web's voorraad

Auto's, onderdelen, accessoires, ...
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

web's voorraad

Post by web »

In dit topic zal ik de voorraden Xantia onderdelen waar ik echt niets meer mee ga doen, aanbieden. Waar niets van prijs bij staat mag gratis weg, een paar dingen mogen nog wel iets opbrengen als dat kan, maar dan staat dat erbij. Verzendkosten beginnen echter ook voor weggeefspul bij 10 euro, want dat kost ook tijd en verpakkingsmateriaal.

Dit gaat even duren om te laden, want dit zijn een boel grote foto's.
Een paar foto's tover ik om tot linkjes, zodat ze niet direct ingeladen worden.

1. Twee tellerbakken Xantia 1a, dus met tellerkabel. Van elk merk één.

Beetje stoffig, maar schoonmaken kun je zelf wel? Een van beide heeft een kleine barst in het ruitje, de ander een afgebroken montage oortje. Ik zou ze samenvoegen dus.

Image

Foto 2 Foto 3

2. Curiositeit. Een GEEN-knoppen-plank. Zijn ze er nog, de X'en met jute zak bekleding?

Image

3. Hoopje diversen nummer 1.

O.a. twee paar stengels (detail hier).
Wat gordels (maar welke...).
Een hoogteregelaarpaneeltje met hydractiefknop.
"Startonderbreker" bakje (heb ik er twee van).
Twee verschillende overbelichte kachelbediening panelen.
Een heel redelijke wisserarm (alleen ik weet niet welke).
Radiokleppen, ik heb er denk ik wel vier, allemaal met muzieknoot.
Slotensetje kom ik later nog op terug.

Image

4. Hoopje diversen nummer 2 - electrisch

Achterwisser mechanismen. Door het ontbreken van inwendige sproeier, denk ik dat de één van een type 2 is en de ander van een break. Ik heb ook diverse 'gewone' type 1 achterwisser mechanismes.
Relaisdoosjes (detail).
Een airco snuffelaar, let op de stekker of het de juiste voor je is. Geen idee of ie geluid maakt dus ik durf er niet meer dan 5 euro voor te vragen.
De kachelweerstanden lever ik getest voor 20 euro per stuk, 10 euro voor die zonder afscherming. Deze vraag ik wat meer voor, omdat ik ze eventueel aangepast ook in de oude Toyota's kan gebruiken.

Image

WORDT VERVOLGD
Last edited by web on Wed Jun 24, 2020 10:50 pm, edited 1 time in total.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: web's voorraad

Post by web »

Deel twee:

Leeslampjes! Knap setje voor twee tientjes.


Image

Diversen #3:

Allerlei radioraampjes.

Nephout, puntgaaf. Ik denk late type 1 of vroeg type 2. De minischroefjes achter de ventilatieroosters zitten erbij. Klikverbinding tussen beide delen is heel. Gezien de hydractief schakelaar (?) zou het zomaar type 2 kunnen zijn? Set zoals het daar ligt 30 euro.

Knoppen electrische achterramen (die hou ik nog even vast tot het VSX/Activa interieur weg of verkocht is. Jawel ik heb er ook zo een als Feije, maar dan met type 2 deurpanelen en geen gaatje. Maar ik heb het hier stilgehouden omdat ik niet onder zijn duiven wilde schieten. Voor liefhebber alhier geldt de helft van de marktplaats prijs).

En natuurlijk dé bijna legendarische KPH, inmiddels een stukje nostalgie.

Image

Ja, en dan dit... kachelslangen. Allemaal in zeer goeie staat, de gare heb ik jaren geleden weggegooid. Allemaal heel losgekomen. Maar waar zijn ze van? Zitten vast geen zestienkleppers bij, maar verder kan het van alles zijn van TCT tot 2.1TD of 2.0 8v of automaat of.... misschien wel deels NFP ook? Als ik ze kon identificeren vroeg ik er twee tientjes per stuk voor, maar nu...?? Let op, de linker heeft dus een aangegoten T-stuk met een lange dunne slang eraan. Weet je, als je er wat mee kan, neem alsjeblieft mee.

Image

Wel heel leuk is dit... Vind het maar, een complete slotenset voor een type 1 met twee sleutels, bijbehorend CV-kastje en zelfs een werkend achterklepslot. Niets van dit alles draait door. 50 euro.

Image

Diversen #4:

Mistlamp raampjes type 1 zwart. Nog 1 losse mistlamp.
Een paar goeie lekzakken voor veercylinders achter met roestvrije stangen; 2 tientjes voor het hele zwikkie.
Inlaat luchtslang 2.0 8v.

Image

En verdomd, nog een slotensetje met twee sleutels. Deze heeft maar 1 afstandsbediening en geen achterklepslot, dus waarschijnlijk een later type. Maak ik 30 euro van.
Image

Diversen #5:

Voornamelijk kapjes en dekseltjes, een tankklep motortje en een middenconsole bakje voor een auto met schuifdak maar verder niet zo heel veel. Of een willekeurige zelf te kiezen schakelaar natuurlijk, en ruimte voor meer. Het schakelaar rekje wat eronder hoort zit er niet bij, ik weet niet of ik die nog ergens heb. Voor nu alleen het bakje dus.

Image

Electrische meuk deel twee:

Slotknoppen, schakelaartjes, "hier had uw schakelaar kunnen zitten" doppen. Verder nog drie 'one touch' modules type 1, waarvan 1 met stekker en draad. Ik had ooit het plan one touch rondom te maken...

Ik heb nog veel meer schakelaars dus als je een specifieke schakelaar zoekt roep maar even. Misschien wel tientallen raamschakelaars ook.

Image

En voor nu even het laatste uit deze partij - er ligt nog meer in opslag maar ik kan het hier in Amsterdam niet allemaal kwijt, dus ik haal het mondjesmaat uit de opslag om het uit te venten zogezegd:

Een voorraadje sleepringen (waarvan eentje met een klos draad en een andere met stengels), en transpondersleutel oppikspoeltjes. Dit alles 10 per stuk.

Image
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: web's voorraad

Post by Feije »

web wrote: Wed Jun 24, 2020 10:44 pmNephout, puntgaaf. Ik denk late type 1 of vroeg type 2.
Tussen februari '95 en december '96 ;). Bij mijn weten waren de eerste Xantia's die het hadden de t1 Exclusives die in februari '95 nieuw waren. Ik denk dat die standaard airco hadden, dus dan zou dit van een iets latere zijn (met de schakelaar in het rijtje met het klokje), maar ik durf niet te zeggen of er toen ook al meteen Activa's waren die ze hadden (die standaard geen airco hadden). In Nederland niet volgens mij.
Later hadden ze bij een t1 een wat donkerder, glanzend stripje. Volgens Service Box begonnen ze daarmee op 2 december '96. Geen idee of het echt zo van de ene op de andere dag was, maar mijn Tct van eind november heeft iig nog dit stripje en mijn v6 van begin januari '97 heeft al de glanzende ;).

web wrote: Wed Jun 24, 2020 10:44 pmGezien de hydractief schakelaar (?) zou het zomaar type 2 kunnen zijn?
Die schakelaar is om de elektrische achterruiten te vergrendelen. Voor als je irritante kinderen achterin hebt of zo :P.

web wrote: Wed Jun 24, 2020 10:44 pmJawel ik heb er ook zo een als Feije, maar dan met type 2 deurpanelen en geen gaatje. Maar ik heb het hier stilgehouden omdat ik niet onder zijn duiven wilde schieten.
Ach ik had je niet tegengehouden hoor, maar tnx ;). Overigens staat mijn setje ook nog steeds te koop! #schaamtelozereclame
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: web's voorraad

Post by web »

Maar de mijne is goedkoper. Sowieso! :lol:

Nog bedankt voor je hulp bij het identificeren van een paar van deze dingen c.q. opfrissen van mijn geheugen. Ik was nog niet zo van het labelen destijds, dat doe ik tegenwoordig anders. Destijds wist ik ongeveer elk schroefje uit m'n hoofd, maar dat is vervaagd, en nu heb jij dat stokje overgenomen zo te zien. Leuk!
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: web's voorraad

Post by Feije »

Ik doe m'n best ;). Ook het niet labelen heb ik trouwens overgenomen! :lol:
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: web's voorraad

Post by web »

Nette zwarte hoedenplank (berline) zit er ook bij.

Persoonlijk vond ik een lichtere kleur altijd vervelend, die zie je in je binnenspiegel.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: web's voorraad

Post by bthomas »

Ik heb een hoedenplank nodig want iemand heeft de mijne "gestolen". Wat wil je er voor hebben?
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: web's voorraad

Post by Feije »

:shifty: :silent:
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: web's voorraad

Post by Menno »

Idd wie steelt er nu een hoedenplank :shock: ...
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: web's voorraad

Post by henkr »

Die kan nooit moeilijk te vinden zijn, moet iemand wezen met een hoed! :?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply