Pablo's Xantia: Exit Xantia, enter CX!

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by TRSarno »

Pablo Fanque wrote: Thu Dec 12, 2019 11:00 amWilde nog even mooie foto toevoegen, maar helaas 'file too large'. Maar dat zoek ik later wel uit.
Heel makkelijk,
  • Even naar je foto gaan
  • Rechter muisklik, en dan bewerken kiezen
  • Kies dan formaat wijzigen, en wijzig de 100 in 15 (Bij 4Mb foto 15%. 2MB 20%)
    Onderaan in de balk zie je hoeveel Mb groot je foto is
  • Kies dan voor opslaan of opslaan als (Als je de originele foto wilt behouden)
  • Bij opslaan als, geef je 'm een naam (makkelijk om te vinden)
  • Hierna kan je de foto uploaden via attachments onderaan het textvak, nadat je eerst "reply" hebt aangeklikt
moet lukken lijkt me ;)
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
Pablo Fanque
Posts: 23
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:34 am

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Pablo Fanque »

Xantiaforum.jpg
Xantiaforum.jpg (135.95 KiB) Viewed 3471 times
Gelukt
Pablo Fanque
Posts: 23
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:34 am

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Pablo Fanque »

De laatste dagen heb ik vrij veel last van beslagen ramen, kan echter nergens natte plekken in de koffer enzo vinden, vreemde is dat het niet altijd speelt terwijl de weersomstandigheden gelijk zijn. Er zit de laatste tijd een 'rammel' in mijn linker voorportier, allicht dat er een isolatieplaat losgeschoten is en dat daar het vocht vandaan komt.

Ook heb ik vanochtend tijdens het achteruit inparkeren op mijn tijdelijke werk een lantaarnpaal een kusje gegeven.... ik ben niet de eerste gezien de vele verschillende lakkleuren die ik op de paal aantrof. Beetje poetsen moet het weer toonbaar kunnen maken hoop ik, en anders heb ik de busjes/stiften Bleu Leman op voorraad.
Maar op de titel Meest Perfecte Xantia van Groningen kan ik al een tijdje geen aanspraak meer op maken :D
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by JW-C5 »

Ik haalde er in de winter het pollenfilter uit.
Daar blijft veel vocht in zitten, als dat eruit was had ik heeeel veel minder last van beslagen ramen.

Groet,
JW
Pablo Fanque
Posts: 23
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:34 am

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Pablo Fanque »

Waar vind ik dat ding, kan ik dat als noob zijnde er zo uit trekken?
Pablo Fanque
Posts: 23
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:34 am

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Pablo Fanque »

Vanochtend (7:30) auto schoon en in het zonnetje geparkeerd, nu (14:50) trekken de linker zijramen weer dicht, dit sterkt mijn vermoeden dat het uit het linker voorportier komt.
Dus ik moet even uitzoeken wat voor een klemmetje ik daarvoor nodig heb en deze van Aliexpress oid af kan trekken. Kijken of ik het aandurf de portierbekleding er af te halen...
Helaas ontbreekt het mij momenteel aan de tijd en ruimte dit rustig te doen, dus voorlopig zal ik met deze ergenis moeten leven.
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by JW-C5 »

Die zit bij de fan, rechts onder de bekleding onder je handschoenen kastje:
pollenfilter xantia2.jpg
pollenfilter xantia2.jpg (247.33 KiB) Viewed 3433 times
Groet,
JW
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Feije »

Inderdaad, de bekleding onder het dashboardkastje haal je weg met een paar torx-schroefjes. Vervolgens moet je denk ik het stekkertje van de voetverlichting lostrekken als je die hebt. Dan zie je een klepje zitten dat schuin is geplaatst onderaan het kachelhuis. Volgens mij moet je die bij een t2 richting het schutbord schuiven en komt hij dan zo los. Dan kun je het interieurfilter er zo uit trekken.
Volgens mij komt al je isolatie bij de deuren van de deurrubbers (en raamrubbers). Er zit wel wat isolatie tegen je deur zelf aan, maar dat is denk ik meer voor geluisisolatie. Bovendien is dat heel zacht, dus zoiets gaat niet rammelen.
Pablo Fanque
Posts: 23
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:34 am

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Pablo Fanque »

Thanx voor de tips! Er zit iets groots los in het portier, hij klinkt bijna exact zo als dichtgooien van een snoekendeur, daar word ik nostalgisch van, doet mij denken aan de smetteloze deltablauwe DS23ie Pallas halfautomaat van mijn wijlen vader.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Feije »

Raammechaniek? Als dat los gaat zitten krijg je speling op je raam en gaat het ook lekken natuurlijk.
Post Reply