CD-wisselaar

Dat met die draadjes...
Post Reply
Wibo
Posts: 70
Joined: Mon May 20, 2019 9:19 pm

CD-wisselaar

Post by Wibo »

Recentelijk een andere Xantia aangeschaft, voorzien van de originele radio (4035 RDS). Heb nu de bijbehorende CD-wisselaar gevonden, maar nu de vraag waar deze plaatsen. In de kofferruimte lijkt het meest logisch maar voor mij onhandig omdat ik vaak spullen moet vervoeren. Een alternatief lijkt onder de voorstoel(en). Wie heeft daar ervaring mee of heeft een andere oplossing.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: CD-wisselaar

Post by bthomas »

Bij mijn eerste Xantia had ik de wisselaar onder de voorstoel. Ik vond dat erg handig, nooit spijt van gehad. Je moet alleen wel even kijken of er bij jou niet teveel in de weg zit zoals elektrische stoelbediening.
Wibo
Posts: 70
Joined: Mon May 20, 2019 9:19 pm

Re: CD-wisselaar

Post by Wibo »

Ga ik dat proberen. Ik hoef gelukkig alleen rekening te houden met de bedrading voor de airbags. Dus het zou moeten lukken.
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: CD-wisselaar

Post by Feije »

Volgens mij ligt de bedrading er bij veel (zo niet alle) Xantia's al maar verschilt het of die onder de bijrijdersstoel of in de kofferbak zit. Onder de stoel lijkt mij ook handiger.
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: CD-wisselaar

Post by citroen23 »

Onder de rechtervoorstoel: Ik hoop voor jou dat het een plug en play connectie is anders wordt het zoals bij mij solderen..... ;)

Image
Wibo
Posts: 70
Joined: Mon May 20, 2019 9:19 pm

Re: CD-wisselaar

Post by Wibo »

De cd-wisselaar zou moeten passen het is een nieuwe Clarion DC628. In Duitsland gekocht voor weinig. Zodra het binnen is ga ik dan eerst maar zoeken naar bestaande bekabeling. En voor het monteren moet de stoel er toch uit. Kan ik direct de airbag-kabels aanpakken. Want het lampje van airbag knippert er lustig op los.
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Re: CD-wisselaar

Post by TRSarno »

Ben benieuwd hoe het is afgelopen met de montage van de CD-wisselaar onder de voorstoel. Of is hij toch naar de achterbak verhuisd?
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: CD-wisselaar

Post by henkr »

Heb ooit bij mijn eerste navi in 1999 de losse computer/cd drive onder de voorstoel gemonteerd daarvoor moest ik wel de handle voor de stoelverstelling doorzagen en ietsje hoger weer vastlassen
De cd wisselaar paste perfect achter het luikje links in de kofferbak.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Wibo
Posts: 70
Joined: Mon May 20, 2019 9:19 pm

Re: CD-wisselaar

Post by Wibo »

Wat de cd-wisselaar betreft. Ik heb deze voorlopig onder de voorstoel van de bijrijder gemonteerd.Nadeel is alleen als je achterpassagier hebt, die zal waarschijnlijk door de wisselaar weinig voetenruimte hebben. Wat Henk suggereert, achterin aan de zijkant is een optie die ik nog niet bekeken heb. Aangezien de stoel toch weer los moet in verband met een knipperend airbaglampje, kan ik de optie van de achterbak ook nog proberen. Deze optie geeft de minste hinder en een betere bereikbaarheid van de wisselaar.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: CD-wisselaar

Post by henkr »

Dat van die voetenruimte klopt wel, wat ik vergeten was te vertellen is dat ik voor die cd-drive/computer een paar steuntjes aan het stoelframe gelast had zodat het hele spul mooi mee naar voren en achteren ging tijdens het verstellen van de stoel en zowel voor-als achterpassagier er niet tegenaan konden schoppen.
Die dingen waren toen best wel prijzig en daarom zat de drive met kleine inbusboutjes bevestigd, uitgaand van de gedachte dat de meeste junks misschien nog wel een schroevendraaier bij zich hebben maar geen setje inbussleutels.:)

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply