Xantia(s) van Menno ...

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by henkr »

Toen het echt oorlog werd tussen Oosterhof-Grijpskerk en mij na het D-riem drama heb ik de matten eruit geknikkerd en nieuwe laten maken.
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Menno »

:clap:
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Feije »

henkr wrote: Thu Aug 04, 2022 5:14 pmZe pasten dus ook niet op de standaard Citroën-bevestigingspunten. :(
Bestaan die? :think: Ze zijn mij niet opgevallen bij mijn beide Xantia's, maar de 3D-matten die ik heb, hebben ze wel degelijk nodig.
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Menno »

Mijn T2’s hadden die punten, zijn nog te krijgen via diverse kanalen ( standaard Citroen )
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by henkr »

@ Feije: Nou? daar ging ik i.i.g. vanuit omdat ze goed passend in mijn T1 zaten..
"La meilleure voiture française jamais construite"
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by C5hdi110 »

Mooie auto de Laguna, ik kan mij voorstellen dat je eens wat anders dan de Xantia wil, was voor mij de reden om een C5 te kopen.
Heeft jouw Laguna ook zo een sprekende boordcomputer?
Heb ooit ergens gelezen dat de module bij een Safrane onder de bijrijdersstoel zit en gevoelig is voor condens, met als resultaat willekeurig gesproken meldingen en waarschuwingen :lol:
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Menno »

Ja de Laguna heeft idd een sprekende boardcomputer, leuke gimmick , sowieso verbaasd dat alle toeters en bellen nog werken bij een oude Renault :P

Of dat nog steeds leuk is als er bv wel een foutmelding op zou treden weet ik niet, ligt waarschijnlijk aan de frequentie waarmee de computer dat meldt :lol:
Maar goed dat is niet aan de orde , alles is in orde volgens “ madame “

Waar de module zit weet ik niet , ik ben nog een beetje onnozel in Renault land ….
Een Safrane had ik ook leuk gevonden , maar vind daar maar eens een net exemplaar van ( of überhaupt een automaat ) !
De 25 is nog leuker , maar da’s al een klassieker met bijbehorende prijzen voor goede/mooie exemplaren. ( bovendien is de automaat hiervan dramatisch slecht )

Andere verschil met bv een exclusive Xantia is dat een Laguna geen automatische wissers heeft maar een traploos regelbare interval , m.i ( zeker als je last hebt van adhd wissers ) een fijne optie !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by henkr »

Welk type automaatbak lag er in de 25?
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by Menno »

De phase 1 een 3 traps MJ3 of 4141, bij de phase 2 werd dat een 4 traps AR4…

Naar ik begrepen heb zijn er maar weinig over omdat de kwaliteit belabberd was , grootste boosdoener was met name de koeling die het begaf waardoor de bak zonder waarschuwing vroegtijdig overleed ….
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia(s) van Menno ...

Post by henkr »

Als ik het goed begrepen heb is die MJ3 nagenoeg gelijk aan de MB3 zoals we hier in de 1.6 106jes hebben.
Typisch een bak die stamt uit het tijdperk "wat we aan versnellingen tekort komen compenseren we met p.k.'s "
Het brandstofverbruik even buiten beschouwing latend presteert ie in die kleine autootjes best wel goed.
Duidelijk minder geavanceerd dan een AL4 maar daardoor ook minder gevoelig voor storingen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply