Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Auto's, onderdelen, accessoires, ...
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

Rob22 wrote: Tue Feb 13, 2024 3:52 pm Leuke Xant
"Ik ging dit gebruiken als crossauto maar hij is nog heel proper en dacht hem daarom te verkopen." Dat bevalt me! Crossen met een auto die goed is is natuurlijk zonde. Er is soms weinig van over na zo'n cross...
Rob22 wrote: Tue Feb 13, 2024 3:52 pm T1 met winterpakket
Bijna! Het is een type 1 met de bumper van het winterpakket, maar hij heeft geen stoelverwarming. Die bumper is ook in een andere kleur, dus die zal wel een keer vervangen zijn.
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Rob22 »

Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

Rob22 wrote: Tue Feb 27, 2024 5:28 pm T1 Activa TCT
Oef, ik hoop dat iemand dit nog redt of dat de onderdelen netjes bewaard blijven!
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Rob22 »

Tja je zou je kunnen afvragen hoe bruikbaar de onderdelen nog zijn na bijna vier ton te zijn gebruikt.
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

Kom op zeg, er zijn zat onderdelen aan een auto die niet echt slijten. Denk aan plaatwerk (deels specifiek voor een Activa), subframes (idem, kan natuurlijk wel roesten), kabelbomen en computers (specifiek voor een luxe t1) of bepaalde interieurdelen. Motor en bak raak je wel kwijt aan een 205-liefhebber.

Ik heb de eigenaar even gesproken. Volgens mij is ‘ie vooral stilgezet wegens LHM-lekkages in de remdoseur en in een retourslangenbundel.
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Rob22 »

Begrijp me niet verkeerd; ik hoop natuurlijk ook dat deze Acitva word gered. Maar ik zat mezelf af te vragen hoe betrouwbaar de specifieke onderdelen van het Activa systeem nog zijn na bijna 400.000 km en enige tijd stilstaan. Ik heb ooit een ‘97’er Acitva V6 gekocht (jaren geleden alweer) die auto had destijds ongeveer 280k gereden en ook een aantal jaren buiten stilgestaan. Dat had toen nogal wat gevolgen voor de motor en het hydractive systeem. Maar goed, toen der tijd werden Xantia’s bij bosjes voor schrootprijzen aangeboden. Nu rendeert het misschien wél om zo’n auto volledig op te knappen. Mocht hij overigens serieus overwegen hem in onderdelen te verkopen, dan ben ik geïnteresseerd in die Venise velgen :)
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

Ik zal het hem laten weten ;).

Denk eigenlijk dat de activacilinders inmiddels wel lek zijn. De hoezen die daarop zitten gaan in mijn beleving bij bosjes stuk de laatste paar jaar. Zelfs bij mijn Tct, ook al heeft die nog geen twee ton gelopen.

Deze Activa is denk ik niet rendabel om op te knappen tenzij je niks om de lak geeft. Een nette spuitbeurt kost ook al gauw een paar duizend euro. Rouge d’Enfer is waarschijnlijk nog iets duurder omdat je gele primer moet gebruiken. Dat doet lang niet iedere spuiter. Maar als je hier gewoon lekker mee wilt rijden kan het best meevallen. Die remdoseur is al gereviseerd en hoeft alleen nog gemonteerd te worden en een nieuwe retourslangenbundel zit er gewoon bij. Hoef je alleen nog maar te lassen, maar da’s bij zo’n huilhoek nou ook weer niet zó spannend.
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Rob22 »

Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
Rob22
Posts: 370
Joined: Sun Jun 02, 2019 10:22 am
Location: Groningen

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Rob22 »

Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by citroen23 »

Post Reply