Pablo's Xantia: Exit Xantia, enter CX!

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
Pablo Fanque
Posts: 23
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:34 am

Pablo's Xantia: Exit Xantia, enter CX!

Post by Pablo Fanque »

Toch maar even topicje maken over mijn eigen Xant.
Weinig te vertellen eigenlijk, rijdt prima en glimt vrijwel wel altijd! Wel is er een plastic afdekplaatje van de achterbank gesneuveld tijdens gebruik als verhuiswagen...hoe futiel dat ook klinkt, ik erger mij er kapot aan!

Image

Hier geparkeerd in de bouwput die mijn straat is...
Last edited by Pablo Fanque on Sun Nov 20, 2022 11:11 am, edited 1 time in total.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Feije »

Ja zoiets is heel frustrerend. Heb je er een foto van? Misschien is het te vervangen.
Pablo Fanque
Posts: 23
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:34 am

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Pablo Fanque »

Image

Image

Weet niets zo goed hoe ik het restant uit de achterbank haal, das ook handige kennis als ik een ander exemplaar netjes van een sloper wil halen.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Feije »

Misschien kun je het er wel gewoon uit trekken. Het is toch al stuk. Maar wacht eerst nog maar wel eventuele reacties van andere forummers af :lol:. Ik ben er nog nooit mee bezig geweest, volgens mij is het t2-specifiek. Is dat niet dat dingetje waar je de middelste gordel aan kunt ophangen?
Albert
Posts: 68
Joined: Thu Apr 18, 2019 8:10 pm
Location: Veluwezoom

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Albert »

Die is idd voor de gordel, zul je als het nog leverbaar is gewoon nieuw moeten bestellen. Uit een sloper krijg je hem er niet heel uit, zit erin geklikt!
Pablo Fanque
Posts: 23
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:34 am

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Pablo Fanque »

Misschien krijg ik het optisch weer oké door het goed met goede kunstoflijm te plakken
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Feije »

Dingetje is helaas niet meer nieuw te krijgen. Bij Citroën niet en het onderdeelnr op google intikken geeft ook weinig succes (8978 FG). Je zou wel kunnen kijken of je een sloper kunt vinden die ook zo'n achterbank heeft. Dan kun je die rugleuning in zijn geheel overzetten.
Pablo Fanque
Posts: 23
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:34 am

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Pablo Fanque »

Nieuwe leuning dus.... geen idee eigenlijk of mijn modeljaar/uitvoering specifieke bekledingsstof heeft.
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Menno »

Dat stofje is redelijk veel voorkomend dus moet te vinden zijn met wat geduld ... ;-)
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Pablo's Xantia: Halfgodin in Bleu Leman

Post by Feije »

Weet niet of het specifiek voor de Plus (toch?) is, maar die uitvoering komt sowieso best wel vaak voor. Zou inderdaad geen enkel probleem moeten zijn.
Post Reply