Achterdeur niet op slot

Alles wat niet in de andere categorieen past.
Post Reply
Runner24
Posts: 32
Joined: Sat Apr 20, 2019 11:20 am

Achterdeur niet op slot

Post by Runner24 »

Vandaag maar eens onderzoek gedaan waarom het rechter achterdeur niet altijd op slot wilt.
Had al wel wat gelezen dat het wel eens voorkomt dat het een draadbreuk kan zijn.
Deze zijn bij goed zonder breuk.
Al snel kwam ik er achter dat de knop, waar je de deur van binnenuit op slot kunt zetten, moeilijk los kwam en deze ook soms vast stond als de andere deuren op slot zaten.
Met geen mogelijkheid in te drukken dus.
Na het demonteren van de bekleding kon ik niks vinden en het slot werkte perfect.
Nu de hele boel weer netjes gemonteerd en het werkt goed (hopelijk blijt het werken).
Het leek erop dat de knop van het slot niet goed gemonteerd zat en daarmee het metalen pinnetjes scheef drukte.
Nu maar ff afwachten of het blijft werken.
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Achterdeur niet op slot

Post by Feije »

Bij mij was het slotservo zelf stuk. Toen ik hem los in handen had werkte hij prima, maar met een heel klein beetje weerstand deed hij al niets meer.
Het knopje kwam bij mij ook niet los zonder het te slopen, maar het zat gewoon zo vast doordat het geheid nog nooit los is geweest. Niets bijzonders denk ik in mijn geval.
Runner24
Posts: 32
Joined: Sat Apr 20, 2019 11:20 am

Re: Achterdeur niet op slot

Post by Runner24 »

Hoi Feije.
Dat is een tijdje geleden dat ik je naan voorbij ziet komen :D.
Met weerstand gaat hij bij gelukkig wel op slot.
Het slotservo heb ik er niet uitgehaald, je kan er zo lekker bijkomen :roll:.
Ik heb het idee dat het paneel bij mij wel een keer is gedemonteerd.
Het knopje zelf is waarschijnlijk toen op de verkeerde manier terug gezet, deze stak dan ook wat verder uit als het andere achter portier.
Nu staan ze gelijk.
Nu op naar het volgende probleem, de kachel ventilator.
Deze valt soms uit tussen het kiezen van de standen als de automaat is ingeschakeld.
Ik denk dat het toch de weerstand is die problemen geeft ondanks dat alle standen goed werken.
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Achterdeur niet op slot

Post by Feije »

Ik ben hier nog regelmatig te vinden hoor ;).
Slotservo vervangen is redelijk te doen. Geef maar een seintje als het toch een keer nodig blijkt te zijn :P. Het deurpaneel moet er dan wel af.
Mijn kachelventilator deed laatst ook raar, maar ook niet op de manier waarop je dat meestal tegenkomt. Die van mij deed het vol gas ook niet goed, daarop draaide hij soms op halve snelheid en meestal deed hij helemaal niks. De spanning die de motor kreeg schommelde dan tussen de 3 en 9V of zo, terwijl hij op vol gas continu 12V moet krijgen. Het probleem was opgelost toen ik er een andere kachelmotor in zette, dus het moet wel ergens in de elektronica van die motor gezeten hebben. De beruchte transistoren liggen voor de hand. Ik wil ze binnenkort wel een keer vervangen om te kijken of dat het probleem oplost.
User avatar
Breeze
Posts: 946
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Achterdeur niet op slot

Post by Breeze »

Maar het probleem was toch al opgelost met de nieuwe motor?

Adri

Edit, ah, je hebt het niet over je eigen kachelmotor
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Achterdeur niet op slot

Post by Feije »

Jawel, maar ik heb ‘m uit de v6 gehaald en dat is eigenlijk niet de bedoeling. Bovendien wil ik weten wat nou het probleem was! ;)
Post Reply