Geel H1

Dat met die draadjes...
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Geel H1

Post by Feije »

100 watt moet je niet in een Xantia-lamp stoppen! Volgens mij zijn er jaren geleden wel eens Xantiarijders geweest die dat geprobeerd hebben, op het oude forum of op CiFo, en dat ging niet goed... 55 watt wordt ook wel warm genoeg. Bij mij komen de lampjes er tenminste altijd helemaal verkleurd uit, zelfs ruim voordat ze stukgaan al.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Geel H1

Post by bthomas »

Bij mij komen de lampjes er tenminste altijd helemaal verkleurd uit, zelfs ruim voordat ze stukgaan al.
Waarom haal je je lampjes er al uit voordat ze stuk gaan?
Ik wacht altijd tot ze stuk gaan, dan rij ik er nog drie dagen mee, dan neem ik me voor om ze te vervangen maar kom erachter dat ik geen nieuw lampje heb en die eerst moet bestellen.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Geel H1

Post by Feije »

Ik haal ze er meestal ook niet eerder uit hoor, maar ik heb het wel eens gedaan om te kijken of duurdere lampjes echt meer zicht gaven, zoals Philips beweerde. Veel verschil zag ik niet, dus nadat één van die dure lampjes stukging heb ik de oude goedkopere er volgens mij weer in gezet :lol:. Mijn problemen met weinig zicht heb ik toen opgelost door de koplampen wat hoger te laten stellen. Daar zat nog flink wat marge in voordat het APK-afkeur werd. Eigenlijk vind ik het zelfs zorgelijk dat ze van de APK zo laag mogen staan dat je gewoon bijna niks ziet...
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Geel H1

Post by bthomas »

Bij Wheeler Dealers heeft Ed China een keer het verschil laten zien tussen goedkope en dure lampjes. Hij sproeide er een beetje water op met een plantenspuit ofzo. De goedkope gaf onmiddellijk de geest, de dure bleef gewoon branden.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Geel H1

Post by Feije »

O dat geloof ik best, maar mijn "goedkope" lampjes waren de goedkoopste lampjes die Philips had. In de praktijk is dat denk ik redelijk in het middensegment. Van de dure lampjes ging één na een half jaar stuk en de ander na anderhalf jaar.
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Geel H1

Post by slimenslecht »

Bij H1 misschien minder last van, maar bij H4 en Duplo heb ik door de jaren heen gemerkt dat de goedkope merkloze pitjes van de Action en dergelijke een slecht lichtbeeld gaven. Diverse malen opgelost door ze om te wisselen met een Osram of Philips pit die vervolgens een perfect lichtbeeld gaven.

Meestal kom je daar bij de APK achter :roll:
Post Reply