Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Auto's, onderdelen, accessoires, ..
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by Feije »

Kan inderdaad prima, bij een Xantia zou het niet echt handig zijn maar ik weet niet waar de poort bij een 106 zit. Als hij het goed doet, hou ik me ook aanbevolen ;).
Overigens is het bij een goede stekker geen probleem om hem eruit te krijgen, alleen veel van die stekkers passen niet helemaal goed en zitten dus veel te strak. Als hij er nog op zit, kun je hem er met dat grijze beugeltje ook al een stukje uit trekken. Dan moet het al helemaal geen probleem zijn.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by henkr »

Bij de 106 zit ie helemaal links, hoog onder het dashboard, om hem goed contact te laten maken moet eigenlijk de grijze schuif er af want die komt voortijdig in contact met de houder van de autostekker.
Bij 1 van de 106jes heb ik zelfs de stekker uit de houder gewurmd zodat hij nu vrij en iets lager hangt.
De verloopkabel komt zo vast in het autodeel te zitten dat meestal de grijze schuif "uit de rails" springt.
Uiteraard laat ik het weten als de nieuw bestelde een goed werkende variant is.(bestel er dan zelf ook nog een paar bij) :)
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by Feije »

henkr wrote: Mon May 11, 2020 1:45 pm...om hem goed contact te laten maken moet eigenlijk de grijze schuif er af want die komt voortijdig in contact met de houder van de autostekker.
Meestal wel, maar dan heb je dus zo'n kl*testekker die slecht past. Ik heb hem er bij mij ook af gehaald hoor. PSA heeft die stekker best mooi ontworpen en als je een goede stekker hebt werkt het best fijn (dan werkt die schuif dus ook gewoon goed). Het is alleen jammer dat de knock-offs die wij kunnen kopen zo slecht werken.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by henkr »

Ik heb ooit bij de dealer geïnformeerd of ze die stekker kunnen leveren, het antwoord kan je wel raden denk ik?
"La meilleure voiture française jamais construite"
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by C5hdi110 »

Dat soort dingen moet je ook niet bij de dealer vragen, tenzij je heel goed contact met ze heb.
Gewoon nummer en prijs uitzoeken, naar de dealer en nr. opgeven om te bestellen, tegen de tijd dat ze erachter komen, is het te laat :D

Als iemand met de offline documentatie kan uitzoeken wat het nummer is, dan kan ik checken wat de prijs is.
Met de plaatselijke Peugeot dealer heb ik goed contact, die doen niet moeilijk als het nog leverbaar is.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by henkr »

Onder welk hoofdstuk zou dat nummer te vinden moeten zijn?
"La meilleure voiture française jamais construite"
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by C5hdi110 »

Eerst moet je een chassis nr. opgegeven, dan naar tabblad technische info en dan het tabblad speciaal gereedschappen.
Tenminste zo zoek je (speciaal) gereedschappen op, op service.citroen, helaas is dat niet gratis, vandaar de vraag of iemand met de offline documentatie kan gaan spitten om het nr. te vinden.
Ik ben namelijk bang dat je het in een 1 uurs abonnement van € 8,40 mogelijk niet gaat vinden.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by Feije »

Die vlieger gaat niet helemaal op: een offline versie heeft geen chassisnummerherkenning en ook geen tabblad technische info...
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by C5hdi110 »

Wellicht ergens in een technisch document, iets met uitlezen ofzo ?
Vaak worden in die documenten ook de artikel nummers van de gereedschappen genoemd.

Heb je ook Peugeot info ?
Ik zoek info over het verwijderen en aanbrengen van het koppelingspedaal van mijn 407C.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by Menno »

Het "gezocht" draadje wordt ietwat off-topic volgens mij ... :lol:
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Post Reply