Gespot

Alles wat niet in de andere categorieen past.
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Gespot

Post by Feije »

Oef, die heeft betere tijden gekend. Op zich is dit voor een paar tientjes met onderdelen van de sloop nog wel te fixen zo te zien, maar gezien de dagwaarde van Xantia's vraag ik me af of dat nog gebeurt... :roll:
User avatar
Breeze
Posts: 946
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Gespot

Post by Breeze »

Wat doe jij helemaal in de Drechtsteden Bert? Kom volgende keer even langs een bakkie doen... misschien op dit moment toch niet zo'n goed idee :( .

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Gespot

Post by bthomas »

Ik mag tegenwoordig elektro(nische) fouten opsporen op schepen. Maandag was dat een binnenvaartschip dat in Dordrecht bij de Groot motoren lag. Ik moest wel eerst over 3 andere schepen om erbij te komen.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Gespot

Post by bthomas »

Vliegende Xantia:

(Klik op de plaatjes voor de oorspronkelijke resolutie.)

Image

Image

Image
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Gespot

Post by Feije »

Waar was dit goed voor? :eh: :lol:
User avatar
Breeze
Posts: 946
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Gespot

Post by Breeze »

Heel gewoon, binnenvaartschepen hebben tegenwoordig bijna allemaal minimaal één auto aan boord, maar soms (zoals hier) wel drie. En altijd een kraantje voor over(en terug)hijsen naar de wal.

Bert kan, als hij het schip repareert, gelijk Xantia-advies geven.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: Gespot

Post by NdeJ »

Zou dit zonder schade aan de achterschermen gedaan zijn? Let eens op die achterste stroppen!

Groet, Nico
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Gespot

Post by bthomas »

Op de foto ziet het er inderdaad niet uit en dit is precies waar ik voor gewaarschuwd was door mijn opdrachtgever (niet de binnenvaartschipper maar het bedrijf waar ik voor werk).

Echter, de stroppen lopen een heel eind naar "buiten" dus ze raken de auto bij lange na niet volgens mij. Maar ik zal bij gelegenheid toch eens aandachtig bekijken.
Bert kan, als hij het schip repareert, gelijk Xantia-advies geven.
Het gekke is: je zit heel dicht bij de waarheid. Er waren 2 schippers aan boord. Ik kwam aanrijden en ze hadden die evenaar al naast het schip hangen en een van de twee kwam mij instrueren wat ik moest doen. Al doende vertelde hij mij dat hij aan het zoeken was naar een C6 en kort geleden bijna een CX gekocht had. Hij had vroeger 2 keer een ZX gehad en had toen gedacht: als ik ooit genoeg geld heb lijkt zo'n Xantia mij wel wat.

Ik was een tijdje aan het werk in de machinekamer en toen ik weer in de stuurhut kwam vertelde de ene schipper quasi verontwaardig dat de andere schipper nog nooit van HP vering had gehoord! Dat moest ik wel even demonstreren voor ik weg ging. En zo is het ook geschied.

Helaas ben ik vanmorgen tegen een betonblok aangereden die ik vanuit de auto niet kon zien. Ik had wel kunnen weten dat dat blok er stond maar helaas ging het toch mis. Ik heb schade aan de bumper en de lampen in de bumper zijn aan flarden. Misschien is er achter de bumper ook wel meer schade maar daar heb ik vandaag nog niet naar gekeken.
User avatar
Breeze
Posts: 946
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Gespot

Post by Breeze »

Aangezien er ook een draadje is "Xantia gespot", stel ik voor om hier ook (of alleen) niet Xantia's te plaatsen.

Dit kwam ik deze week tegen in ons durp:

156 NwLL. jan '21.JPG
156 NwLL. jan '21.JPG (223.41 KiB) Viewed 2255 times

Een 156 1,8 uit 2000. Toevallig weet ik dat dit messcherp sturende Italianen zijn. En als een Xantiarijder dat zegt dan wil dat wat zeggen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Gespot

Post by henkr »

Is te nieuw om uit "The Italian Job"te komen. :)
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply