Het Café

User avatar
Feije
Posts: 1019
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

:lol: die heeft zijn geld dus wel opgeleverd. Ben benieuwd of de nieuwe net zo goed bevalt.
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Feije wrote: Fri Jul 26, 2019 7:26 pm Die updates werken vaak dus niet. Ik kan ook niet naar versie 1809.
https://nl.hardware.info/nieuws/66775/5 ... nstalleren
58% van de gebruikers zit nog altijd op 1803 terwijl die updates normaal juist niet te houden zijn... Vaak lijkt het wel te werken om handmatig de update te zoeken, maar mijn computer zegt dan doodleuk up-to-date te zijn. Dat geldt voor meer computers.
Een week of 2 geleden is mijn laptop naar 1903 geupdate, dat nam wat tijd in beslag op een i5je in tegenstelling tot de i9 Desktop :D
Als updates problemen geven, kun je het beste gewoon een compleet nieuwe (build) installatie, dat werkt sneller en stabieler dan updates over updates.
Op de site van MS kun je een installatie USB stick of DVD maken, zie https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... tion-media
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Feije
Posts: 1019
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Natuurlijk is dat beter, maar dat is opgeven ;). Bovendien is dat nogal veel werk als je ssd vol zit en al je schijven ook (backups zijn er alleen van de belangrijkste/onvervangbare dingen, zoals de onderhoudshistorie van de Xantia). Ik heb wel geprobeerd om via zo'n installer een nieuwe versie te installeren (dus door rechtstreeks vanaf het stickje te booten) maar dat werkte ook niet. Een complete clean install is heel veel werk en dat zal ook voor meer mensen gelden (zit je als je pech hebt ook met licenties voor betaalde programma's en dergelijke)
Ik ben ook van mening dat Microsoft dit zelf op hoort te lossen trouwens. Toen ik naar Windows 10 ging werd mij ondersteuning tot 2025 beloofd. Dat dat iedere versie een (half) jaar is oprekt is mooi, maar ze kunnen het niet maken dat veel mensen straks eind 2019 al zonder (beveiligings-)updates zitten omdat zij geen fatsoenlijke updater kunnen programmeren! Als ik dan toch een clean install moet doen, had ik tot die tijd net zo goed op Windows 7 kunnen blijven zitten!
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Het is inderdaad wel effe een klusje, zie het als 1x per jaar groot onderhoud, gewoon effe een zondagje ofzo inplannen :D
Ik ben gemiddeld 2 uurtjes kwijt voor een verse installatie, incl. installeren van additionele programma's en terugzetten van bestanden.

Wat back-up betreft, ik bewaar de belangrijkste zaken op one-drive van MS, het is dan vooral auto sleutel projecten en info.
Kost € 2 per maand 50 GB, onlangs hebben ze mijn account gratis naar 100GB geüpgrade, een standaard gratis account is 8gb.
Werkt erg makkelijk vanwege de integratie in Windows, altijd alle documenten bij de hand, vooral op je mobiel.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Informatique PC werkt hier al jaren feilloos. Win upgrades doet hij regelmatig en automatisch als ik hem weer eens uitschakel (zie hieronder).
Huidige status van Windows 10 Home: versie 1809 (per 1 jan '19).

Normaal schakel ik de PC niet uit, maar zet hem in slaapstand. Voordeel: alles blijft geopend, zoals je hem in slaap wiegt.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Aangaande mijn split-unit op de slaapkamer.
AC binnenunit.jpg
AC binnenunit.jpg (63 KiB) Viewed 2771 times
Buitenunit op balkon naast slaapkamer, is zodanig stil dat je hem binnen niet hoort.

Adri
AC buitenunit 2.jpg
AC buitenunit 2.jpg (52.59 KiB) Viewed 2771 times
Ventilator binnen staat altijd in de laagste stand, dat is niet geruisloos, maar je valt er goed mee in slaap.

Aanschaf plus installatie is niet echt goedkoop, maar dan heb je ook wat.
Last edited by Breeze on Mon Dec 09, 2019 5:44 pm, edited 2 times in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Albert
Posts: 68
Joined: Thu Apr 18, 2019 8:10 pm
Location: Veluwezoom

Re: Het Café

Post by Albert »

Jij hebt het goed voor elkaar Adri!
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Mooi AC systeem Adri, geloof graag dat het een paar centen kost, met warme dagen heb je er vast veel plezier en comfort van 8-)

Wat computers betreft, ik heb ook alles van Informatique, altijd goed spul daar :D
Zag daar ooit een Xantia Break voor de deur, en wie zie ik binnen, Adri :D
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Menno
Posts: 528
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Die ac’s zijn mij welbekend , werken prima ....
Had ze ook dag en nacht draaien toen ik nog in Z europa woonde , maar dan icm grote staande wand units.

Nu dus eens zo’n alles in een muurgeval proberen.


Heb jij hem zelf geinstalleerd Adri ?
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

AC, laten installeren door LTI uit Lopik. Directeur was de broer van een collega van mw. Breeze. Nu 8 jaar geleden en het lijkt wel of we er elk jaar meer plezier van krijgen.

V.w.b. data-opslag. Ik weet wel dat opslag in de wolken makkelijk is en de toekomst zal zijn, maar voorlopig gebruik ik een externe harde schijf van 1 TB en daar past de zoveelmaandelijkse reservekopie van alle bestanden (38 Gieg) plus foto's (58 Gieg) nog gemakkelijk op.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply