Citroën Xantia automaat

Auto's, onderdelen, accessoires, ..
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Menno »

Leuke 1a !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Rob22 »

Is dit wat? Zou mogelijk maar 86k km hebben gedraaid?

https://www.facebook.com/marketplace/it ... =undefined

Zit zelf niet op feesboek, dus kan geen andere gegevens achterhalen.
Top
Bericht van de verkoper: auto is onder voorbehoud verkocht :-(
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Rob22 »

Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Feije »

Rob22 wrote: Wed Dec 16, 2020 1:57 pmHeb je daarna wel weer contact met hem opgezocht om te zeggen dat de radio helemaal niet werkt?
Uiteraard ;). Volgens mij heeft hij daar nooit op gereageerd.

Die v6 is trouwens wel een hele leuke! Ik zag hem laatst ook al staan maar postte hem niet omdat het geen 1.8 of 2.0 is. Eigenlijk zie ik bij nader inzien niet helemaal in waarom dat een probleem is. Een 8v zal denk ik niet echt zuiniger zijn dan een v6. Ik ga met die van mij ook richting de 1 op 12 als ik een béétje m’n best doe.

Overigens zie ik je wel in een t1 Exclusive rijden ;). Er stonden nog een paar op LBC maar dat waren vooral 2.1TD’s en volgens mij een héle gare tweeliter die ik het doorsturen niet echt waard vond. Was geloof ik ook een handbak.
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Breeze »

Feije wrote: Thu Dec 17, 2020 12:30 amEen 8v zal denk ik niet echt zuiniger zijn dan een v6.
Huh. Toevallig ik beide types gehad en dat scheelt toch wel een paar punten.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Menno »

In Brussel.... ( iig optisch met wat werk , wel lage km stand )

http://www.ramabelauto.be/frbe/Recherch ... ng=&Page=1
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Rob22 »

Overigens zie ik je wel in een t1 Exclusive rijden ;). Er stonden nog een paar op LBC maar dat waren vooral 2.1TD’s en volgens mij een héle gare tweeliter die ik het doorsturen niet echt waard vond. Was geloof ik ook een handbak.
Naar mijn weten is de 2.1TD in de Xantia alleen leverbaar geweest met schakelbak. De XM 2.1TD was daarentegen wel verkrijgbaar met automaat. Het is dat diesels fiscaal onaantrekkelijk zijn, anders..

Deze is me iets ver uitgeleefd en te veel kms op de teller. Maar oh wat een zeldzaam beige lederen interieur 8-) https://www.leboncoin.fr/voitures/1876699612.htm

Enige tijd geleden stond er op MP ( meende in Voorburg) nog een groene 1B te koop. Een 1.8i met +- 193.000 km op het klokje. Helaas was ik net te laat met reageren :(
In Brussel.... ( iig optisch met wat werk , wel lage km stand )
Die had ik ook al gezien. Ziet er wat betreft het uiterlijk idd niet heel fris meer uit. Maar dat is wellicht nog relatief eenvoudig te herstellen, in elk geval de motorkap. De kleur lichtblauw is trouwens wel een van m'n favoriete keuren voor een Xantia :P
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Feije »

Breeze wrote: Thu Dec 17, 2020 8:58 amHuh. Toevallig ik beide types gehad en dat scheelt toch wel een paar punten.
O, dat verbaast me! Hoeveel scheelt het bij jou dan?

Ik heb eens iemand met een 2.0 8v automaat gesproken die sprak van "De minst zuinige combinatie in een Xantia." Maar jij had een 1.8 toch? Misschien verbruikt een 2.0 8v meer dan een 1.8 8v? Ik was altijd in de veronderstelling dat dat niet zo veel uitmaakte en dat die ook rond de 1 op 11 of 1 op 12 verbruikten. (Terzijde: moet je verbruik eigenlijk in kilometers per liter of in liters per 100 kilometer aangeven? Lijken me allemaal SI-eenheden toch? ;) )
Rob22 wrote: Thu Dec 17, 2020 4:56 pmNaar mijn weten is de 2.1TD in de Xantia alleen leverbaar geweest met schakelbak.
Klopt, dus alleen daarop vielen ze al af. Anders had ik ze hier misschien nog wel gepost. Mijn vermoeden is dat de 4HP18-bak niet in de Xantia paste. De handbak was namelijk al krap en ook de Turbo CT was niet met automaat leverbaar.

Die 8v had ik ook gezien. Inderdaad nogal uitgeleefd en bovendien volgens mij geen echte Exclusive ;). Ik mis in ieder geval de houtstrips, de lichtmetalen velgen en de Exclusive-badges. Dat zijn ook meteen de belangrijkste kenmerken van een t1 Exclusive. Volgens mij is dit gewoon een VSX met beige leer.
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Menno »

Denk dat we nu automaatjes met handbakken vergelijken ...

De wens is hier een automaat , dan maakt het idd niet uit, verwaarloosbaar of dat nu een 8v 2.0 of v6 betreft.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Rob22 »

Die 8v had ik ook gezien. Inderdaad nogal uitgeleefd en bovendien volgens mij geen echte Exclusive ;). Ik mis in ieder geval de houtstrips, de lichtmetalen velgen en de Exclusive-badges. Dat zijn ook meteen de belangrijkste kenmerken van een t1 Exclusive. Volgens mij is dit gewoon een VSX met beige leer.
Die website kende ik nog niet. Thanks Feije. :thumbup: ik zat ook echt ff te twijfelen of nou een VSX of Exclusive was. Maar zoals jij ook al aangaf ontbreken de typeplaatjes 'Exclusive' in de deurlijsten. Dus dan moet het wel een extra luxe VSX zijn, toch? Daarnaast heeft een Exclusive Type 1 (als ik mij niet vergis) ook standaard een multifunctioneel stuurwiel, en cruise-control. Vroeg me trouwens nog af, is de Exclusive T1 in Nederland ook geleverd? Kan hem namelijk niet vinden in de Nederlandse brochure, of was daar ook een specifieke folder voor, net zoals bij de Type 1 Activa?
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
Post Reply