Dat een type 1 meer geld waard zou moeten zijn dan een T2 is inderdaad een volstrekt logische gedachtegang, immers zijn ze ook iets zeldzamer dan de facelift en hebben naar mijn inzien een eigenwijzere vormgeving. Maar zoals Feije aangeeft dat er meer vraag is naar een (goed onderhouden) type 2 klopt wel, denk ik. Althans, de gemiddelde T2 in basic-uitvoering met lage kilometerstand, kost verhoudingsgewijs nog altijd meer dan een optieloze type 1 met een km-stand tot 150.000. Daarnaast zal de leeftijd er ook ongetwijfeld iets mee te mee te maken hebben. Datzelfde geldt overigens eveneens voor onze buurlanden. Alleen in Frankrijk durven ze soms grof geld te vragen voor kale X modellen. Maar ik vraag me oprecht af of ze ook daadwerkelijk voor die prijzen worden verkocht..
PS: ondertussen ben ik voorzien van een schitterende blauwe Xant. Zal binnenkort ff een aantal foto's proberen te plaatsen
Citroën Xantia automaat
Re: Citroën Xantia automaat
Er gaat niets boven de Double Chevron
Re: Citroën Xantia automaat
Ben benieuwd, veel veilige km’s toegewenst!
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien