Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Auto's, onderdelen, accessoires, ..
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by citroen23 »

Anders had ik die ook nog wel voor je liggen: kan je zelfs nog een schakelaar op je stuur lijmen zodat je je claxon kunt bedienen vanaf het stuur :D zit namelijk nog een (extra) grijze 5 polige stekker aan.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by H@ns »

http://link.marktplaats.nl/m1521169851? ... nt=app_ios

Nooit geweten dat er ook originele armsteunen voor aan de stoel bestonden..
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by Feije »

Die zijn er zeker, dat zit ook in mijn Turbo CT. Heb je een t2 Exclusive-interieur voor nodig of een interieur van leer of leer/alcantara. Deze komt uit een t2 Exclusive met standaard bekleding.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by Feije »

Overigens zitten die dingen hopeloos in de weg als je wilt schakelen. Ik heb hem alleen maar naar beneden als ik op een provinciale weg of snelweg al in z'n vijf zit en daar voorlopig niet uit ga. Dan voldoet hij ook erg goed. Als hij omhoog is geklapt heb je er gelukkig geen last van. Ik vind het zelf wel mooier dan het andere type armsteun.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by H@ns »

Nog maar weer eens een goede reden om automaat te rijden dus :D
Hoop dan ooit zo'n armleuning te vinden waar de stoel nog aan zit, mijn stoel is inmiddels een beetje op namelijk en de armsteun vind ik toch wel een onmisbaar ding (voor mijn gestel met neuropathie dan he)

Ik heb er nu zo'n losse die je op de middenconsole schroeft maar dat is het toch niet echt hoor...
Nou ja, eerst maar weer eens zien dat ik ooit nog bij mijn Xantia kan komen die nu geschorst in Frankrijk staat :(
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by Feije »

Dan zou ik er een compleet Exclusive-interieur in zetten. Dat vind je waarschijnlijk makkelijker dan één stoel en je zorgt dan ook dat je bestuurdersstoel niet anders is dan de rest.
Ik mis die middenarmsteun nu bij mijn v6 ook hoor. Heb alleen de kabelboom voor het elektrisch verstelbare leersetje dat ik heb nog niet. Er zit nu halfleren bekleding in mijn v6: achter wel en voor niet ;).
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by Breeze »

Feije wrote: Mon May 04, 2020 5:17 pmOverigens zitten die dingen hopeloos in de weg als je wilt schakelen.
Huh, in de weg? Dan heb je niet de originele. Bij mij is alles vol leder en verder ook tutti lampioni, maar die armsteun zit echt niet in de weg. Toegegeven, als je b.v. in stadsverkeer weet dat je de handrem veel gaat gebruiken dan klap ik hem wel op, omdat de handrem iets gemakkelijker bediend wordt met de armsteun opgeklapt.

N.B. misschien bij hele lange mensen, die ver naar achteren zitten, zou het kunnen spelen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by henkr »

Feije wrote: Mon May 04, 2020 5:17 pm Overigens zitten die dingen hopeloos in de weg als je wilt schakelen.
Wat H@ns ook al aangaf: Ik wil helemaal niet schakelen. :ugeek:

!
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by Feije »

@Breeze: het is wel degelijk een originele. Zou juist eerder verwachten dat het meer speelt bij mensen die verder naar voren zitten, want dan komt hij dichter bij de versnellingspook. Maar het zal hoe dan ook vast niet bij iedereen een probleem zijn. Citroën moet dit op één of andere manier ook bedacht hebben ;).
jos
Posts: 10
Joined: Sat Apr 25, 2020 8:04 am

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by jos »

Middenarmsteun en bakje zijn onderweg van bthomas (waarvoor dank)

voor airbag lampje ben ik nog niet veel verder. de lintkabel blijkt toch niet het probleem, er zit blijkbaar in de stekker een veercontact dewelke zorgt voor kortsluiting als je deze loskoppelt?
airbag zelf meet 3,7 ohm, is dit correct?

zijn er nog componenten betrokken in het airbag systeem?
Post Reply