Advies luidsprekers

Dat met die draadjes...
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Advies luidsprekers

Post by bthomas »

Kan iemand mij een set goede kwaliteit luidsprekers voor de Xantia aanraden? Ik wil het liefst inclusief de tweeters in het dashboard.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Advies luidsprekers

Post by henkr »

Heb gelijk toen ie nieuw was de originele vervangen door dubbelconus Pioneers en gelijk ook tweeters in het dashboard waarvan ik het merk niet meer weet, klinkt heel goed trouwens
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Advies luidsprekers

Post by Menno »

Ook hier een set pioneers, incl. tweeters ...
Meer dan uitstekend spul !

In m’n V6 had ik alles van Hertz , zijn wat duurder.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Advies luidsprekers

Post by JW-C5 »

Ik heb er een setje Philips Incoustics in gehad, de PRS 107i serie. Daar zaten zijden domes bij.
Het geluid dat eruit kwam was extreem goed, heel natuurlijk en transparant.

Ik herinner me dat Web ze ook een keer in zijn Xant gehad heeft.
Na montage vertelde hij me dat hij bang was dat de zangeres waar hij naar luisterde van z'n dash zou vallen als hij een bocht zou nemen :lol:

Groet,
JW
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Advies luidsprekers

Post by bthomas »

Dit is wel nuttig om te weten, maar ik hoopte eigenlijk op een specifieke link voor een product dat zeker zou passen en van goede kwaliteit zou zijn. Ik heb zelf wel even gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het enige dat ik aan de weet ben gekomen is dat er kennelijk 13cm luidsprekers in zitten. Maar dat zegt natuurlijk niks over de tweeters.
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Advies luidsprekers

Post by Menno »

Voor zit 16/17 cm, achter 13 !
Tweeters zijn altijd pas te maken ( krijg je plastic ringen bij )

Ik wil best een link plaatsen, maar wat wil je uitgeven, want je kan het zo gek maken als je wil ;-)

Instapsetjes pioneer voorin : https://www.car-products.nl/autospeaker ... 4938373463

En dan bv deze achter : https://www.car-products.nl/autospeaker ... 7729943184
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Advies luidsprekers

Post by web »

JW-C5 wrote: Thu Jul 23, 2020 10:43 pm Ik heb er een setje Philips Incoustics in gehad, de PRS 107i serie. Daar zaten zijden domes bij.
Het geluid dat eruit kwam was extreem goed, heel natuurlijk en transparant.

Ik herinner me dat Web ze ook een keer in zijn Xant gehad heeft.
Na montage vertelde hij me dat hij bang was dat de zangeres waar hij naar luisterde van z'n dash zou vallen als hij een bocht zou nemen :lol:
Dat setje is nog altijd in bezit. Ik meen mij te herinneren dat ik zelf de woofers had en jij de tweeters, en dat ik zo aan een compleet setje kwam, wat beslist de moeite waard was...

Ik twijfel. Zal ik het nu aanbieden aan iemand die er wat mee zal doen... of bewaar ik het voor inbouw in een volgende auto? Ik heb op zich ook nog setjes van DLS staan in dezelfde maat, en op dit moment geen idee waar ik het in zou moeten bouwen. Eeuwig op de plank laten liggen is ook weer zo wat.

@bthomas wat is je voorkeur in klankkleur? Lekker knallen, of juist wat verfijnder zonder scherpe kantjes?
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Advies luidsprekers

Post by JW-C5 »

Niks mis met je geheugen: zó kwam dat PRS 107i setje in jouw Xant terecht.
Ik had die tweeters nog liggen, die kwamen bij een vriend vandaan die er verder niks meer mee deed.

Zelf heb ik ook nog een complete set liggen, die heb ik uit m'n laatste Xant gehaald.
Ik bewaar 'm zorgvuldig ;)

Groet,
JW
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Advies luidsprekers

Post by bthomas »

@bthomas wat is je voorkeur in klankkleur? Lekker knallen, of juist wat verfijnder zonder scherpe kantjes?
Mijn voorkeur is een zo natuurgetrouwe weergave als mogelijk is.
Ik wil best een link plaatsen, maar wat wil je uitgeven, want je kan het zo gek maken als je wil ;-)
Dit ziet er goed uit. Het had op zich ook best wat meer mogen kosten, maar het moet wel nut hebben.
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Advies luidsprekers

Post by JW-C5 »

In een van die links zag ik dat ze daar ook Focal speakers aanbieden.
Dat is mooi spul, zeker aanbevelenswaardig als je bereid bent iets meer uit te geven.

Groet,
JW
Post Reply