Afstandbediening (AB)

Dat met die draadjes...
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Afstandbediening (AB)

Post by citroen23 »

Ik heb die schakelaartjes al 2 keer eerder vast gesoldeerd maar het breekt op den duur toch weer af.......... :x
Iemand die weet waar je dergelijke printplaat en/of sleutel weer kan bestellen ?
Zag op m'n lexia al iets voorbij komen over het inleren mocht dat nodig zijn 8-)

Image

Zoiets ?

https://www.ebay.com/itm/2x-Edge-Switch ... 2356344142
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Afstandbediening (AB)

Post by Feije »

Dat lijken mij alleen de knopjes. Je zou zoiets in z'n geheel denk ik bij Gaos wel kunnen vinden. De dealer heeft ze waarschijnlijk ook nog, kost €80 dacht ik.
Je kunt de knopjes natuurlijk ook los vervangen.
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Afstandbediening (AB)

Post by citroen23 »

Ik ga toch voor die losse schakelaartjes: kosten geen drol :lol: Weet je ook een adresje waar ik een een sleutel kan laten bijmaken ?
Mag zonder AB. "just in case" want ik heb nu geen reserve :x
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Afstandbediening (AB)

Post by Feije »

Kan gewoon bij Jelle Dijkstra, dat weet je wel te vinden denk ik ;). Die van mij was €8 of zo, maar jij hebt een transponder dus die zal iets duurder worden. Zorg wel dat je hem goed uittest, bij mij moesten ze hem twee keer bijwerken voordat hij goed werkte in alle sloten.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Afstandbediening (AB)

Post by henkr »

De basis van het probleem klinkt heel bekend, ik ken iemand (woont hier in huis maar ik ga geen namen noemen :D ) die denkt dat je lege batterijen kan compenseren door harder op het knopje te drukken. :(
Heb de verbindingen al een paar keer gesoldeerd maar tin is hiervoor niet sterk genoeg, het lijkt wel of het op de fabriek met een soort micro-puntlasjes aan elkaar gezet is.
Ik vraag me af of nieuwe schakelaartjes het probleem zullen oplossen, je zal ze nog steeds moeten solderen.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Afstandbediening (AB)

Post by Menno »

Ik heb ze eenmalig proffesioneel vast laten zetten ( autosleutel reparateur ) ....

Hebben 5 jaar lang uitstekend dienst gedaan ( en nog steeds ) ....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Afstandbediening (AB)

Post by Feije »

Bij mijn t1 is er ook een nieuw knopje op gemonteerd, werkt tot dusver (na drie jaar) prima.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Afstandbediening (AB)

Post by bthomas »

Heb de verbindingen al een paar keer gesoldeerd maar tin is hiervoor niet sterk genoeg, het lijkt wel of het op de fabriek met een soort micro-puntlasjes aan elkaar gezet is.
Als je goed soldeert mag de tinverbinding niet los raken. In plaats daarvan trek je de sporen van de print af. Het kan wel zijn dat de samenstelling van het gebruikte tin niet correct is.

Voor de zekerheid: de aansluitingen van de drukknopjes steken niet door de print toch? Als dat wel zo is dan is het 100% zeker sterk genoeg.
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Afstandbediening (AB)

Post by citroen23 »

Ze steken niet door de printplaat maar: goed idee !!! kan ik wellicht nog ffff doen. Dan zitten ze tenminste vast 8-)
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Afstandbediening (AB)

Post by Lbarré »

Bij mijn Xantia is nu één van de twee schakelaartjes losgekomen /afgebroken. :(
Sluiten werkt nog perfect maar openen steeds manueel met sleutel.
Nog niet gesoldeerd want kan niet degelijk zien / vinden waar schakelaartje loskwam :roll:
Zijn die schakelaartjes /knopjes nog ergens te bekomen?
Post Reply