Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Auto's, onderdelen, accessoires, ...
Green Xantia
Posts: 3
Joined: Thu Aug 13, 2020 5:07 pm

Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by Green Xantia »

Te koop: Citroën Xantia

Deze zeer betrouwbare Xantia verkeert in een keurige staat en heeft relatief weinig gereden. In het recente verleden zijn de veerbollen, uitlaat en distributieriem vervangen. Daarnaast is de auto recent voorzien van een nieuwe APK (mei 2021), waarbij geen opmerkingen zijn geconstateerd. De auto wordt momenteel dagelijks en na volle tevredenheid gebruikt.
Specificaties:
- Motor 1.6i
- KM-stand: 155.XXX KM (wordt nog gereden)
- Vermogen: 66KW/90PK
- Uitvoering: basic
- Privacyscherm
- Trekhaak

u bent welkom om de auto te komen aanschouwen en laat u vooral overtuigen. De koffie staat voor u klaar!

Onderstaande link verwijst naar de advertentie + foto’s:

https://www.marktplaats.nl/plaats/m1571206254/view
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by henkr »

Green Xantia wrote: Thu Aug 13, 2020 5:28 pm De auto wordt momenteel dagelijks en na volle tevredenheid gebruikt.
Wat ging er precies mis na die periode van volle tevredenheid? :?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Green Xantia
Posts: 3
Joined: Thu Aug 13, 2020 5:07 pm

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by Green Xantia »

Ik heb momenteel vier auto’s voor de deur staan en dat wordt een beetje te gek. Ik moet helaas gaan inkrimpen. Vandaar het aanbod van de Xantia. Al is het met pijn in het hart...
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by henkr »

Het kwartje is dus niet gevallen. :cry:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by Feije »

Ik vind óók dat het soms nog wel eens triest gesteld is met de beheersing van onze taal, maar laten we een nieuwe medeforummer daar nou niet meteen op gaan afzeiken ;). We kennen hem (c.q. haar/het) nog niet eens, dus het kan ook net zo goed een eenmalig tikfoutje zijn.

Ff toelichten, want anders wordt het wel heel flauw:
Green Xantia wrote: Thu Aug 13, 2020 5:28 pmDe auto wordt momenteel dagelijks en na volle tevredenheid gebruikt.
Wat je hier m.i. aan wilt geven is dat je de auto nog steeds gebruikt en dat je er nog altijd tevreden over bent. Daarbij heb je een zinconstructie gebruikt die vergelijkbaar is met dit: https://onzetaal.nl/taaladvies/na-naar-aanleiding-van/. Op dezelfde manier zou je volgens deze taalnorm moeten schrijven dat je de Xantia "naar volle tevredenheid" gebruikt.

Omdat je "na volle tevredenheid" opschreef, ging Henk ervan uit dat de periode van volle tevredenheid inmiddels voorbij is en dat we inmiddels zijn aanbeland in een periode waar je niet meer tevreden bent over de Xantia. Hij trok deze conclusie omdat volgens de gebruikelijke moderne taalnorm na niet meer in de door jou bedoelde constructie gebruikt mag worden, en je volgens hem daardoor een andere constructie toepaste dan eigenlijk je bedoeling was. Overigens is je constructie in combinatie met na historisch gezien blijkbaar niet eens zo gek gedacht. Het verwantschap tussen na en naar was mij nog niet met zoveel woorden bekend.

Zo, volgens mij heb ik het nu aardig dichtgetimmerd. Wie schiet hier gaten in? Henk misschien? :P
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by Breeze »

Laten we het even bij de zaak houden. Henk zijn (taal)grapjes zijn meestal bedoeld voor ingevoerden en niet voor nieuwe forumleden.

Een 26 jaar oude T1A Xantia met 155 000 km op de teller zal voor een beperkt aantal forumleden zeker aantrekkelijk zijn, al is het alleen maar voor het hoge Citlogo op de motorkap. Maar je moet je wel realiseren dat de meeste Xantiaforumleden al een Xantia hebben en dat de prijs gezien leeftijd en km-stand aan de stijve kant is. Daarbij wel opgemerkt dat de km-stand gezien de leeftijd een voordeel is en dat de wagen er keurig uitziet inclusief de Huilhoeken (voor zover zichtbaar).
Succes met de verkoop.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by Feije »

Helemaal mee eens, al vind ik de prijs eigenlijk niet eens zo gek. Dit is alleen wel een Xantia die het bij type 1A-liefhebbers weliswaar goed zal doen, maar verder niet echt. De doelgroep is vrees ik niet zo groot omdat voor mijn gevoel meer doorsnee liefhebbers graag wat meer luxe zien (en, mede als gevolg daarvan, vaak ook het liefst een type 2). Het is daardoor ook een beetje lastig om een prijs te verzinnen, want het is een beetje wat de gek ervoor geeft...
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by henkr »

Feije wrote: Mon Aug 17, 2020 3:53 pm Zo, volgens mij heb ik het nu aardig dichtgetimmerd. Wie schiet hier gaten in? Henk misschien? :P
Het lijkt me compleet waterdicht Feije! :thumbup:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by web »

Laten we eens terug on topic gaan en in elk geval deze arme meneer zijn link repareren.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/cit ... groen.html

Best zeldzaam overigens, een 1A 1.6. De 1.6 kwam later en om dan toch nog een 1A te hebben...

Helaas zijn we nog niet in het stadium dat dit soort zeldzame crisisuitvoeringen veel geld waard worden.

Waarom worden alle links op dit forum trouwens van allerlei viglink tracking onzin voorzien?
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Te koop: Citroën Xantia 1.6i fase I

Post by bthomas »

Ik dacht dat je terug on topic wou gaan? ;-)

Die viglink troep is een standaard dingetje in phpBB zodat de ontwikkelaars een klein beetje geld verdienen aan het gebruik. Het kan gewoon uit, maar ik gun het die mensen.
Post Reply