De V6 Break van Breeze

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De V6 Break van Breeze

Post by H@ns »

Bij mij 1.8 i uit ‘98 is het inderdaad ook 120.000 voor de db (of 10 jaar)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Menno »

Volgens mij is er geen benzine variant die 160k db interval heeft , dat is pas bij latere C5 varianten gekomen ….
Xantia heeft ook niet de V6 die in de C5 ligt ( kleine aanpassingen) gekregen.

En als dat er wel zou zijn zou ik dat niet aanhouden.

Ook mijn T2 V6 xantia was gewoon om de 120k
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

slimenslecht wrote: Tue Jul 11, 2023 9:43 pm Mogguh Adri,
Ik zal even in de garage duiken van de week (zal wel weekend worden) en kijken of ik nog een ONDERHOUDSBOEKJE heb liggen, is dan wel van een type 1B. Ik heb volgens mij die documentatie nog wel in een Citroenmapje in een krat liggen. Ook een instructieboekje. Ik heb er toch niets meer aan :mrgreen:
Bij mij was de interval van de distributie 120 kkm, olie 15 kkm (zowel de 1800 als de 2 liter, type 1B)
Je hoort nog van mij.
Mogguh Ben,

Je bent, sinds vorig jaar, de derde die belooft om de eerste 10 pagina‘s van het ONDERHOUDSboekje te leveren of te scannen. Maar ik heb nog steeds naks. Dus ik ben nu al blij met alles waar Xantia op staat.

Mijn db-riem interval was 120 000 km en oliewissel elke 20 000. Ik denk/hoop dat de overige onderhoudspunten niet zoveel verschillen tussen de versies en de modellen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Hurreeh, zonet kreeg ik van onze onvolprezen (ex) moderator 'rb' de scans van het eerste deel van het onderhoudsboekje van een T2.
Nu moet ik nog even wennen aan de NL-taal, want mijn oude onderhoudsboekje was D-talig.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Feije »

Ah, hij is toch de snelste! Ik neem aan dat ik je order bij mij als geannuleerd kan beschouwen? :P

Je distributie-interval is inderdaad 120 Mm. We zijn er hier op het forum eerder eens in gedoken en daaruit bleek dat het aantal jaren dat een distributieriem mee mag gaan is veranderd (en niet eens ieder modeljaar expliciet werd voorgeschreven), maar dat het interval bij Xantia's voor alle motoren behalve de HDi 120 Mm is. Bij de HDi is het dan wel weer 160 Mm. Wat Menno schreef klopt dus.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De V6 Break van Breeze

Post by H@ns »

Breeze wrote: Wed Jul 12, 2023 6:25 pm Hurreeh, zonet kreeg ik van onze onvolprezen (ex) moderator 'rb' de scans van het eerste deel van het onderhoudsboekje van een T2.
Nu moet ik nog even wennen aan de NL-taal, want mijn oude onderhoudsboekje was D-talig.

Adri
misschien een idee om die dan ook op het forum te delen? topic ; downloads of zoiets
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Doe ik Hans, maar nu eerst pitten.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

De 1e zending van 3 jpegs staan in: Xantia - Algemeen.

Wellicht kan Bert er een sticky posting van maken?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De V6 Break van Breeze

Post by H@ns »

:thumbup:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Soms denk ik dat ik nog de enige gebruiker ben van HGB (Hyken Glacial Blu) ook wel blauwe Smurfenolie genoemd, het veelgeprezen LHM alternatief. Vanmiddag bij Peter van Bemmelen, Delft, maar weer een paar liter geskoord. Peter is nog één van de weinige verkopers van Blu, samen met natuurlijk Renard, Beneden Leeuwen, de grote promotor van het goedje. Peter beweerde dat ik een uitzondering ben door het HGB te noemen. Hij noemt het blauwe LHM.
Vorig jaar had ik wat (een paar liter) verbruik gehad door de gebarsten druksensor in de STB leiding. En vorige weék gingen op de snelweg de LHM + STOP lampjes zachies knipperend branden. Vervolgens gingen ze weer uit en bleven uit. Maar toen de STB er mee kapte, wist ik dat het foute boel was. En weer een plas blauwe LHM op straat en op de oprit. Negen jaar geleden had ik een scheur gerepareerd in de retourleiding van de voorvering. Die leiding loopt langs de akkubak en is gemakkelijk te bereiken en te repareren. Voor de reparatie had ik een stukje benzineleiding gebruikt en die was na 9 jaar kuis doormidden gebroken. Ik vrees dat die leiding uiteindelijk niet bestand was tegen Cit hydrauliekolie.
IMG_0115.jpeg
IMG_0115.jpeg (165.19 KiB) Viewed 467 times
Links van de rechter slangklem zat de breuk.
´k Vind het wel vervelend dat ik dus niet meer kan vertrouwen op probleemsignalering van LHM. Maar ja, deze maand is het 23 jaar geleden dat hij van de lopende band in Rennes-le-Janais afreed. Een klein gebrek mag dan geen bezwaar zijn.
Dus de voorraad Smurfenolie is weer op peil, voor het geval dat.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply