We zijn er nog...

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: We zijn er nog...

Post by bthomas »

Bij mijn exemplaren ook altijd in het midden op die rand lek geraakt.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: We zijn er nog...

Post by Feije »

Breeze wrote: Tue Jan 12, 2021 9:29 amNadeel van het Up vat is, dat er dan geen niveaucontrole inzit.
Ik heb er wel eens over zitten te denken om dat in te bouwen. Er zit wel een sensor in zo'n vat en misschien zou het wel op die plek kunnen, maar hoe krijg je zoiets dan lekvrij? :think:
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: We zijn er nog...

Post by henkr »

Dan blijft natuurlijk wel de vraag in hoeverre je die niveaucontrole echt nodig hebt, bij mij is het betreffende lampje nog nooit aan geweest.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: We zijn er nog...

Post by Breeze »

Nou, bij mij wel en beide keren was het expansievaatje lek, de laatste keer in 2015. Dat alles na te lezen in mijn V6 draadje... oh wacht.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: We zijn er nog...

Post by henkr »

Dumpert stijl? :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
Gerben V6
Posts: 18
Joined: Fri Jan 03, 2020 11:24 am

Re: We zijn er nog...

Post by Gerben V6 »

Niveaucontrole? Is daar een afzonderlijk lampje voor?
Bij mij ging bij koude motor het lampje in de koelwatertemperatuurmeter branden, in combinatie met het Stop-lampje. Na een minuut of wat rijden (warm worden en uitzetten water) ging het al flakkerend uit. Volgens de garage zat er een liter te weinig koelvloeistof in.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: We zijn er nog...

Post by henkr »

Zo uit mijn hoofd is dat lampje idd multifunctioneel dus zowel temperatuur als niveau.
Zelfde idee als handrem/r.v.s. niveau op de non-HP auto's.
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: We zijn er nog...

Post by bthomas »

Ik had met de V6 de afgelopen weken dat ik zowat elke dag koelvloeistof moest bijvullen. Zonder dat lampje had ik niet geweten. Ik kreeg net bericht dat het probleem gevonden en opgelost is. Een aansluiting van een potje bij de cilinderkop lekte.
Gerben V6
Posts: 18
Joined: Fri Jan 03, 2020 11:24 am

Re: We zijn er nog...

Post by Gerben V6 »

..... en hij gaat weg. Na 7 jaar en wat investeringen in het vooruitzicht heb ik besloten het Xantia V6-boek te sluiten. Met enige pijn in het hart, het is een fantastische auto, maar al met al is het nu klaar. Zie bij de sectie 'te koop'
Image
Gerben V6
Posts: 18
Joined: Fri Jan 03, 2020 11:24 am

Re: We zijn er nog...

Post by Gerben V6 »

Verkocht, aan een echte liefhebber, gelukkig.
Post Reply