Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Auto's, onderdelen, accessoires, ...
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by JW-C5 »

Ook in mijn T2 met leer was dat het geval.
Overigens, wel heel prettig, díe mogelijkheid om de hoogte van de zitting aan te passen.
Daarmee kon je ook goed de kanteling van de zitting instellen, waardoor je de steun onder de benen kon optimaliseren.

En last but not least: deze hoogteverstelling gaat parallel, daarmee komt de stoel niet naar voren als je 'm hoger zet, zoals dat met de handmatige wel gebeurt.
Voor mij buitengewoon prettig. Ik ben 1.9m lang, met een kort bovenlijf en lange armen en benen. Daarmee wil ik de stoel hoog hebben staan, maar zo ver mogelijk naar achteren.

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by henkr »

Eigenlijk heeft de Xantia voor mijn postuur (1.80m) precies de juiste afmetingen.
Puntje van kritiek: Ik zit altijd met mijn rechter knie tegen het deel van de stuurkolom vlakbij het contactslot.
Mocht het ooit tot een frontale aanrijding komen dan weet ik al hoe het afloopt. :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by H@ns »

Hier 1.78 hoog met wat lange benen. De Xantia zit is voor mij ook heel prettig!
Cruise control zou het helemaal perfect maken met deze automaat :)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Stars_Falling_93 »

Ik ben 1,90m en je moet niet veel langer zijn om nog lekker te kunnen zitten in een Xantia. Mijn benen zijn vrij lang, dus in veel auto's is het een gevecht tussen mijn knieën en het dashboard, maar dat gaat prima in de Xantia. De ondersteuning van de bovenbenen is suboptimaal, maar niet zo erg dat het oncomfortabel wordt. Maar ik heb begrepen dat de stoelen in mijn vroege Xantia kortere zittingen hebben, dus dat is in latere exemplaren beter voor elkaar.
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Lbarré »

ik ben 1,93m en zat wel veel beter in mijn vroegere alcantara / stof bestuurderszetel.
Voordeel is wel dat je je stuur met je benen zonder problemen in rechte baan kan houden.
Heb zo ooit ook al eens een C1 getest en was voor mij rampzalig.
Raakte niet degelijk onder stuur en dat zelfs bij zetel op laagste / verste stand te zetten, bijna onmogelijk om er degelijk mee te rijden...
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by henkr »

Stars_Falling_93 wrote: Fri Aug 12, 2022 8:46 pmsuboptimaal
Geweldig! :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 943
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Breeze »

Lbarré wrote: Fri Aug 12, 2022 11:08 pmVoordeel is wel dat je je stuur met je benen zonder problemen in rechte baan kan houden.
Dat kan ik ook (best handig), terwijl ik het grote voordeel heb dat ik (met alles) gemiddeld ben. Met een lengte van 1,8 m en een massa van 80 kg, pas je overal goed in en tussen.
Denk wel eens dat het gemiddeld zijn een goede voorwaarde is voor geluk. Dus niet te rijk of te arm, niet te dom of te slim, enz.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by H@ns »

Stars_Falling_93 wrote: Fri Aug 12, 2022 8:46 pm Ik ben 1,90m en je moet niet veel langer zijn om nog lekker te kunnen zitten in een Xantia. Mijn benen zijn vrij lang, dus in veel auto's is het een gevecht tussen mijn knieën en het dashboard, maar dat gaat prima in de Xantia. De ondersteuning van de bovenbenen is suboptimaal, maar niet zo erg dat het oncomfortabel wordt. Maar ik heb begrepen dat de stoelen in mijn vroege Xantia kortere zittingen hebben, dus dat is in latere exemplaren beter voor elkaar.
Ja maar jij hebt dan ook een model met nog de korte stoelzittingen. Ik weet niet of het kan en past maar een setje stoelen uit een t2 zou al een behoorlijk verschil kunnen maken…
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

Maar dan ben je wel het VSX-interieur kwijt ;).
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Stars_Falling_93 »

Voor zover ik weet, moet dat zonder al teveel problemen kunnen. Nadeel is natuurlijk dat er geen stoelen met lange zittingen met de VSX-ruitjes bestaan.

Tot nu toe vind ik het ook niet nodig. Na langere ritten stap ik uitgeruster een minder stijf uit dan bij de Qashqai van mijn ouders. En die zou voor mijn lengte beter moeten zitten.

Ook gelezen dat sommigen een stapeltje ringen bij de voorste bevestigingspunten plaatsen zodat de stoel meer achterover staat en meer steun geeft aan de bovenbenen. Misschien ga ik dat nog een keer proberen.
henkr wrote: Sat Aug 13, 2022 7:53 am
Stars_Falling_93 wrote: Fri Aug 12, 2022 8:46 pmsuboptimaal
Geweldig! :lol:
Thanks, het is een van mijn favoriete manieren om iets te beschrijven.
Post Reply