De V6 Break van Breeze

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Interessant Hans, nemen we mee.
H@ns wrote: Thu Jun 08, 2023 9:22 amkun je wellicht ook beginnen aan een Franse vertaling van je boek ;) Zal hier bij ons de streek veel markt voor zijn. (Maginotlinie)
'k Dacht altijd dat je een serieus figuur was :?

Maar we zijn al wel zachies begonnen met de promotie van 'Het Boek':
Boekomslag, ansichtkaart TGM (kant 1).jpg
Boekomslag, ansichtkaart TGM (kant 1).jpg (195.06 KiB) Viewed 492 times
Boekomslag, ansichtkaart TGM (kant 2).jpg
Boekomslag, ansichtkaart TGM (kant 2).jpg (155.47 KiB) Viewed 492 times
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De V6 Break van Breeze

Post by H@ns »

klinkt als een mooi verhaal!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Linkerzijde.jpg
Linkerzijde.jpg (254.39 KiB) Viewed 472 times
Raammechanisme li.achter.jpg
Raammechanisme li.achter.jpg (211.74 KiB) Viewed 472 times
Je kan weer door het linkerachtervenster kijken en het raammechanisme ligt er zielig bij. Volgens het Franse (de)montagevoorschrift van Hans zie je dan: Premier constat, les câbles (type frein de vélo) de commande de la vitre sont détendus. Dat zal wel betekenen dat de fietskabel salade is geworden.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Toch maar de ruit weer op z'n plekkie gezet :thumbup:

Is het blokje gebroken, waardoor de kabel eruit geschoten is?
Of is er wat anders gebeurd?

Groet,
JW
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

‘k Ga het eerst grondig bestuderen. Op het eerste gezicht is er niets gebroken, maar wel losgeschoten.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 233
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Stars_Falling_93 »

Ik zal ook nog een duit in het zakje doen. Die staalkabelsalade wijst er wel op dat er iets is losgeschoten toen het raam bediend werd. Het blokje ziet er nog wel goed uit, dat is over het algemeen het zwakste punt. Bij allebei mijn raammechanismes achter was dat waar het fout ging. Ik heb ze vervangen met behulp van tweedehands exemplaren via Onderdelenlijn die ik eerst goed gesmeerd heb voor ze de deur in gingen.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De V6 Break van Breeze

Post by H@ns »

Breeze wrote: Fri Jun 09, 2023 8:10 pm ‘k Ga het eerst grondig bestuderen. Op het eerste gezicht is er niets gebroken, maar wel losgeschoten.

Adri
Die grijze blokjes zijn meestal het probleem bij dit raammechaniek. vervangen door een GROEN blokje kan wonderen doen.

(en ja google translatie geeft soms hilarische uitkomsten maar daar weet jij als vertaler vermoedelijk alles van ;) )
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Breeze wrote: Fri Jun 09, 2023 8:10 pm ‘k Ga het eerst grondig bestuderen. Op het eerste gezicht is er niets gebroken, maar wel losgeschoten.
Enige nieuwsgierigheid is me niet vreemd.

Oftewel......

Groet,
JW
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De V6 Break van Breeze

Post by H@ns »

Eerste waarneming, de kabels (type fietsrem) voor het bedienen van het raam hangen slap
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Tja, de goede wil is er wel maar ... deze week mijn dochter verhuisd (in 10 jaar zoveel troep verzameld, dat het niet in de verhuiswagen paste), dit weekeind een 50-jarige bruiloft, een huisverwarmingspartijtje bij m'n zoon en een ouwelullen- (sorry oudleden-)dag van m'n zweefvliegclub. Maandag een crematie van een oud-collega. En dan moeten we volgende ook nog op vakantie in Leusden.
Waarom vertel ik dit eigenlijk allemaal? Oh ja omdat ik nog niet ben toegekomen aan de eventuele reparatie van het hefmechanisme van het linkerachterraam. Een raam wat je eigenlijk nooit gebruikt, dus zit hij voorlopig goed zo op een blokje.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply