright en dergelijke niet zo handig om de test nu al op het forum te zetten, maar ik heb hem al wel ingescand. De nieuwsgierige liefhebber wil ik hem best sturen ;). Overigens moet er vanuit Autoweek zelf ook een pdf-variant zijn. Die is waarschijnlijk netter, maar heb ik helaas (nog) niet...
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!

Post by bthomas »

In die 406 zit een nieuwere versie van V6? Wat zijn de verschillen?
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!

Post by Feije »

Voor zover ik weet: variabele kleptiming op de inlaatnokkenassen, kleinere kleppen (voor meer luchtsnelheid bij lage toeren denk ik?), andere nokkenassen, plastic inlaatspruitstuk en elektronische gasklep, penbobines in plaats van een disbobine, plastic klepdeksels, een heel ander uitlaatsysteem met een katalysator per cilinderbank, sequentiële injectie (eigenlijk sowieso een heel ander motormanagement), zo te zien een iets lichtere krukas en andere zuigers en vergeleken met de eerdere types van de "oude" v6 ook een andere spanrol voor de distributieriem en een andere waterpomp en een andere oliepomp en carterpan. Vanaf '99 werden die dingen ook al op het oude type gemonteerd en ik denk dat inmiddels de meeste v6'en wel met de latere spanrol en waterpomp rondrijden. Die van mij kreeg het in ieder geval al van een dealer in 2008.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!

Post by web »

Laatste 406 had zegmaar de versie die ook in de c5 zit. Toch?
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!

Post by Feije »

Klopt.
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!

Post by JW-C5 »

In de Xantia zit de ES9J4.
Bij de C5 PH1 werd dat de ES9J4S, door Porsche aangepast, met variabele inlaatklep timing. Dat is een relatief simpel systeem, met een soort wormwiel in de inlaatnokkenastandwielen.
Met ingang van de C5 PH2 werd dat de ES9A, met volvariabele inlaatnokkenasverstelling. Die zit in mijn C5.

Groet,
JW
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!

Post by luk-asse »

ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!

Post by luk-asse »

aai aai, mijn nick-name luk-asse wordt vertaald naar luk-ezel :shock: :shock: :shock:
nu niet meer??
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!

Post by Breeze »

Dat is wel een gave 1A (toch?). Maar zonder klik ermee, rijdt dat niet lekker natuurlijk.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply