Aanvang. Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Over Citroëns en andere auto's. Een apart verhalenonderdeel, anekdotes die mensen hier dan kwijt kunnen.
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Aanvang. Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Post by Breeze »

Dit schreef ik in een niet toepasselijk draadje:
Breeze wrote: Sat Dec 21, 2019 12:27 pmOmdat ik nooit wat weggooi heb ik zulk soort verhalen (over LHM versus HGB) bewaard. Ook de meeste foto's en de "Persoonlijke Verhalen" heb ik allemaal nog. Als er belangstelling voor is kan ik die weer op het forum gooien.
Feije reageerde met:
Feije wrote: Sat Dec 21, 2019 1:36 pmLijkt mij geweldig om veel van die dingen hier weer terug te zien! Dan hebben we een heel groot deel van de waarde en info van het oude forum weer terug!
Een heel groot deel terughalen lijkt me moeilijk realiseerbaar zonder medewerking van onze geachte Administrateur van Xantiaclub.net. De WaybackMachine gaat met veel moeite tot apr '15 en daarvóór vallen er ook geregeld gaten. Is er een mogelijkheid om die Machine ook een latere datum te laten doorzoeken, of is dat een kwestie van tijd en geduld hebben?

Het Hyken Glacial Blu (HGB) versus Liquide Hydraulique Minéral (LHM) draadje van feb '12, is niet meer terug te vinden. Ik heb de TS-tekst weer geplaatst in een draadje onder Onderstel.

Bij het doorzoeken van het draadje "Persoonlijke Verhalen" in de WaybackMachine vond ik behoorlijk wat gaten in de pagina's. Ik zal weer eens wat oude postings plaatsen, waarbij ik zoveel mogelijk foto's zal invoegen.

Na enige tijd schreef ik destijds de volgende tekst en dat geldt nog onverkort:
Bij de start van dit draadje heb ik de hoop uitgesproken dat vele verhalen zouden loskomen. Verder schreef ik: Het forum is natuurlijk uitermate nuttig en geschikt voor het uitwisselen van technische gegevens en problemen. En onder Off-topic zijn er volop mogelijkheden om humor en gekke dingen te ventileren. Maar ik had het idee dat het wellicht ook aardig zou zijn om wat langere verhalen en persoonlijke belevenissen te delen met de mede forumleden.
De subtitel zou dan b.v. kunnen zijn: “Wat heb je beleefd in je huidige en vroegere leven. Het mag verband houden met Citroëns en auto’s, maar het hoeft niet.”
In het begin zijn er een paar mooie verhalen gepasseerd. Het is natuurlijk niet de bedoeling, dat ik in m'n eentje dit draadje volschrijf, hoewel ik nog genoeg inspiratie in mijn achterhoofd heb zitten. Ik hoop dan ook dat er meer medeforummers hun al of niet literaire inspiratiebronnen zullen aanboren.

Adri
Last edited by Breeze on Wed Dec 25, 2019 9:21 am, edited 2 times in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Re: Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Post by TRSarno »

Was dit vroeger ook een Onderwerp in de lijst of was het een apart onderdeel? Een apart verhalenonderdeel, m.b.t. anekdotes die mensen hier dan kwijt kunnen?
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Post by Breeze »

Dit was mijn oorspronkelijke voorstel van juli 2010:
Enige tijd geleden heb ik aan een MOD het onderstaande voorstel gedaan. Aangezien MOD's geen nieuwe Subcategorie kunnen aanmaken, werd het doorgestuurd naar Jeroen de Administrator. Zoals bekend is Jeroen een drukbezet man, zodat tot op heden nog geen reactie is gekomen. Daarom start ik het maar op deze alternatieve manier (en dat was een nieuwe draadje onder Algemeen - Off-topic).
Aan Jeroen:
Mijn voorstel is om onder de Hoofdcategorie Algemeen, een nieuwe Subcategorie te maken met als titel b.v.: "Persoonlijke Verhalen"
N.B.
- Tot op heden wacht ik nog op een antwoord van Jeroen.
- Het zal mij worst wezen hoe je het categoriseert.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Post by Feije »

Breeze wrote: Sat Dec 21, 2019 10:19 pmFeije reageerde met: [bla]
Ik moet toegeven dat ik dit hele draadje had gemist en dacht dat je op één of andere manier een hoop draadjes had gearchiveerd die nu onder "mijn Xantia" zouden vallen. Desalniettemin wel interessant om zo veel mogelijk dingen van het oude forum terug te brengen ;).
Breeze wrote: Sun Dec 22, 2019 12:08 pm- Tot op heden wacht ik nog op een antwoord van Jeroen.
Is er sinds 2010 dan ooit wel iets van die man gehoord? :think:

OT: Heel leuk om eens het verhaal te zien van iemand die zo'n DS live heeft meegemaakt! Ik ben twee generaties jonger en heb dus alles via de overlevering moeten krijgen. Zelfs van de Xantia weet ik nauwelijks beter dan dat het al best een oude auto is. Toen ik negen was, was de Xantia ook al eventjes uit productie en was het oude forum al in volle gang.
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Post by Menno »

Met de introductie van de Xantia heb ik deze diverse malen in verschillende uitvoeringen meegekregen van de importeur op ‘t stadionplein , dat omdat we een uitstekende band hadden met een hoge pief aldaar en m’n ouders CX & BX reden ;-)

Dat was met de BX ook het geval , echter was ik toen nog jong en geen rijbewijs ....

Laat staan de DS , wat overigens wel een auto was die in mijn jeugd veelvuldig nog in de straten te vinden was, vond het altijd prachtig als kleine jongen als een buurman hem bij ontwaken liet stijgen alvorens weg te rijden ....
Last edited by Menno on Sun Dec 22, 2019 3:54 pm, edited 1 time in total.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Post by Breeze »

Feije wrote: Sun Dec 22, 2019 2:33 pmIs er sinds 2010 dan ooit wel iets van die man gehoord? :think:
Met "die man" heb ik in 2012 schriftelijk contact gehad over de voorbereiding voor 10 jaar XCNL. Samen met Alfred en JW hadden we het plan opgevat om een feestje te bouwen voor alle Xantianen, maar ook met name voor de forummers van het eerste uur. Het werd een spetterend feest, maar zonder de oude garde. Een paar jaar later had ik het plan opgevat om een onderdelen database op te zetten voor de Xantia. Mijn xls geknutsel werd toen overgenomen door "die man", die ook enthousiast werd en er een professioneel geheel van heeft gemaakt, dat toegankelijk was rechtsboven op de XCNL website. Helaas is het niet aangeslagen.
Dus die man, Jeroen Kruis, de oprichter van XCNL, is wel degelijk enthousiast Xantiaan geweest. En daarom is het ook zo jammer en onbegrijpelijk dat hij vorig jaar keihard de deur heeft dichtgegooid.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Post by Breeze »

Leuk Menno die herinneringen.
In de zestiger jaren vond je een buurman of kennis die DS reed ontzettend interessant.
In mijn Delftsche tijd (eind zestig- begin zeventiger jaren) waren er een stel studenten (die toch niets te doen hadden, nog geen studiedruk), die Tractions voor (bijna) niets van de sloop haalden en opknapten zodat ze net weer rijdbaar waren.
In de zeventiger jaren wilde ik eindelijk wel eens een in echte auto rijden na barrels als Eend en R4. Het moest een Break worden en ik zocht naar een 204, R12 of GS. Ik liep tegen een GS Break aan en ben daarna bij de dubbele Chevrons blijven hangen. Na 2 GSen moest het een BX worden maar ik vond de prijsstijging t.o.v. de GS heel erg fors. Als troost zei de Cit-dealer dat de BX zo goed en degelijk was dat ze er nauwelijks onderhoud aan verwachtten... ahum. Ach en daarna gleed ik soepel over in een Xant.

Adri
Last edited by Breeze on Sun Dec 22, 2019 3:49 pm, edited 4 times in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Re: Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Post by TRSarno »

Ben er nog niet achter hoe je dit Topic kan verplaatsen ....... even de :ugeek: guru raadplegen.
Wordt aan gewerkt :mrgreen:
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Post by Feije »

Breeze wrote: Sun Dec 22, 2019 3:30 pmDus die man, Jeroen Kruis, de oprichter van XCNL, is wel degelijk enthousiast Xantiaan geweest.
Daar heb ik ook nooit aan getwijfeld! Je gaat niet zomaar een forum over je auto oprichten. Ik dacht alleen dat hij (kennelijk) al veel langer onbereikbaar was.
Breeze wrote: Sun Dec 22, 2019 3:43 pmstudenten (die toch niets te doen hadden, nog geen studiedruk)
Ha ha, wat een tijden... Inmiddels hoef je er niet per se van uit te gaan dat je je studie redt als je er 40 uur per week mee bezig bent. Heel wat studenten redden dat wel (sommigen zelfs makkelijk), maar ook heel wat studenten zijn zomaar 60 of 70 uur kwijt... Hangt ook nogal van de studie af.

Die wielophanging is dan weer een keerzijde van die tijden... Ik heb er nooit mee gereden, maar als je het zo leest heb je als sterveling geen schijn van kans als je ineens moet uitwijken met zo'n auto. De hele auto reageert ineens heel anders dan je gewend bent. Volstrekt onvoorspelbaar dus.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Persoonlijke Verhalen, over Citroëns en andere auto's

Post by H@ns »

Interessante aanvulling di draadje!! Lees het met veel plezier:)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Post Reply