Page 87 of 119

Re: Het Café

Posted: Sat Oct 02, 2021 4:00 pm
by henkr
Vandaag een voorzichtig rondje gereden van zo'n 10km en niet harder dan 80.
Eerste indrukken zijn goed, loopt mooi en er lekt niks.
Ook de keerring voor de trillingsdemper waar het verhaal zo'n 3 maanden geleden mee begon blijft kurkdroog. :D
Image

Groet Henk

Re: Het Café

Posted: Sat Oct 02, 2021 7:38 pm
by JW-C5
Eer van je werk dus :thumbup:

En zo hoort het ook, eigenlijk hadden we niet anders verwacht van je :lol:

Groet,
JW

Re: Het Café

Posted: Sat Oct 02, 2021 7:51 pm
by NdeJ
Ben een tijdje hier niet geweest wegens familieomstandigheden, maar Henk, goed bezig hoor! De laatste keer dat ik foto's van de DS gezien heb, stond ie op een autoambulance. Er zit dus schot in de restauratie/renovatie.

Groet, Nico

Re: Het Café

Posted: Fri Oct 08, 2021 5:56 pm
by henkr
En hij staat weer in zijn "hok"":
Ben er ook letterlijk wel even klaar mee :D
Image

Re: Het Café

Posted: Fri Oct 08, 2021 6:58 pm
by JW-C5
Wanneer gaat er een "oud kenteken" op komen?
Dit kán gewoon niet, in mijn beleving :(

Groet,
JW

Re: Het Café

Posted: Fri Oct 08, 2021 7:03 pm
by Menno
Haha, dat had ik ook al eens gevraagd ;-)
viewtopic.php?p=5114#p5114

Re: Het Café

Posted: Fri Oct 08, 2021 7:28 pm
by henkr
Je kan hier nooit een 64'er kenteken voor krijgen, de enige mogelijkheid is zo'n kenteken die allemaal dezelfde letters hebben, dat is pas echt walgelijk.
Bovendien:
1. Dan kloppen onze trouwfoto's uit 1982 niet meer.
Image
2. Ik heb al een 64'er met origineel NL kenteken.
3. Sowieso lijkt de achterkant met gele platen meer op het origineel dan met blauw.
Image
4. Het huidige kenteken geeft exact het moment aan wanneer hij in NL op de weg gekomen is, niks mis mee toch? :D
5. De later uitgegeven lettercombinaties op blauwe platen zijn historisch onjuist, ze hebben nooit bestaan in de betreffende jaren.

Groet Henk

Re: Het Café

Posted: Fri Oct 08, 2021 11:16 pm
by JW-C5
Die foto van je trouwauto laat zien hoe de plaat gemonteerd hoort te zijn op een tweede neus.
Zó kan het nog wel, wat mij betreft.

Waarom doe je het niet meer zó?
APK gekeurd hoeft je ID niet meer te worden, dus wat is het probleem om dat weer zó te doen?

Groet,
JW

Re: Het Café

Posted: Sat Oct 09, 2021 12:18 am
by henkr
Die plaat was op mijn verzoek gemaakt met extra ruimte tussen de 0 en de 1, daar deed men toen nog niet moeilijk over
Er stond alleen in de regels dat de plaat niet door buigen of knippen aan het voertuig aangepast mocht worden.
Ik had de passende smoes al bedacht, "Heb niet geknipt, heb hem gezaagd" :lol:
Dat krijg je bij een moderne plaat niet meer gedaan, de RDW weet exact wie de plaat gemaakt heeft en als ik deze plaat doormidden zou knippen zou ik dwars door de 0 heen gaan en dat geeft geheid gelazer.
Het stoort me trouwens niet in het minst, er zijn belangrijkere dingen.
Op de nieuwe neus is het probleem erger, daar zit de plaat recht voor de slingeropening.

Groet Henk

Re: Het Café

Posted: Sun Oct 10, 2021 8:32 am
by Menno
Historisch correct is die NL gele plaat ook niet daar is dit bouwjaar per slot ook nooit mee op de weg gekomen …
Ik zou altijd voor esthetisch gaan ;-)