Citroën Xantia automaat

Auto's, onderdelen, accessoires, ..
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Citroën Xantia automaat

Post by Rob22 »

Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een Citroën Xantia met automatische versnellingsbak. Helaas is het me via de reguliere verkoopsites (nog) niet gelukt er eentje te vinden, dus probeer ik het via deze weg. Mijn voorkeur gaat uit naar een nette 1A of 1B, voorzien van een 1.8i of 2.0i benzinemotor in de uitvoering SX of VSX met een kilometerstand t/m 150.000 (of ietsje hoger ;) ). Daarnaast moet hij ingevulde onderhoudsboekjes hebben, en het liefst ook met onderhoudsfacturen. Tenslotte zou een trekhaak fijn zijn, alhoewel ik dat er zelf natuurlijk ook nog op kan zetten :) De kleur is overigens irrelevant.

Een enorm wensenlijstje zo te zien. Hoop dat er überhaupt nog een type 1 is die hier enigszins aan voldoet :lol: .

Mocht iemand toevallig een hebben en 'm van de hand willen doen, dan hoor ik het graag. Ook als je een Xant vindt op een verkoopsite die aan mijn zoekcriteria voldoet, let me know! :D :P
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Breeze »

Ik heb de indruk dat als iemand goed kan zoeken naar interessante Xantia's, jij dat bent ;)

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: Citroën Xantia automaat

Post by NdeJ »

https://www.autoscout24.de/angebote/cit ... c=listPage

Had je misschien zelf ook al wel gevonden.
Moet je wel even voor naar Duitsland.

Groet, Nico
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Citroën Xantia automaat

Post by slimenslecht »

https://koopplein.nl/schagen/15290639/x ... omaat.html

Deze staat te koop vlak bij mijn woonplaats. Km. stand weet ik zo niet, heeft eerder te koop gestaan, was toen volgens mij dealer onderhouden (als het dezelfde is).
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Rob22 »

Allen bedankt voor jullie bijdrages. :thumbup:

Nico: deze Xantia kende ik ook, staat namelijk al een poosje te koop ;) Die tellerstand blijft interessant, ervan uitgaande dat ie origineel is 8-) Maar ten aanzien van de huidige maatregelen rondom Corona wordt het op dit moment erg lastig om te importeren.. ik lees over verplichte thuisquarantaine na terugkomst in eigen land, en extreem lang wachttijden bij de RDW. Ben verder afgelopen week nog een leuke 1A VSX automaat met 122dkm tegengekomen op Leboncoin, maar ook dat zit er voorlopig niet in, helaas.

Slimenslecht: mooie Xant! Een VSX zo te zien aan het interieur. jammer dat de APK al twee jaar verlopen is...
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Citroën Xantia automaat

Post by citroen23 »

Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Rob22 »

Mooie 1A afgezien van het smerige interieur. Ik was hem ook al eerder tegengekomen, maar na wat vage berichtenuitwisselingen met de verkoper hield ik het maar voor gezien. :|
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Feije »

Die tent is heel erg shady. Ik heb de radio uit die auto gekocht. Voor €75 en "in perfecte staat!" Alles zou perfect werken, tot het cassettedeck aan toe. Die man nam een maand de tijd om hem te versturen en toen ik hem eenmaal binnen had ging de radio niet eens aan :evil:.

Overigens was die auto toen nog €700. Schijnbaar kreeg hij de indruk dat er vraag naar zulke auto's was omdat ik vrij snel reageerde nadat hij online kwam.
_rb_
Posts: 56
Joined: Mon May 20, 2019 11:07 pm
Location: Haaglanden

Re: Citroën Xantia automaat

Post by _rb_ »

Is dit wat? Zou mogelijk maar 86k km hebben gedraaid?

https://www.facebook.com/marketplace/it ... =undefined

Zit zelf niet op feesboek, dus kan geen andere gegevens achterhalen.
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Citroën Xantia automaat

Post by Rob22 »

Ik heb de radio uit die auto gekocht. Voor €75 en "in perfecte staat!" Alles zou perfect werken, tot het cassettedeck aan toe. Die man nam een maand de tijd om hem te versturen en toen ik hem eenmaal binnen had ging de radio niet eens aan :evil:.
Pff dat is flink balen zeg. Heb je daarna wel weer contact met hem opgezocht om te zeggen dat de radio helemaal niet werkt?

Klinkt voor mij trouwens wel als een verstandig besluit om niet verder met deze verkoper in zee te gaan. Hij deed in eerste instantie moeilijk over de historie van de Xant. Zo wist hij bijvoorbeeld niet of de onderhoudsboekjes erbij zaten, en of de auto een Carpass had. Vroeg ik daarop door, dan kwam er geen reactie meer. :roll:
Is dit wat? Zou mogelijk maar 86k km hebben gedraaid?
Bedankt rb, dat lijkt me inderdaad een leuke 1A! Ik had 'm zelf nog niet gezien, dus gelijk maar ff een berichtje naar de verkoper gestuurd :)
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
Post Reply