web's voorraad

Auto's, onderdelen, accessoires, ...
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: web's voorraad

Post by web »

Wat je daar op de foto hebt ziet er heel anders uit ja. De ontluchter zit zelfs in de andere slang.

Late TCT dus?

Dat is er in elk geval eentje van mij geidentificeerd dan... -> vroege TCT. De tekening lijkt zo sprekend... het zal toch niet zo zijn dat dit de "universele" tekening is die ze bij alle modellen laten zien?
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: web's voorraad

Post by Feije »

TRXke heeft een t2, dus dat het een late is klopt wel. Zijn foto lijkt op de slang die linksonderin op de tekeningen staat.
web wrote: Wed Jul 01, 2020 10:22 pm Wat je daar op de foto hebt ziet er heel anders uit ja. De ontluchter zit zelfs in de andere slang.
Hij zit toch bij beide op de linker slang als hij gemonteerd op de auto zit?
User avatar
TRXke
Posts: 83
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: web's voorraad

Post by TRXke »

Ik heb idd een een X2 en volgens orga is hij op 28/06/'98 gemaakt 8-)
Feije wrote: Wed Jul 01, 2020 11:11 pm Hij zit toch bij beide op de linker slang als hij gemonteerd op de auto zit?
Bij mij zit de ontluchting langs distributie zijde (rechts als je in de auto zit) nu zitten er kachelslangen in van een ouder type die nog leverbaar waren ,ik ben het kwijt welk type dat dit nu weer was :?
Deze heb ik dan aangepast maar de ontluchting zit niet ideaal... het zou beste kunnen dat die kacheleslangen overeen komen met die Web aanbied, ik dacht dat dit in het topic van mijn TCT stond op het oude forum...
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: web's voorraad

Post by Feije »

Ja distributiekant klopt wel. Erg slordig van me om het er niet bij te zetten, maar ik bedoelde als je voor de auto staat (want daar sta ik meestal m’n koelsysteem te ontluchten ;) ).
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: web's voorraad

Post by bthomas »

Erg slordig van me om het er niet bij te zetten, maar ik bedoelde als je voor de auto staat
Volgens mij is het conventie dat links de kant is waar in NL de bestuurder zit. Ofwel bakboord.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: web's voorraad

Post by henkr »

Kan er wel een boek over schrijven hoe sommigen sommigen dit door elkaar gooien, in de medische hoek is er gelukkig wel overeenstemming over wat links en rechts is! Het zal je maar gebeuren dat een chirurg na amputatie zegt: "Ja maar het linkerbeen moest er toch af?" :lol:
Op het 106forum was iemand die problemen met zijn linker motorsteun dacht te hebben, nou heeft een 106 alleen maar rechts een motorsteun en links een versnellingsbaksteun.
Toen ik dus vroeg: "bedoel je die linker motorsteun die boven je rechter voorwiel zit? " was het antwoord: "Ja die bedoel ik!" :oops:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: web's voorraad

Post by JW-C5 »

Mijn moeder placht te zeggen: links is waar je duim rechts zit. Behalve in die gevallen dat men gewend is de hand op te houden..... :idea:

Groet,
JW
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: web's voorraad

Post by web »

henkr wrote: Fri Jul 03, 2020 3:29 pmToen ik dus vroeg: "bedoel je die linker motorsteun die boven je rechter voorwiel zit? " was het antwoord: "Ja die bedoel ik!" :oops:
Haha. Mooie.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: web's voorraad

Post by web »

Inmiddels is veel hiervan vergeven of weggegooid.

Wissermotoren, slotensets, een airco voeler en een paar sleepringen zijn er nog. En een doos vol schakelaars, relais, dat soort spul. Radiokleppen en leeslampjes. Eén middenconsole bakje van waar bij sommige Xanten het startcode paneeltje zit. Nog een type 1 mistlamp. En nog wel wat. De "géén knoppen plank" uit een absolute crisis uitvoering vond ik ook nog even te grappig om weg te gooien. Die zijn er straks echt niet meer, als alleen de luxe uitvoeringen bewaard woorden.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: web's voorraad

Post by Feije »

Wat voor sleepringen heb je nog? In zo'n type 1-mistlamp heb ik ook wel interesse.
Post Reply