Service documentatie

Alles wat niet in de andere categorieen past.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Service documentatie

Post by bthomas »

Image

Rare mededeling. Je vraagt je af wat er voorgevallen is dat ze besloten om dit bericht de wereld in te sturen.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Service documentatie

Post by Alfred »

Ik kan het misschien wel plaatsen.

Mijn Xantia is van 8 jaar na dit document en heeft ook een 'plastic zakje' om de bekrachtigingscilinder.
Ik dacht toen dat het verpakking was wat ze vergeten waren weg te halen :o
Het zit er nog altijd, nu 19 jaar.

Alleen het waarom, daar heb ik geen antwoord op.

Mvg. Alfred.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Service documentatie

Post by henkr »

Die van mij heeft hem ook nog, ik vermoed dat het gewoon een bescherming tegen spat (pekel) water is.
Lijkt wel wat op de simpele plastic zak om de ruitenwissermotor van de 106.

Groet Henk.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Service documentatie

Post by Feije »

Is het net zoiets als de plastic zak om de pomp van de cruise control? Lijkt me dat die er inderdaad gewoon zit als bescherming tegen pekel. Het bericht is van april '93, ik kan me niet voorstellen dat er toen al problemen waren met de Xantia's waarbij ze hem weg hadden gehaald. Denk dat dit puur preventief was.
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Service documentatie

Post by C5hdi110 »

Ik denk als bescherming om binnendringen van vuil in de stuurbekrachtiging cilinder via de zuigerstang te voorkomen.
Waarom ze niet voor een elegante oplossing hebben gekozen zoals een rubberen harmonica, is mij een raadsel, denk besparing.
Echt nodig lijkt het niet, genoeg Xantia en XM's gezien waar deze zak niet meer aanwezig was, of in stukken gescheurd.
Als alternatief heb ik een keer 2 stevige diepvrieszakken gemonteerd bij een XM :D
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Service documentatie

Post by bthomas »

Het ging mij niet zozeer waarom die bescherming aanwezig is, maar dat men een bericht heeft uitgezonden dat deze bescherming niet verwijderd mag worden. Je zou toch denken dat dealers die die auto's verkopen wel weten wat wel en wat geen bescherming is?

Er was er nog zo een. Ik weet het probleem niet meer maar de oplossing was dat je met de klant samen het instructieboekje moest doornemen voor wat betreft de bediening van automaaktbak.

En nog een: als je dit of dat vervangen hebt (weet niet meer precies wat) dan kan het zijn dat de auto niet meer wil starten. Oplossing: de botsschakelaar terugzetten, door het terugplaatsen van het wiel kan de schakelaar aangesproken zijn.

Ik stel mij zo voor dat er dus ergens mensen zijn geweest die dat verkeerd gedaan hebben en dat Citroën het nodig heeft gevonden om dat aan alle andere dealers bekend te maken. Terwijl ik juist zou denken dat een monteur voldoende kennis heeft om een storing te analyseren.
User avatar
Citrobenz
Posts: 34
Joined: Mon Apr 22, 2019 9:47 am
Location: Steenwijk

Re: Service documentatie

Post by Citrobenz »

Die goeie ouwe tijd ;) toen alles nog gewoon op papier ging.
Tegenwoordig gaat alles maar digitaal :P
Groet van Henk uit Steenwijk
Xantia 1.8, 1999
Ami 8, 1978
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Service documentatie

Post by C5hdi110 »

Het kan ook zijn om aansprakelijkheid uit te sluiten, zo van de dealers zijn geinformeerd, beter een inforapid te veel dan te weinig.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Service documentatie

Post by henkr »

Dan zijn ze vergeten te vermelden dat je i.v.m. onmiddellijke roestvorming met een GS/GSA niet buiten mag komen. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Service documentatie

Post by bthomas »

Post Reply