Gespot

Alles wat niet in de andere categorieen past.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Gespot

Post by henkr »

Op de eerste foto in het Autovisie-artikel staat een HDi afgebeeld terwijl de tekst over een V6 gaat, ik ben dus maar zo vrij geweest een en ander met elkaar te combineren. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Gespot

Post by Lbarré »

Ja en zowel van de Xantia's HDi 110 pk als van de Xantia V6 zijn er in België bijna nergens meer te zien en/of te koop. :cry:
Dan wel nog enkele Xantia's HDi 90 pk of Xantia 1.9 Tdiesel en Xantia 2.0i maar nog wel veel Xantia 1.8i en 1.8i-16V.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Gespot

Post by H@ns »

henkr wrote: Sun Apr 10, 2022 6:46 pm Op de eerste foto in het Autovisie-artikel staat een HDi afgebeeld terwijl de tekst over een V6 gaat, ik ben dus maar zo vrij geweest een en ander met elkaar te combineren. :D
Scherp Henk!!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

Re: Gespot

Post by luk-asse »

Heren, na veertien dagen zowat 1200 km door La Douce France gefietst te hebben heb ik zegge en schrijve TWEE Xantia's gezien, en wel 1a's die aan de kant stonden (lagen) te verkommeren.
Die auto ging toch lang mee? Daarentegen nogal wat Saxo's, ZX'en, Xsara's en dito oud tuig zien rondbollen. Indroevig..
groet, Luk
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Gespot

Post by H@ns »

Hier in noord-oost Frankrijk zie ik er toch regelmatig hoor Luk! Zx’jes worden echt zeldzaam maar bijvoorbeeld twee C6-en en heel wat Xara’s.
Misschien omdat er een PSA fabriek in de omgeving zit?

Verder heel veel nieuwe c3, c4 en alle denkbare c Aircross varianten.
In het noord-westen, aan de kust, waar we ook graag eens vertoeven om een goeie plat de mer te eten zie je ze veel minder.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

Re: Gespot

Post by luk-asse »

Ik peddelde in het zuidoosten.. tussen Jura en Middelandse Zee. Heb idd de indruk dat het regionaal verschilt.
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Gespot

Post by Stars_Falling_93 »

Een paar dagen geleden gepost op Autoweek.nl: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... r-gezocht/. In de commentaren is iedereen heel enthousiast over zijn/haar ervaringen met de Xantia.

De auto is inmiddels verkocht bij de originele aanbieder, maar is nog niet bij een liefhebber aanbeland, getuige deze advertentie: https://www.autoweek.nl/occasions/citro ... zine-1993/.
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Gespot

Post by Breeze »

Mooi Luk, dat je de Xant nog niet bent vergeten. En die 1200 km? nog steeds op die zware fiets?

Adri
Last edited by Breeze on Mon Jun 06, 2022 11:45 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Gespot

Post by Stars_Falling_93 »

luk-asse wrote: Mon Jun 06, 2022 3:59 pm Heren, na veertien dagen zowat 1200 km door La Douce France gefietst te hebben heb ik zegge en schrijve TWEE Xantia's gezien, en wel 1a's die aan de kant stonden (lagen) te verkommeren.
Die auto ging toch lang mee? Daarentegen nogal wat Saxo's, ZX'en, Xsara's en dito oud tuig zien rondbollen. Indroevig..
groet, Luk
Gokje mijnerzijds. Zou de hydropneumatiek mensen afschrikken? Angst voor hoge onderhoudskosten door lekkages en rotte leidingen?

In NL zijn ze inmiddels goed zeldzaam is mijn (beperkte) ervaring. Sinds ik besloot om Lorraine te kopen merk ik ze allemaal op (voor die tijd was de Xantia een beetje een blinde vlek bij mij) en dat zijn er tot nu toe drie geweest.
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Gespot

Post by Lbarré »

In de omgeving waar ik woon zie ik nog maar 2 andere Xantia's en al de rest is verdwenen.
Ook niet ver van mij iemand die nog een mooie XM heeft
Reden is ook wel dat van de Xantia in België enorm veel in de diesel versies werden verkocht, maar
nu bijna nergens meer in grote steden meer binnen mogen. :roll:
Idem dito zaak met vele C5-modellen.
En ook doordat vele Citroën / Peugeot / Opel garages allemaal werden afgespllitst naar Euro Repar garages en
daar soms soms niet alle LHM-onderdelen meer kunnen verkrijgen. :(
Post Reply