Na bovenstaande V6 heel wat Citroëns tussendoor " versleten " , al dan niet als eerste/tweede auto , totdat ik eigenlijk tegen mijn huidige groene monster aanliep , met zeer lage km-stand en volledige onderhoud historie aangekocht van een oud mannetje ( moest stoppen met autorijden v/d familie ) , de Xantia stond al een half jaar stil onder een boom, hierdoor helaas wel wat ingebrande plekjes van vogelpoep ....
De kleur heb ik nooit mooi gevonden ( vert vega ) maar daar heb je soms weinig aan te kiezen als je een oude auto koopt, ....
Mijn toenmalige XM turbo c.t. met bijna 4 ton op de teller mocht er iig voor wijken, dat was een makkelijke keuze , want ik zocht toch wel weer een automaat, zo'n handbak is maar niets
Opties , pack comfort ,luxe pakket , houtlook ipv alu strips, alarm, mistlampen , en lm's van een C5 exclusive ...
Een Vert Vega 2.0i 16v SX AL-4 uit '99 , met inmiddels dik 90k op de klok
Op de kleur na ( hoewel hij inmiddels na bijna 5 jaar begint te wennen ) een zéér fijne probleemloze auto !!
Al dan niet preventief onderhoud heb ik er al aardig wat aan gedaan, maar ik hou dan ook van tiptop onderhouden auto's.
Naast uiteraard regulier onderhoud ( olie/filters/wissers e.d. ) in een tijdbestek van ongeveer 5 jaar :
- DB met waterpomp/rollen vervangen
- Nieuwe set michelin banden
- Uitlaat
- Nieuwe condensor airco
- Automaat olie verversen/spoelen
- 4 comfortbollen + nieuwe voorraad bol en anti-sink bol
- en nog wat klein grut links en rechts ....