Muziek

User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Muziek

Post by Breeze »

Maar Henk toch: The Everly Sisters was een Amerikaans zangduo, dat zijn grootste succes kende in de jaren vijftig en zestig van de twintigste eeuw. (bron: Wikipedia)

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Muziek

Post by Stars_Falling_93 »

Breeze wrote: Thu May 05, 2022 1:48 pmDat komt (jeugd) hierdoor.
Hoogstwaarschijnlijk wel. Aan de andere kant, een huisgenoot las gisteren de line up van het bevrijdingsfestival hier in Utrecht voor en geen enkele naam zei me iets.
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Muziek

Post by Feije »

Ik herkende Mark Knopfler inderdaad. The Everly Brothers had ik goed gegokt. Ik ben meer gewend om die op een zwart-witfoto te zien. En pakweg veertig jaar jonger :lol:. Maar stylistisch staat hun zang hier wel heel dicht bij wat ze in de jaren '50 deden. Die andere gitarist (blijkbaar Chet Atkins) deed me nog het meest denken aan George Bush :oops:.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Muziek

Post by henkr »

Breeze wrote: Thu May 05, 2022 1:57 pm Maar Henk toch: The Everly Sisters was een Amerikaans zangduo, dat zijn grootste succes kende in de jaren vijftig en zestig van de twintigste eeuw. (bron: Wikipedia)

Adri
Klopt! maar juist in de periode 65-70 hadden ze niet zoveel te melden, in de jaren 80 wel een grandioze comeback met o.a. "On the wings of a nightingale" dat dan wel weer! :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Muziek

Post by Breeze »

Feije wrote: Thu May 05, 2022 4:54 pmDie andere gitarist (blijkbaar Chet Atkins) deed me nog het meest denken aan George Bush :oops:.
LOL, ik had dezelfde associatie (wel Sjors Dubbel Joe).

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Muziek

Post by Feije »

:lol: Het ligt dus niet helemaal aan mij!
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Muziek

Post by Stars_Falling_93 »

Ik zie nu dat ik gewoon naar de titel had kunnen kijken. De Everly Brothers zijn echt helemaal langs me heen gegaan. En ik heb nog wel een plaat van hen in de kast staan.
Feije wrote: Thu May 05, 2022 4:54 pmDie andere gitarist (blijkbaar Chet Atkins) deed me nog het meest denken aan George Bush :oops:.
Ik dacht in eerste instantie: Waarom heeft de presentator een gitaar? Gaat 'ie meespelen? :oops: :lol:
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Muziek

Post by H@ns »

:lol:
Grappig dat iedereen die associatie heeft. Ik zat zelfs nog even tussen jr en sr te twijfelen :P
Tot ik de titel maar eens las en toen werd het wel duidelijk ja.

Trouwens geweldig hoe die Marc Knopfler zich gewoon helemaal gedeisd houdt en de oude broertjes hun moment gunt!!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Muziek

Post by Stars_Falling_93 »

Inderdaad! Zoiets is altijd moeilijk in te schatten van een afstand, maar Mark Knopfler lijkt me iemand die een ander ook wel zijn momentje gunt. En zo te zien zat hij er van te genieten.

Nu het toch gaat over gitaristen uit vervlogen tijden. Kennen mensen deze nog?
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Muziek

Post by henkr »

Breeze wrote: Thu May 05, 2022 8:54 pm.
LOL, ik had dezelfde associatie (wel Sjors Dubbel Joe).

Adri
[/quote]

@Adri: In een heel grijs verleden heb ik verhalen gelezen over Sjors van de rebellenclub, hebben we het hier over dezelfde persoon? :?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply